Kan iemand mij zeggen wat de volgorde is om je achterwiel te richten. En hoe kan je zien of deze in het midden is?
Wat ik (diverse keren) heb gedaan: * remhevel los * ankerplaat los * kettingspanner los * de as heel klein beetje vast gedraaid zodat de ketting 2 cm speling heeft. * kettingspanners aangedraaid en aantal cm opgemeten tussen rand vd velg en achterbrug - beide gelijk + remhevel vast * ankerplaat vast * toen de as vastgedraaid en wat blijkt de ketting staat vol spanning.
Sjonnies schreef:Kan iemand mij zeggen wat de volgorde is om je achterwiel te richten. En hoe kan je zien of deze in het midden is?
Wat ik (diverse keren) heb gedaan: * remhevel los * ankerplaat los * kettingspanner los * de as heel klein beetje vast gedraaid zodat de ketting 2 cm speling heeft. * kettingspanners aangedraaid en aantal cm opgemeten tussen rand vd velg en achterbrug - beide gelijk + remhevel vast * ankerplaat vast * toen de as vastgedraaid en wat blijkt de ketting staat vol spanning.
Normaal staan er streepjes op je achterbrug ter hoogte van de kettingspanner, als deze niet meer goed zichtbaar zijn kan je er eens met krijt overgaan Ik geef altijd iets meer dan 2cm speling bij het stellen, vervolgens as vastzetten en iemand op de brommer laten zitten en de speling nakijken als ze dan te strak is kan je de spanners terug iets naar voren zetten
Sjonnies schreef:Kan iemand mij zeggen wat de volgorde is om je achterwiel te richten. En hoe kan je zien of deze in het midden is?
Wat ik (diverse keren) heb gedaan: * remhevel los * ankerplaat los * kettingspanner los * de as heel klein beetje vast gedraaid zodat de ketting 2 cm speling heeft. * kettingspanners aangedraaid en aantal cm opgemeten tussen rand vd velg en achterbrug - beide gelijk + remhevel vast * ankerplaat vast * toen de as vastgedraaid en wat blijkt de ketting staat vol spanning.
Normaal staan er streepjes op je achterbrug ter hoogte van de kettingspanner, als deze niet meer goed zichtbaar zijn kan je er eens met krijt overgaan Ik geef altijd iets meer dan 2cm speling bij het stellen, vervolgens as vastzetten en iemand op de brommer laten zitten en de speling nakijken als ze dan te strak is kan je de spanners terug iets naar voren zetten
Ga ik proberen. Hoe ik het opmeet, dus de velg rand tot aan de achterbrug en die afstand is aan beide kanten gelijk, klopt het dan dat het wiel in het midden is?
een achterwiel staat niet voor 100 % in het midden . de stand van je ketting is meer van belang dus die houd je aan . als een wiel niet juist is gevlochten heb je al een afwijking .
Ik zet ook altijd 2 boulons, voor en achter dat achterbrug uitsteeksel, kan je vastzetten, gemakkelijk controleren en terug aanpassen waar nodig ... En dan een contramoertje vanachter erop, dan blijft da zeker zitten. Ik heb dus eigenlijk 6 moeren op men 2 kettingspanners ...