werking van automatische meng smering
-
- Aan het inrijden
werking van automatische meng smering
Goeie morgen,
De 2ru waar ik aan bezig ben heeft een olie tankje waar een slangetje aanzit.
Dit slangetje gaat naar een blokje naast de carburateur.
Waar dient dit blokje voor?
Ik wil dit graag weten omdat opvalt dat er een kabel aan vast gemaakt kan worden. is deze kabel noodzakelijk voor een goede werking van het smeersysteem?
Groeten en bedankt.
De 2ru waar ik aan bezig ben heeft een olie tankje waar een slangetje aanzit.
Dit slangetje gaat naar een blokje naast de carburateur.
Waar dient dit blokje voor?
Ik wil dit graag weten omdat opvalt dat er een kabel aan vast gemaakt kan worden. is deze kabel noodzakelijk voor een goede werking van het smeersysteem?
Groeten en bedankt.
- Tombo
- 17500km gereden
Re: werking van automatische meng smering
Dat is de oliepomp. Daar heb je idd een extra kabel voor nodig. Een 2RU heeft officieel een gaskabelsplitter onder de tank hangen.
Het pompje werkt aan de hand van het toerental van de motor, en de stand van de gaskabel
Het pompje werkt aan de hand van het toerental van de motor, en de stand van de gaskabel
-
- Aan het inrijden
bedankt!
Ik ga dus een kabel splitter bestellen.
Ik ga dus een kabel splitter bestellen.
- NIX
- 10000km gereden
Als de brommer gereden heeft zonder splitter, dan is er gewoon mengsmering getankt. Dikke kans dat de pomp niet goed is. Vaak wordt de pomp helemaal verwijderd en tank je lekker 1:40.
- marco
- Sheriff of the Posbank
Ik denk dat de pomp nu niet is aangesloten kijk dat eerst maar eens na.
-
- Aan het inrijden
het slangetje zit gewoon op de pomp, en er zit olie in het reservoir
is er nog een manier om te zien of de pomp nog werkt?
is er nog een manier om te zien of de pomp nog werkt?
- Jeti
- 17500km gereden
De meeste mensen hier zijn niet zo'n fan van olie pompjes en tanken mengsmering (meesten zelf gemengd). Als het pompje niet werkt, rij je ineens zonder olie. Als je erachter komt, is het vaak al te laat. En de smering schijnt ook niet zo gelijkmatig te zijn.
Dacht dat er gewoon een klepje open gaat als je aan de kabel trekt, dus dat kun je wel testen denk ik.
Er bestaan ook afdekplaatjes voor je carterdeksel die je kunt monteren als je het pompje eraf laat.
Zoals eerder aangegeven is het waarschijnlijk niet zonder reden dat het is afgekoppeld.
Dacht dat er gewoon een klepje open gaat als je aan de kabel trekt, dus dat kun je wel testen denk ik.
Er bestaan ook afdekplaatjes voor je carterdeksel die je kunt monteren als je het pompje eraf laat.
Zoals eerder aangegeven is het waarschijnlijk niet zonder reden dat het is afgekoppeld.
- NIX
- 10000km gereden
Slangetje dat onder het spruitstuk zit eraf schroeven, motor starten en kijken of er olie uit komt bij gas geven.
- marco
- Sheriff of the Posbank
NIX schreef:Slangetje dat onder het spruitstuk zit eraf schroeven, motor starten en kijken of er olie uit komt bij gas geven.
Als die er tenminste zit.
-
- Aan het inrijden
Is er een topic waar de werking van de autolube wordt beschreven. Ik heb begrepen dat het pompje kan worden geregeld door gebruik te maken van vulringetjes, maar is dat correct?
Ik ben momenteel bij aan het houden wat het olieverbruik is, maar ik heb het idee dat het pompje meer olie geeft dan nodig.
Enorm verschil overigens tussen de verschillende type 2takt olie. Zag daar al een topic over. Het "huismerk" van de Texaco is geen aanrader. Met Castrol loopt het kloppend hart een stuk rustiger!
Ik ben momenteel bij aan het houden wat het olieverbruik is, maar ik heb het idee dat het pompje meer olie geeft dan nodig.
Enorm verschil overigens tussen de verschillende type 2takt olie. Zag daar al een topic over. Het "huismerk" van de Texaco is geen aanrader. Met Castrol loopt het kloppend hart een stuk rustiger!