Ik had het frame en blok samen met een grote partij verroeste onderdelen in januari 2011 op Texel gekocht van Kees van der Star die alles wegdeed.
Hij had eigenlijk niks met Yamaha, en ging verder oude Kreidlers opknappen...
Ik had de brommer naar nieuwstaat met een 5 bak gerestaureerd en die stond hier al 2 jaar stof te vangen.
Aangezien er zich een koper voor deze brommer aandiende moest er nu een kenteken op komen.
De tank lag nog voor een correctie van de bies bij de spuiter, dus zat er tijdelijk een oranje tank op.
Uiteraard had ik er geen aankoopnota van, en dat leek even een probleem te worden bij de RDW ...

Gelukkig geloofden ze mijn restauratie verhaal en de brommer werd gekeurd: Alles tiptop in orde!
Op de bank liep hij 41 km/uur in 5 met een langzame 2F2 uitlaat, 10mm ring achter de carb en tandwielen 10-44.
Normaal loopt ie 85-90 met een hoge uitlaat korte conus, 16 mm carb. en 14-41 tandwielen.
De keurmeester zei nog dat die k*t Yamaha's vroeger meestal harder liepen dan zijn Kreidler, daar baalde hij destijds flink van.

