Heeft iemand ervaring met het reviseren van het koppelingshuis, d.w.z. het uitdrijven/uitboren van de klinknagels en het bevestigen van de nieuwe klinknagels? hoe kun je dat het beste kunt aanpakken?
Ik hoor graag jullie tips en adviezen!
Koppeling reviseren
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Re: Koppeling reviseren
Even navraag doen bij Fizzie, zover ik weet heeft hij zo'n dergelijke klus wel eens uitgevoerd
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Koppeling reviseren
Idd. En volgens mij heeft fs-ael daar ook ervaring mee (mee ik mij te herinneren).
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
- Locatie: Andel / Ael
Re: Koppeling reviseren
De klinknagels slijp ik voorzichtig met een schuurschijf glad aan de achterkant.
Daarna kun je ze er uit slaan met een doorslag ( Het koppelingshuis wel goed ondersteunen met een stukje pijp of een oude dop van een ratelset )
Daarna is de achterplaat los en kan de boel uitelkaar
Schoonmaken en de de rubbers wisselen.
foto geleend van fs1 shop

Voor het klinken leen ik een setje van mijn werk.
Maar met met een hamer en een doorslag lukt het ook wel.
Zorg vooral dat je de kop van de klinknagel goed ondersteund.
Hier nog een plaatje van het principe.

Daarna kun je ze er uit slaan met een doorslag ( Het koppelingshuis wel goed ondersteunen met een stukje pijp of een oude dop van een ratelset )
Daarna is de achterplaat los en kan de boel uitelkaar
Schoonmaken en de de rubbers wisselen.
foto geleend van fs1 shop

Voor het klinken leen ik een setje van mijn werk.
Maar met met een hamer en een doorslag lukt het ook wel.
Zorg vooral dat je de kop van de klinknagel goed ondersteund.
Hier nog een plaatje van het principe.

https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
Re: Koppeling reviseren
Kijk daar heb ik wat aan. Dus met het monteren goed de klinknagel ondersteunen en dan slaan tot de kop van de klinknagel omkruld/dikker word?
Edit: ik heb het al gevonden, hier staat het duidelijk omschreven:
http://www.vaktaal.net/mva2/_engine/viewer/toonArtikel.asp?artikelID=klinkverbinding&SectieID=1
Edit: ik heb het al gevonden, hier staat het duidelijk omschreven:
http://www.vaktaal.net/mva2/_engine/viewer/toonArtikel.asp?artikelID=klinkverbinding&SectieID=1
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: Koppeling reviseren
Er was toch ook iets met de diameter van de klinknagels van z'n revisiesetje wat je kunt kopen? Iets dunner ofzo ?
Yamaha Sheriff 1981