Neutraallampje knippert ipv knipperlicht
-
- 100km gereden
Neutraallampje knippert ipv knipperlicht
Ik ben bezig knipperlichten aan te sluiten op mijn fs1 en alles is naar mijn weten correct aangesloten. Neutraallampje brand mooi, motor start mooi, voorlicht doet het, achter/remlicht werkt, claxon doet het. Alleen als ik op mijn handel de rechter knipperbollen wil aan doen gaat het neutraallampje knipperen.
zou dit aan de clignoteur kunnen liggen?

-
- 2000km gereden
Dan zit er of iets fout in de bedrading of je accu is wat minder en de knipperlichten trekken teveel stroom weg.
Hier vind je diverse bedradingsschema's : http://www.fs1forum.com/Elektra.html
Hier vind je diverse bedradingsschema's : http://www.fs1forum.com/Elektra.html
Laatst gewijzigd door fs1willem op 12 jan 2014, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 5000km gereden
-
- 2000km gereden
- marco
- Sheriff of the Posbank
barttm schreef:Maar waarom knippert mijn neutraal lampje en remlicht dan ook wanneer ik alle knipperlichten loskoppel? Dan is er geen gesloten circuit dus geen stroom verlies.
Het relais gebruikt denk ook wel wat stroom.
Je hebt gewoon te weinig stroom om alles te gelijk te laten branden/knipperen.
Yamaha Sheriff 1981
-
- 100km gereden
Re: Neutraallampje knippert ipv knipperlicht
Heren, ik heb ondertussen mijn relais en mijn gelijkrichter vervangen met nieuwe. Alle bedrading opnieuw na gelopen en gecontroleerd. En nog als ik mijn knipperlichten naar rechts of naar links aanzet gaan mijn knipperlichten niet/minimaal knipperen en knippert mijn neutraallampje vol! Knipperlichten op neutraal geeft geen problemen. Het enige wat afwijkt is dat mijn accu leeg is, maar zie niet waarom dit dit probleem zou moeten geven.
- marco
- Sheriff of the Posbank
Zorg eerst maar voor een goede/volle accu
-
- 2000km gereden
marco schreef:Zorg eerst maar voor een goede/volle accu
- NIX
- 10000km gereden
fs1willem schreef:marco schreef:Zorg eerst maar voor een goede/volle accu
-
- 2500km gereden
het gaat waarschijnlijk om nieuwe imitatie knipperlichten.
Allereerst gaan die nooit werken met een lege accu ook niet lekker als je motor loopt.
kijk ook of de lampen in de knippers 6 volt 10 wat zijn je zult de eerste niet zijn waar ze er 12 volt lampen in gestopt hebben.
dat je andere verlichting als neutraal en remlicht knippert met een lege accu is normaal met een 6 volt circuit.
knipperlicht relais vraagt ook wat stroom en dat is meer dan een 6 volt 3 wat van het neutraal lampje dat overheerst dus
vandaar dat het knippert.
dus.
laad de accu zoals iedereen hier zegt niet te lang een uurtje of 4 is genoeg.
indien de accu ook nieuw is heb je m hopelijk wel met zuur gevuld en niet alleen met demi water anders werkt het nog niet.
Allereerst gaan die nooit werken met een lege accu ook niet lekker als je motor loopt.
kijk ook of de lampen in de knippers 6 volt 10 wat zijn je zult de eerste niet zijn waar ze er 12 volt lampen in gestopt hebben.
dat je andere verlichting als neutraal en remlicht knippert met een lege accu is normaal met een 6 volt circuit.
knipperlicht relais vraagt ook wat stroom en dat is meer dan een 6 volt 3 wat van het neutraal lampje dat overheerst dus
vandaar dat het knippert.
dus.
laad de accu zoals iedereen hier zegt niet te lang een uurtje of 4 is genoeg.
indien de accu ook nieuw is heb je m hopelijk wel met zuur gevuld en niet alleen met demi water anders werkt het nog niet.