Knipperlichten knipperen niet.

Alles over de techniek en sleutelen
David
1000km gereden
1000km gereden

Re: Knipperlichten knipperen niet.

Bericht door David »

CyrusVDS schreef:Ik vrees er voor dat ik ons allen moet teleurstellen en het hartbrekende nieuws moet meedelen dat ik de naam er van niet vind in het FAQ. Na een korte rouw sessie zal ik jullie een foto geven van het onderdeel dat ik bedoel.

Zekering? :P
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

CyrusVDS schreef:Ik weet goed genoeg wat een bougie is man, begrijp je wel onderdeel ik bedoel?

Blijkbaar niet, ik heb geen bougie bij m'n accu zitten :lol:
Verder, wat HJ zegt :P
CyrusVDS
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Bericht door CyrusVDS »

Afbeelding
Dit is'm.
Afbeelding
Zo zat hij er in (ook nog in het brommer gedeelte, vrije kant)
Afbeelding
En dit is het probleem.
Ik had dit probleem ook met m'n knipperlichten, maar toen heb ik de klemmetjes die het contact van het knipperlichtje moest vasthouden nauwer bij een geduwd, zodat het contact maakte. In theorie zou dit ook voor dit probleem moeten kunnen een oplossing zijn, maar het lijkt me dat deze batterij gemaakt is voor dit leuk dingetje
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Hoort daar niet zo een 'glazen zekering' in, zo'n staafje?

Ik vind de creatieve benamingen prachtig!
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

Nee een stenen
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Een spijker :)
CyrusVDS
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Bericht door CyrusVDS »

Beste knakkers, ik denk dat ik gewoon de oude zekering op de nieuwe batterij ga aansluiten met wat DoeHetZelf gepruts.
Wacht de dagenraad af, want dit kan niet goed aflopen.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot

Bericht door ginofs1 »

voor de nieuwkomers hier op het forum.
NIX is een toffe peer, hij formuleert vaak wat narrig tenminste zo kan het over komen.
maar ! daar kan hij niets aan doen hij is immers een paar keer van het paard gevallen.
hij is hier welkom omdat hij mijn bier niet opzuipt, helaas moet ik wel mijn port wat hoger op de plank zetten.
ik verwacht hem binnen kort hier om zijn troep op te halen, is al flink opgelopen en zijn plank buigt al aardig door.
zo niet dan kom ik het persoonlijk brengen. en ik heb al een aardig plekje bedacht waar ik het in ga stoppen :lol:
NIX maak je niet druk, het grootste voorwerp is een carter :D
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Ja hee, een thermometer gaat al bijna niet, ik kom het zelf wel ophalen!
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

Een stenen zekering was in de jaren 60 de vervanging voor de glazen zekeringen tot eind jaren 70 waren ze ook werkelijk van steen met een metalen stripje
vandaar de naam.
later was het steen vervangen door plastic Deze zekeringen vond je in vooral europese auto,s , wat jij op de foto laat zien is een zogenaamde zwevende zekeringhouder
voor deze stenen zekering, deze werden veel gebruikt tussen achteraf ingebouwde extra,s als mistlampen en autoradio,s.
Deze zekeringen zaten in de auto,s tussen klemmetjes die in de loop van de tijd slapper werden daardoor maakten de zekering slecht contact waardoor weer allerlei problemen ontstonden.
Deze zekeringen zijn uiteindelijk opgevolgd door de steek zekeringen waar ook zwevende houders voor in de handel zijn deze zijn veel betrouwbaarder dan deze oude stenen zekeringhouders.

Ik vind het trouwens vrij respectloos dat jij mensen die je niet kent maar je willen helpen knakkers noemt vooral omdat je zelf blijkbaar totaal niets weet over je eigen brommer.
We hebben hier meer Belgen op het forum dus ik weet dus dat in belgie dit ook niet de gebruikelijke omgangs vormen zijn.
HotWheels
500km gereden
500km gereden

Bericht door HotWheels »

Volledig eens met de 2 laatste zinnen.
En het is ondertussen voor de meesten ook duidelijk dat narrige taal niet voor alle leden voorbehouden is.
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Ach, ik denk dat dat de humor van de TS is waar sommigen even aan moeten wennen. Blij dat iemand zich niet zo heel serieus neemt.

Maar: als je een serieus advies wil, zorg dan dat je duidelijk bent. Er is zelfs een FAQ hoe je je probleem zo uitlegt dat de kans op een advies dat oplost zo groot mogelijk is. Natuurlijk was het grappig bedoeld om jezelf als noob af te schilderen waartegen de expertise mooi afsteekt, maar we kunnen hier ook prima zonder onkunde. We moesten het allemaal leren, maar bedenk dat degene die hier je antwoord moeten geven, er niet op zitten te wachten om er meer tijd aan kwijt te zijn dan nodig. Naar de bekende weg vragen en beroerde omschrijvingen, maken mij inderdaad wel wat narrig.
CyrusVDS
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Bericht door CyrusVDS »

Ik heb werkelijk nog nooit een definitie van het woord knakker gehoord dat als negatief kan opgevangen worden.
Laten we de schuld duwen op het cultuurverschil, sinds het mijn laatste bedoeling is om de goeroes van het FS1forum te denigreren. Het mooie aan onze taal is dat hij brut kan klinken zonder enige intentie van de schrijver in kwestie.
Vergeet ook niet dat, met jullie woorden, narrigheid enkel lijdt tot andere narigheid.
En ongetwijfeld het belangrijkste van al, Bedankt voor de hulp, ik word elke dag rijker door de FAQ te doorbladeren en gewoon topics te volgen.
Spijtig heb ik een Sheriff... om eens speciaal te doen.

En voor fs1man, ik ga akkoord met het feit dat ik niks ken over m'n brommer. Zoals ik meerdere malen heb vermeld. Na de, waarvoor mijn persoonlijke proficiat, excellente uitleg over de zekeringen, kan ik vragen of het jou een wijs besluit zou zijn om te investeren in een zwevende verzekering, zoals ik gelinkt had?
Mihramoon
500km gereden
500km gereden

Bericht door Mihramoon »

CyrusVDS schreef:Ik heb werkelijk nog nooit een definitie van het woord knakker gehoord dat als negatief kan opgevangen worden.
Laten we de schuld duwen op het cultuurverschil, sinds het mijn laatste bedoeling is om de goeroes van het FS1forum te denigreren. Het mooie aan onze taal is dat hij brut kan klinken zonder enige intentie van de schrijver in kwestie.
Vergeet ook niet dat, met jullie woorden, narrigheid enkel lijdt tot andere narigheid.
En ongetwijfeld het belangrijkste van al, Bedankt voor de hulp, ik word elke dag rijker door de FAQ te doorbladeren en gewoon topics te volgen.
Spijtig heb ik een Sheriff... om eens speciaal te doen.

En voor fs1man, ik ga akkoord met het feit dat ik niks ken over m'n brommer. Zoals ik meerdere malen heb vermeld. Na de, waarvoor mijn persoonlijke proficiat, excellente uitleg over de zekeringen, kan ik vragen of het jou een wijs besluit zou zijn om te investeren in een zwevende verzekering, zoals ik gelinkt had?

Ik kan hieraan toevoegen dat mijn opa zichzelf altijd een ouwe knakker noemt als hij meer weet dan mij over iets is
knakker = een persoon boven de 40 die meer weet dan iemand van 17. Wat niet zo heel bijzonder is.
Plaats reactie