in 1978 was de rd voor het eerst in Nederland te koop als brommer en eigenlijk bedoeld als opvolger voor de fs1.
Maar er bleef vraag naar de fs1 dus hij kwam er naast de fs1.
Met deze nieuwe rd was ik niet echt gelukkig ik heb er vaak naast gelopen in plaats van er op.
na 3 maanden was ik hem zat en heb m geruild voor een fs1 dx van 78.
toen ik rond 1999 weer fs1,tjes begon te kopen kocht ik ook een rd en weer was het een probleem geval, ik was er dus klaar mee.

Dit was de rd die ik in 1999 kocht of beter gezegd dit was het eind resultaat.
Een 78er Duitse RD 5 bak in het zwart net als die ik in 1978 nieuw had gekocht alleen had die spaak wielen en was een 4 bak.
Nu 2016 ik ben ouder en meer versleten en heb naast de fs1,tjes een TZR , maar omdat mijn schouders versleten zijn is het rijden op de TZR pijnlijk en bijna niet meer te doen voor mij.
Nu zit ik te denken aan een RD naast de fs1 maar vraag me dus gewoon af wat is wijsheid de TZR gaan ruilen voor een nette zwarte RD 1978/79 met kenteken, of er toch een gaan bouwen vanaf het kale frame.
Wat ik verwacht van eventueel een aan te schaffen RD is : het is een 1978 model. Hij is Zwart. Hij heeft sterwielen en een Kenteken, Hij rijd probleemloos . Hij rijd op mengsmering.
De TZR zit qua waarde rond de 1000 euro dit mag de RD maximaal kosten.
Wat denken jullie opbouwen vanaf een kaal frame of een rijdende kopen , als die al te koop is toevallig.