Schijfrem blijft aanlopen

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
maartuh
100km gereden
100km gereden

Schijfrem blijft aanlopen

Bericht door maartuh »

Ik heb iets vreemds wat ik maar niet weg krijg en ben benieuwd of iemand dit ook gehad heeft:
Mijn schijfrem blijft een beetje aanlopen, vooral als ik de brommer met de hand achteruit trek en het stuur naar 1 kant zet
dus met een bochtje achteruit (ene kant wel andere kant gaat soepel)

Ik heb de rem al helemaal schoongemaakt en de rubbers vervangen, de zuiger loopt gewoon soepel. alles gemonteerd met ATE blauwe tube vet.
Laatst heb ik de pennen losgehad, ging zonder moeite, geen roest ofzo. zag er van binnen goed uit, alles ook ingevet en teruggedaan.
heb het vaste remblok ook een beetje afgeslepen, was nieuw en kon me voorstellen dat het aan die hoogte lag maar ook geen resultaat.

Wat zou het nog kunnen zijn?
gklijnhout
250km gereden
250km gereden

Re: Schijfrem blijft aanlopen

Bericht door gklijnhout »

Kijk eens naar je wiellagers vermoedelijk zit er speling op.

Gert
maartuh
100km gereden
100km gereden

Bericht door maartuh »

Op welke manier zou dat dan precies mijn klacht veroorzaken? ik voel geen speling of iets dergelijks namelijk?
gklijnhout
250km gereden
250km gereden

Bericht door gklijnhout »

Wanneer je de brommer achteruit in een bocht duwt komen er doordat het wiel in een hoek staat zijdelingse krachten op het voorwiel wanneer er speling op de lagers zit gaan deze zijdelingse krachten er voor zorgen dat de speling in de lagers naar een kant worden gedrukt dws het wiel zal dan niet meer geheel in het midden om de as draaien en gezien de remblokjes in ruststand maar net vrij liggen van de remschijf kan dit net genoeg zijn om de boel aan te laten lopen.

Gert.
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Schijfrem hoort klein beetje aan te lopen.
Plaats reactie