Snelheid begrenzen
-
- 500km gereden
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 29 aug 2013, 15:59
- Locatie: Kruibeke
Re: Snelheid begrenzen
Dan hoop ik dat ik niet wordt tegengehouden en indien wel zeg ik gewoon dat ik hem zo heb overgekocht en dat er een puntontsteking op zit. En ik nu gewoon niet te snel rijdt omdat ik geen zin had om een nieuwe te moeten kopen.
Tenzij er toch nog anderen zijn met een idee.
Tenzij er toch nog anderen zijn met een idee.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Snelheid begrenzen
Ja, afvoeren
de politie is niet op hun achterhoofd gevallen 


-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
Re: Snelheid begrenzen
Idd afvoeren.
Is het niet waard.
Welk type cilinder heb je?
Zoek es een 2ru, dan kan je comfortabel 50, 55 rijden, met toch een beetje koppel
Je rijdt ook gewoon best nooit meer dan 50 op de grote banen.
Op de belgische fietspaden is dat überhaupt al een uitdaging..
Dat je op de kleine baantjes es 55 rijdt of 60, ja, das geen probleem uiteraard.
Is het niet waard.
Welk type cilinder heb je?
Zoek es een 2ru, dan kan je comfortabel 50, 55 rijden, met toch een beetje koppel

Je rijdt ook gewoon best nooit meer dan 50 op de grote banen.
Op de belgische fietspaden is dat überhaupt al een uitdaging..
Dat je op de kleine baantjes es 55 rijdt of 60, ja, das geen probleem uiteraard.
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Re: Snelheid begrenzen
volgens mij zit er een f5b op die brommer ik heb m toen maar even gezien.
ik denk dat ze met een 10 mm carburateur ook wel 50 haald met haar gewicht.
Ik heb even gekeken of ik nog een trek choke model 10 mm heb liggen die heb ik wel maar daar heeft ze niks aan die kan niet meer vast geklemd
worden is een stuk van afgebroken.
maar als ze een kaal exemplaar heeft kan ze alles van haar eigen 16 mm over schroeven en dan een 120 sproeier er in
en ze kan zonder risico rijden, er even van uitgaande dat ze een f5b of 2ru op heeft zitten.
die heeft iemand vast nog wel liggen denk ik.
ik denk dat ze met een 10 mm carburateur ook wel 50 haald met haar gewicht.
Ik heb even gekeken of ik nog een trek choke model 10 mm heb liggen die heb ik wel maar daar heeft ze niks aan die kan niet meer vast geklemd
worden is een stuk van afgebroken.
maar als ze een kaal exemplaar heeft kan ze alles van haar eigen 16 mm over schroeven en dan een 120 sproeier er in
en ze kan zonder risico rijden, er even van uitgaande dat ze een f5b of 2ru op heeft zitten.
die heeft iemand vast nog wel liggen denk ik.
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Re: Snelheid begrenzen
fs1man schreef:ik denk dat ze met een 10 mm carburateur ook wel 50 haald met haar gewicht.
maar als ze een kaal exemplaar heeft kan ze alles van haar eigen 16 mm over schroeven en dan een 120 sproeier er in
Daar zijn toch wel degelijk een aantal onderdelen van verschillend. Zie uitgebreid FAQ carburateur onderdelen verslag

