Ik heb 2 maanden terug mijn eerste fs1 gekocht, een fs1 2F3 DX.
mijn setup toen ik hem kocht:
- 50cc F5B opgeboord naar 60cc (originele F5b?)
- 60cc 3e8 cilinderkop
- 10mm carburateur
- sproeier 170
- tandwiel verhouding 12/43
- uitlaat 26mm (origineel?)
Met deze setup reed ik een krappe 60 op de teller.
Op weg naar het werk heb ik een vastloper gekregen

Maar ik heb dus een vast loper gehad waarschijnlijk door een te arm mengsel en een te vroege/late ontsteking. Maar ik heb ook via via gehoord dat een 10mm carburateur eigenlijk niet kan bij een 60cc omdat de cilinder dan te weinig smering krijgt en dus ook te weinig koeling. Kan dat kloppen?
Ik ben nu ook opzoek naar een nieuwe cilinder weet iemand een goede cilinder met veel koppel bij een laag toerental? Moet ik dan een echte F5B hebben of een alu Athena, Biturbo of Eurocilindro hebben of is een imi ook goed genoeg? Ik hoef namelijk geen hele hoge toeren te rijden. Beetje lage toeren klinkt ook mooi.
Als jullie nog tips hebben over een goede setup dat is dat meer dan welkom (mijn snelheid hoeft niet boven de 60 te komen van wege de pliesies in Zwolle en omstreken

bij voorbaat dank!
Thom.