Hallo forum van snelle rakkers.
Hier Chopper 62. Ik ben 52 jaar en heb via een mazzeltje een Sheriff gekregen. Vroeger had ik een FS1 uit 1977 en die liep fantastisch. Ooit met een groepje vrienden (36 jaar geleden) naar Zwitserland geweest op de FS1. Constant 90 km per uur over de Autobahn en geen warm- of vastlopers. Wat een goeie brommer!
Nu heb ik dus een Sheriff. Deze heeft een oliepompje. Dit oliepompje moet er af, want dat is flauwe kul. Had ik toen ook niet.
Mijn vraag: Hoe sluit ik dat "piemeltje" (inlaat vanaf oliepompje naar mijn spruitstuk) af? Is een parkertje met een rubber ringetje voldoende? Of een dopje? (Een ander spruitstuk kan altijd nog)
Nog een vraag over het asje van de oliepomp. Kan dat alleen verwijderd worden als het blok open ligt? (Waarschijnlijk ga ik binnenkort het blok 'splitten'voor nieuwe krukaslagers want ik heb het geluid van een bak spijkers bij een beetje toeren. Maar dit kan ook het oliepompje zijn wat al jaren droog draait en dus redelijk aan gort kan zijn)
Wie weet raad?
Grt. Chopper 62
PS (Binnenkort zal ik me even netjes voorstellen en fotootjes plaatsen en zo, maar wilde even snel antwoord op mijn vraag)
Oliepomp verwijderen
- chopper62
- 50km gereden
-
- Tombo is mijn testpiloot
Re: Oliepomp verwijderen
hoi Chopper 62.
ja dat gaatje moet je dichten anders zuigt hij valse lucht
als je het carter deksel er af haalt komt de oliepomp aandrijving mee, deze zit vast aan het carter deksel.
dit kan je zo van af slopen en het gat dichten met een plaatje aluminium.
gr gino
ja dat gaatje moet je dichten anders zuigt hij valse lucht

als je het carter deksel er af haalt komt de oliepomp aandrijving mee, deze zit vast aan het carter deksel.
dit kan je zo van af slopen en het gat dichten met een plaatje aluminium.
gr gino
-
- 2500km gereden
Re: Oliepomp verwijderen
Je kan er speciale afdekplaatje voor kopen bij de geijkte fs1 webshops, of zelf een plaatje maken en de pakking niet vergeten