Ik zit met een probleem met de koppeling van mijn fs1 2f2 uit 1978. Is een nieuw koppelingssetje, geïnstalleerd en afgesteld volgens de FAQ. Echter als ik hem in zn 1 zet en de koppeling inknijp is het achterwiel niet geheel vrij, draait wel een beetje maar met heel veel weerstand. Dus mijn vraag is hoe kan ik dit oplossen? En hoe stel ik hem goed af? In de FAQ lees ik oa niet wat je met de spanner op de hendle moet doen. Heb een foto bijgevoegd waarin te zien is hoe ver de koppelingsworm als is ingedraaid als ik de koppeling vrij is, naar mijn idee is dit al behoorlijk ver.
Dat armpje is in de verkeerde stand vast geklonken. Je moet eerst de worm in de kap doen en dan kijken hoe het armpje erop moet. Nu zit die tever naar binnen.
Ook ontbreekt "de holle kies" dat is een rond tonnetje waar de kabel mee vast zit aan het armpje.
marco schreef:Dat armpje is in de verkeerde stand vast geklonken. Je moet eerst de worm in de kap doen en dan kijken hoe het armpje erop moet. Nu zit die tever naar binnen.
Ook ontbreekt "de holle kies" dat is een rond tonnetje waar de kabel mee vast zit aan het armpje.
Hoe zorg ik dat de worm in de juiste stand erin komt, is al tweede setje dat ik heb geklonken . Klink je hem terwijl de worm al in de kap zit? Kan ik hem ontklinken? zodat ik niet weer een nieuw setje moet kopen. En heb je misschien een voorbeeld van zo'n 'tonnetje'? Ben die niet tegengekomen in mijn oude setje en op internet zie ik het niet.
Ik heb ook het idee dat als ik de koppelingsworm wel op de 'juiste manier' monteer het probleem niet opgelost wordt. Er staat namelijk al genoeg spanning op de kabel en de kabel blijft even lang dus dan zal de koppelingsworm niet verder naar binnen gaan en de koppelingsplaten ook niet verder uit elkaar drukken. Of zie ik dit verkeerd? De 'holle kies' zal ik dan wel bestellen voor de zekerheid.
FrankFS1 schreef:Ik heb ook het idee dat als ik de koppelingsworm wel op de 'juiste manier' monteer het probleem niet opgelost wordt. Er staat namelijk al genoeg spanning op de kabel en de kabel blijft even lang dus dan zal de koppelingsworm niet verder naar binnen gaan en de koppelingsplaten ook niet verder uit elkaar drukken. Of zie ik dit verkeerd? De 'holle kies' zal ik dan wel bestellen voor de zekerheid.
Ik hoor het
Maar als je de koppelingsworm en hevel wel op de juiste manier monteert weet je in ieder geval zeker dat dat geen punt van discussie kan zijn.
Ik weet even niet wat voor een FS1 jij hebt, maar als je een schijfremuitvoering hebt en je koppelingskabel staat al op spanning heb je dan wel de juiste koppelingskabel gemonteerd?
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
FrankFS1 schreef:Ik heb ook het idee dat als ik de koppelingsworm wel op de 'juiste manier' monteer het probleem niet opgelost wordt. Er staat namelijk al genoeg spanning op de kabel en de kabel blijft even lang dus dan zal de koppelingsworm niet verder naar binnen gaan en de koppelingsplaten ook niet verder uit elkaar drukken. Of zie ik dit verkeerd? De 'holle kies' zal ik dan wel bestellen voor de zekerheid.
Ik hoor het
Maar als je de koppelingsworm en hevel wel op de juiste manier monteert weet je in ieder geval zeker dat dat geen punt van discussie kan zijn.
Ik weet even niet wat voor een FS1 jij hebt, maar als je een schijfremuitvoering hebt en je koppelingskabel staat al op spanning heb je dan wel de juiste koppelingskabel gemonteerd?
Ik heb een 2f2 met schfijrem, heb naar mijn inzien wel de juiste kabel. Ik snap ook niet waarin de kabel zou moeten verschillen tussen een trommelrem en schrijfuitvoering, stuur blijft immers op dezelfde plaats..
Hoe kan ik overigens testen of de koppeling goed is afgesteld en gemonteerd?