marco schreef:Dat is goed.
Dat armpje lijkt volgens mij ook goed te zitten.
Heeft dat schijfje/rondje niet heel veel speling?
Ik vind dat hij veel speling heeft; je kan de schakelwals aardig naar buiten trekken.
marco schreef:Dat is goed.
Dat armpje lijkt volgens mij ook goed te zitten.
Heeft dat schijfje/rondje niet heel veel speling?
fizzie schreef:JWL schreef:JWL schreef:Marco,
dat zag ik ook; ik ga kijken of de stift er ergens in haakt.
Ik heb nog even gekeken naar de inslag van de platen op de korf.
Dit is een voormalige 2 plaats koppeling, omgebouwd naar een 3-plaats. Door de 3 koppelingsplaten dragen de platen op andere delen naast de inslagen van de oude 2-plaats koppelingskorf. (de oude 2-plaats inslagen waren blijkbaar nog aanwezig)
Ik heb het schakelheveltje gericht, en in de vrijstand staat hij keurig in het midden, (12 mm - 12 mm) dus hoefde het excenter niet te verstellen.
Verder zijn alle (vul)ringen gewoon aanwezig............... Ik kan dus verder niets vinden, alleen de vrijloopveer + kogeltje op de schakelwals nog even checken, anders is het idd een bak probleem.
Idd de 3 platen liggen op andere plaatsen.
daarom zijn deze niet verdere teruggelegd.
De schade op het plaatje van de wals zie je wel vaker. Dan is er wss met een tang geprobeerd te schakelen.
Je kunt er wel een opzetten van een 4 bak. Die zijn het zelfde. Doe ik ook, al is het maar voor het mooie.
Het schakel heveltje is erg kritisch bij een 5 bak.
Zoals je nu beschrijft staat het ook in de yamaha boeken. Maar dan in de 2e versnelling.
Met schade en schande er achter gekomen dat dit niet voor de 5 baak opgaat.
Deze moet bij omhoog en naar beneden gaan een even grote slag hebben.(haak tov pennetjes)
Dan is het ook nog dat je echt een ori as moet gebruiken. Met de imi asjes veel gedonder gehad.
Stuur anders ff een pb met je telefoonnr. Mss wat makkelijker communiceren.
fizzie schreef:JWL schreef:JWL schreef:Marco,
dat zag ik ook; ik ga kijken of de stift er ergens in haakt.
Ik heb nog even gekeken naar de inslag van de platen op de korf.
Dit is een voormalige 2 plaats koppeling, omgebouwd naar een 3-plaats. Door de 3 koppelingsplaten dragen de platen op andere delen naast de inslagen van de oude 2-plaats koppelingskorf. (de oude 2-plaats inslagen waren blijkbaar nog aanwezig)
Ik heb het schakelheveltje gericht, en in de vrijstand staat hij keurig in het midden, (12 mm - 12 mm) dus hoefde het excenter niet te verstellen.
Verder zijn alle (vul)ringen gewoon aanwezig............... Ik kan dus verder niets vinden, alleen de vrijloopveer + kogeltje op de schakelwals nog even checken, anders is het idd een bak probleem.
Idd de 3 platen liggen op andere plaatsen.
daarom zijn deze niet verdere teruggelegd.
De schade op het plaatje van de wals zie je wel vaker. Dan is er wss met een tang geprobeerd te schakelen.
Je kunt er wel een opzetten van een 4 bak. Die zijn het zelfde. Doe ik ook, al is het maar voor het mooie.
Het schakel heveltje is erg kritisch bij een 5 bak.
Zoals je nu beschrijft staat het ook in de yamaha boeken. Maar dan in de 2e versnelling.
Met schade en schande er achter gekomen dat dit niet voor de 5 baak opgaat.
Deze moet bij omhoog en naar beneden gaan een even grote slag hebben.(haak tov pennetjes)
Dan is het ook nog dat je echt een ori as moet gebruiken. Met de imi asjes veel gedonder gehad.
Stuur anders ff een pb met je telefoonnr. Mss wat makkelijker communiceren.
NIX schreef:Het lijkt me ook de veer. Als dat het niet is, heb je een bakprobleem. Check eerst die veer en ook die op de hevel. Ze zijn allebei vaak gebroken.
Zitten twee bronzen bussen in voor de twee Assen. Allebei aan dezelfde kant, uit Mn hoofd. Ik heb ze met een draadeind, moeren en plaatjes, twee sleuteldoppen, die passen, eruit en erin geperst. Anders moet je speciaal gereedschap kopen of maken.cdraaisma schreef:Goedenmiddag.
Ik heb radiale speling op mijn schakelas wat dus olie lekkage veroorzaakt.Mijn vraag zit er een bronzenbus in het motorblok waar de schakelas doorheen loopt,met een nieuwe keerring los je de lekkage niet op,misschien voor even .
Gr Kees.