Het afstellen van de FS1 wil niet lukken, nadat ik om advies had gevraagd voor de vertanding kon ik mooi verder!
Het afstellen wil verder nog niet naar mijn zin worden.
Hier de setup:
Membraam blok
50cc F5b Immitatie met k-start kop
10mm Mikuni carb, sproeier 120, luchtschroef 1,5 slag, gasnaald 3D3.
16mm spruitstuk.
Luhac uitlaat
14-45 vertanding
Hij stotterde eerst in de eerste twee versnellingen en deed het laatste kwart gas niet zo veel extra. Toen heb ik mijn lange 9mm spruitstuk vervangen voor een 16mm. Hij vezuipt hem in de eerste twee versnellingen niet meer en ook lijkt het laatste kwart gas beter te gaan. Hij loopt nu ook net wat harder!
Ik heb echter het idee dat hij met de sproeier 120 (volgens mij een originele) die er in zit net iets te arm loopt en hij beter zou lopen met een grotere. Ik had redelijk wat sproeiers van Sjon gekocht. Nu loopt hij met een 160 van hem slechts een beetje beter. Hier een foto van de bougie met 120 en 160:
120:
160:
Ik zie bijna geen verschil, ik vind dat best vreemd. Als ik zo een maatvergroting had gedaan bij mijn scooter vroeger en 120 was bijna goed geweest was hij niet meer van z'n plek gekomen met 160 door verstikking in de brandstof. Ook heb ik een 16mm carb gevonden op marktplaats en die uitgeprobeerd met de 160 en dat was dus smoren in lucht.
Ik denk zelf dat het zit in een niet correcte maatvoering, echter heb ik hier ook gelezen dat de sproeiers van Sjon prima zijn. Dus het zou ook kunnen zitten in de 120 die veel te groot is en dat ik ergens nog valse lucht trek. Ik heb alle cilinder pakkingen vervangen en ook die van het spruitstuk. De linkerkeerring heb ik een tijdje terug ook al vervangen. Ook het blok getest op valse lucht met remmenreiniger, verder is het blok ook mooi schoon, geen drupje olie of viezigheid te zien.
Ik vroeg me af wat jullie hiervan vinden, sproeier fout of wat anders? En als het in de maatvoering van de sproeiers zit, waar vind ik originele sproeiers? De brommerboer hier heeft ze niet helaas.
Hier een foto van mijn ori 120 met een 125 van Sjon er naast (met die 125 liep hij ook armer dan met de 120).