Afvoeren :o
- Koenk
- 50km gereden
Afvoeren :o
Hallo, ik rijd op een fs1 sheriffje en die gaat 65 door de snelle uitlaat die eronder zit. Nu staan er in de buurt vaak rollers en vrienden met hun "derbi's" enspul hebben dan nogwel is een wok en dan gaat het al gauw veel geld en tijd kosten. Nu wil ik mijne 55 hebben lopen, iemand tips? Ik denk zelf een kleiner tandwiel voor.
- jimf98
- 500km gereden
Re: Afvoeren :o
Geef eerst je setup anders wordt het gissen.
- Koenk
- 50km gereden
Hij is gewoon orgineel op m'n snelle uitlaat na..
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
-
- 500km gereden
ring plaatsen tussen uitlaat en cilinder met een vernauwing erin van 28 mm oid. als ie dan nog te hard gaat een andere ring erin met een nog kleiner gat dan 28 mm. hierna wel even je carburateur afstelling nakijken.
-
- 5000km gereden
athenayamaha schreef:ring plaatsen tussen uitlaat en cilinder met een vernauwing erin van 28 mm oid. als ie dan nog te hard gaat een andere ring erin met een nog kleiner gat dan 28 mm. hierna wel even je carburateur afstelling nakijken.
een ring erin leggen is leuk als tijdelijke oplossing voor bijvoorbeeld een keuring,
maar niet voor structureel langzamer te laten lopen, pas dan gewoon de setup aan.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
- Koenk
- 50km gereden
pee67 schreef:athenayamaha schreef:ring plaatsen tussen uitlaat en cilinder met een vernauwing erin van 28 mm oid. als ie dan nog te hard gaat een andere ring erin met een nog kleiner gat dan 28 mm. hierna wel even je carburateur afstelling nakijken.
een ring erin leggen is leuk als tijdelijke oplossing voor bijvoorbeeld een keuring,
maar niet voor structureel langzamer te laten lopen, pas dan gewoon de setup aan.
Hoi, ja ik ga denk ik mijn tandwielverhouding aanpassen. Enig idee hoe ik dat moet aanpakken als ik hem 10 kilometer per uur zachter wil hebben?
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Koenk
- 50km gereden
marco schreef:Wat heb je nu?
Ik heb nu een 13 tandjes zou ik 12 of 11 moeten hebben voor?
- marco
- Sheriff of the Posbank
Probeer maar een tandwiel 12 voor en zoek een langzame uitlaat dan moet die niet meer zo hard gaan
Yamaha Sheriff 1981
- NIX
- 10000km gereden
Koenk schreef:Hij is gewoon orgineel op m'n snelle uitlaat na..
Van dit antwoord krijg ik jeuk. Wat voor cilinder, hoeveelmm carb en wat voor uitlaat? Mensen denken al dat een FS1 cilinder origineel is omdat er FS1 op staat.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 500km gereden
NIX schreef:Koenk schreef:Hij is gewoon orgineel op m'n snelle uitlaat na..
Van dit antwoord krijg ik jeuk. Wat voor cilinder, hoeveelmm carb en wat voor uitlaat? Mensen denken al dat een FS1 cilinder origineel is omdat er FS1 op staat.
Rustig blijven HJ

- marco
- Sheriff of the Posbank
-
- 1500km gereden
vandaag zo'n geknepen rubberpijp gemonteerd, ik bedoel het rubber tussen motorblok en luchtfilterhuis (oud model).
dat scheelt enorm, meteen sproeier gewijzigd naar maat 78 (mikuni), met een maat 100 slaat ie meteen dicht.
met een normale luchtpijp reed ik met een sproeiermaat 165.
setup is F5B, k-star kop, naadloze 378 pijp met dunne bocht, 10mm spruitstuk (membraan), 10mm carb.
pakt goed op, max 50km/uur.
dat scheelt enorm, meteen sproeier gewijzigd naar maat 78 (mikuni), met een maat 100 slaat ie meteen dicht.
met een normale luchtpijp reed ik met een sproeiermaat 165.
setup is F5B, k-star kop, naadloze 378 pijp met dunne bocht, 10mm spruitstuk (membraan), 10mm carb.
pakt goed op, max 50km/uur.
-
- 1500km gereden
iemand ervaring met een dergelijke setup?
ik heb alleen wat vrees voor de smering; door de kleine sproeier krijgt de motor ook een stuk minder olie, wel zal er door de onderdruk harder gezogen worden aan de sproeier denk ik.
ik heb alleen wat vrees voor de smering; door de kleine sproeier krijgt de motor ook een stuk minder olie, wel zal er door de onderdruk harder gezogen worden aan de sproeier denk ik.
- NIX
- 10000km gereden
Precies, je hebt de boel gewoon gesmoord met dat stuk tuinslang. Ik zou me weinig zorgen maken om de smering.
Kijk eerst even in de FAQ.