Dik schreef:Ik krijg mijn binnenpoten niet uit de buitenpoten. Er lijkt iets mee te draaien als ik de inbusbout wil losdraaien. Iemand een idee?
aan de zijkant de schroefjes uitdraaien, een dun stangetje in de gaatjes steken, draaien met de binnenpoot tot het stangetje verder gaat en dan weer verder gaan met de inbus losdraaien
Gisteren een nieuwe zuiger in m'n F5B cilinder gedaan (50cc) ben deze nu rustig aan het inrijden, maar ik merk dat hij niet goed in toeren wil komen. Tot ik schat 5000 a 6000 toeren gaat het wel aardig, maar daarna wil hij niet meer doortrekken, wat hij daarvoor wel deed. Hij liep Super met de oude zuiger, alleen deze heeft een uitgesleten pistonpen gat. De pakkingen heb ik gecontroleerd, en heb voor de zekerheid de voerpakking vervangen. Verder heb ik niks aan de brommer veranderd. Ik heb wel gezien dat de zuiger iets lager is dan de vorige, maar ik heb nu een dunnere voetpakking gemonteerd, en nu komt de zuiger ongeveer even hoog als de oude. Ben heel benieuwd wat dit kan zijn.
Je moet een cilinder ook rustig inrijden en niet meteen vol in toeren gaan. Na een tijdje wordt de boel wat losser. Als je het ding nu al maximaal gaat belasten loopt de boel zo aan stront, en dat is zonde
Dat weet ik Tombo, maar de brommer starte na het monteren van de nieuwe zuiger ook al heel slecht en had nauwelijks voelbare compressie. er zat ook weinig vermogen in het motortje. als je gas gaf in de vrij, dan maakt e het motortje ook een heel ''flauw' en futloos geluid. beetje lastig te omschrijven. Heb de cilinder er maar weer afgehaald er er een Z1 onder gelegd nu is alles weer goed.
barttm schreef:Als een bloknummer het volgende is: *101947* zonder letters. Van welke fs1 komt deze dan af?!
Ik ben hem ook al een keer tegen gekomen. Waarschijnlijk is iemand vergeten er 378- voor te zetten. Aan de sterren te zien is dit met een beiteltje gedaan. Een nepje dus. Een nummerloos carter geweest.
Zet even de link er even bij dan hoeft men niet te zoeken.
Kan een van de moderators mijn kameraad toelaten tot het forum? Hij wacht al een hele dag :p Sinds kort lijkt hij de slag ook te pakken te hebben en heeft al een leuke FS1 op het oog, hij wil daarom ook graag forumlid worden
misschien hele domme vraag maar wanneer merk je dat je blokje te warm word? ik heb namelijk me cilinder en kopje gespoten, en vroeg me af of die nou eerder te warm zou worden