tandwiel voor
-
- Aan het inrijden
tandwiel voor
Vraagje,
Ik heb een 3E9 gekocht met een 2F2 blok eronder Nu heb ik een gereviseerd 2RU blok gekocht. De tandwiel voor zit op het 2F2 blok vast met een moer.
Op mijn 2Ru blok zit echter geen schroefdraad, hoe zet ik het tandwiel vast ?
Ik heb een 3E9 gekocht met een 2F2 blok eronder Nu heb ik een gereviseerd 2RU blok gekocht. De tandwiel voor zit op het 2F2 blok vast met een moer.
Op mijn 2Ru blok zit echter geen schroefdraad, hoe zet ik het tandwiel vast ?
- scirocco
- 500km gereden
-
- Aan het inrijden
Re: tandwiel voor
Nog een paar vragen aan de ervaren mensen, heb vandaag mijn fs1 gedemonteerd, wie kan mij zeggen hoe ik het trap systeem los krijg? de kant met de tandwiel heb ik de spie uit maar de rest zit behoorlijk vast geroest, de andere kant heb ik de borg ring verwijderd, maar krijg er geen beweging in.
De andere vraag, de bok, rempedaal heb ik verwijderd maar krijg verder niks los, is dit een stang die door de bok heen zit? dan is hij bij aardig verroest denk ik?
Nu wil ik het frame poeder coaten of spuiten, wat is jullie ervaring ?
De andere vraag, de bok, rempedaal heb ik verwijderd maar krijg verder niks los, is dit een stang die door de bok heen zit? dan is hij bij aardig verroest denk ik?
- marco
- Sheriff of the Posbank
Vastgerot
-
- Aan het inrijden
marco schreef:Vastgerot
Dat denk ik ook, wat is dan de optie, slijptol en steppenbalk plaatsen? of zijn er nog andere opties, kan nergens een nieuwe achterbrug vinden.
- Piet den Breejen
- 250km gereden
Quark schreef:Nog een paar vragen aan de ervaren mensen, heb vandaag mijn fs1 gedemonteerd, wie kan mij zeggen hoe ik het trap systeem los krijg? de kant met de tandwiel heb ik de spie uit maar de rest zit behoorlijk vast geroest, de andere kant heb ik de borg ring verwijderd, maar krijg er geen beweging in.
De trapas is doorlopend.
De trapas aan beide zijden goed en regelmatig inspuiten met WD40, lekker laten weken. Na een paar dagen met een flinke hamer de as eruit slaan.
Je kunt er ook een flinke waterpomp tang op zetten en de as een met draaiende beweging eruit duwen.
Succes.
-
- Aan het inrijden
Bedankt, de eerste vraag kom ik wel uit. Nu mijn tweede vraag, zit de standaard ook op een doorlopende As ?
- NIX
- 10000km gereden
- Piet den Breejen
- 250km gereden
Piet den Breejen schreef:Quark schreef:Nog een paar vragen aan de ervaren mensen, heb vandaag mijn fs1 gedemonteerd, wie kan mij zeggen hoe ik het trap systeem los krijg? de kant met de tandwiel heb ik de spie uit maar de rest zit behoorlijk vast geroest, de andere kant heb ik de borg ring verwijderd, maar krijg er geen beweging in.
De trapas is doorlopend.
De trapas aan beide zijden goed en regelmatig inspuiten met WD40, lekker laten weken. Na een paar dagen met een flinke hamer de as eruit slaan.
Je kunt er ook een flinke waterpomp tang op zetten en de as een met draaiende beweging eruit duwen.
Succes.
Je tweede vraag is eigenlijk hetzelfde als de eerste manier. Probeer het asje eens tegen te houden met een tang en de bok te draaien. Misschien komt hij los.
Ik heb zelf mijn frame`s laten poedercoaten, de oppervlakte is iets ruwer, maar wel zeer goed tegen roest geconserveerd.
Spuiten kan natuurlijk ook, ik zou het frame zeker laten stralen en strak maken, en als ik het zo lees dan zal er wel het e.e.a. aan het frame op te knappen zijn.