Ik heb een yamaha fs1 uit 1978 en schijfrem voor. De top snelheid is nu 52 km/u... Dat is natuurlijk wel te sloom

Wie kan mij hiermee helpen??
Gr
Tim
Timmi97 schreef:De rest van mijn blok is nog helemaal origineel.
De snelheid is nu 52km/u maar ik zou hel graag willen dat hij makkelijk 85 kan... Wat is dan de beste setup voor mij?
Jeti schreef:Schijf of membraan? En als je niet weet waar ik het over heb: wat zijn de eerste 3 cijfers/letters van je bloknummer?
Voor 30 km sneller is wel iets meer nodig dan een ander tandwieltje. Lees eens wat andere topics van mensen die sneller willen en uitgebreid advies hebben gekregen. Ook de cilinder FAQ en uitlaat FAQ zullen je verder helpen.
NIX schreef:Meet ook de doorlaat van je spruitstuk als de carb er toch af is.
rubberbutt schreef:Zoals Tombo al zegt, zal je een 60cc moeten monteren, maar realiseer je wel dat je dan niet meer verzekerd bent. Een ongelukje is al gauw mogelijk.En alle schade die jij veroozaakt kun je betalen (dus ook dure medische kosten mocht er letselschade onstaan).
NIX schreef:Haal de carb open en lees de sproeiermaat, wat voor uitlaat zit erop, wat voor kop en hoe staat de ontsteking? Als je deze vragen niet kunt of wil beantwoorden, kan EN wil ik geen goed antwoord geven. Met deze setup hoor je probleemloos de 65 te halen. Staat allemaal in de FAQ. Tandwielverhouding is prima, als je niet te zwaar bent zou 14/44 zelfs moeten kunnen.