Kaat, je blok hoeft niet open voor het vervangen van je cilinder en carburateur (is 1 kapje met 4 boutjes).
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Re: Snelheid begrenzen
Kan zijn Jet maar het is allemaal door elkaar te gebruiken.
Jij bedoeld waarschijnlijk verschillen tussen trek en kabelchoke carburateurs.
Dat is hier niet aan de orde ze hoeft alleen maar te kijken naar een trekchoke carburateur.
gebruikt vanaf modeljaar 1977 en voor de DX vanaf de introductie 1975
Jij bedoeld waarschijnlijk verschillen tussen trek en kabelchoke carburateurs.
Dat is hier niet aan de orde ze hoeft alleen maar te kijken naar een trekchoke carburateur.
gebruikt vanaf modeljaar 1977 en voor de DX vanaf de introductie 1975
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Re: Snelheid begrenzen
fs1man schreef:Kan zijn Jet maar het is allemaal door elkaar te gebruiken.
Jij bedoeld waarschijnlijk verschillen tussen trek en kabelchoke carburateurs.
Dat is hier niet aan de orde ze hoeft alleen maar te kijken naar een trekchoke carburateur.
gebruikt vanaf modeljaar 1977 en voor de DX vanaf de introductie 1975
Nee, ik bedoel het verschil in onderdelen tussen 10 en 16mm carburateur volgens de lijst van Mikuni.
En ja, het is door elkaar te gebruiken. Maar als mensen aangeven dat hun brommer beroerd loopt, en ze verwezen wordt naar de onderdelen die erop horen, en ze de niet-horende onderdelen vervangen, lopen ze daarna altijd wel beter.
Zelf ook ervaring met een verkeerde spoeierhouder met vastlopers tot gevolg.
Andere gasschuif (kort vs lang), andere sproeierhouder, andere gasnaald, andere stationairpen. Dat maakt echt wel verschil tussen wel/niet goed lopen van je brommer. Dus zou het zeker niet zomaar overbouwen in een ander huis.
10 mm carbs zijn genoeg te vinden voor niet teveel, dus als dit de oplossing gaat worden (10mm voor naar school, 16 voor ritten), zou ik gewoon een complete 10mm carburateur kopen. Heeft iemand hier vast nog wel liggen.
Nog even de plaatjes ter vergelijking:


FAQ: viewtopic.php?f=6&t=7616
-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Re: Snelheid begrenzen
Kan ik die FAQ met bijbehorende foto's eigenlijk als website-pagina beschikbaar stellen?
Onder vermelding van jou natuurlijk
Onder vermelding van jou natuurlijk

- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Re: Snelheid begrenzen
Niels schreef:Kan ik die FAQ met bijbehorende foto's eigenlijk als website-pagina beschikbaar stellen?
Onder vermelding van jou natuurlijk
Tuurlijk!
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Re: Snelheid begrenzen
Ja dat veel makkelijker als je de complete carburateur kunt wisselen.
ik heb geen flauw idee wat ze voor een 10 mm vragen trouwens.
ik zelf gebruik de stationair schroef niet ik stel hem op de gaskabel.
komt eigenlijk omdat ik niet de juiste pen had en op zich loopt hij er goed mee.
ik weet dat het niet de manier is maar ach ik heb nu ook een 75er tank op een fs1 van 70
ik heb geen flauw idee wat ze voor een 10 mm vragen trouwens.
ik zelf gebruik de stationair schroef niet ik stel hem op de gaskabel.
komt eigenlijk omdat ik niet de juiste pen had en op zich loopt hij er goed mee.
ik weet dat het niet de manier is maar ach ik heb nu ook een 75er tank op een fs1 van 70

-
- 500km gereden
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 29 aug 2013, 15:59
- Locatie: Kruibeke
Re: Snelheid begrenzen
Dus tijdelijk een nieuwe carburator erin en dan zou alles goed moeten komen?
Was van plan om over enkele jaren een FS1 van 'jongs af aan' op te bouwen. Kan ik daar misschien die 16mm opzetten. ^^
Was van plan om over enkele jaren een FS1 van 'jongs af aan' op te bouwen. Kan ik daar misschien die 16mm opzetten. ^^
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Snelheid begrenzen
Spulletjes van een 16 kun je gewoon overbouwen op een 10, alleen de schuif aanpassen. Je loopt echt geen risico op warmlopers, dat krijg je pas als je een opgevoerde brommer van een verkeerd opgebouwde carb voorziet. Mijn carb bestaat uit een 16mm huis met verder zowel 10mm- als 16mm spul en zelfs imi.
Los daarvan zou ik een complete 10mm te pakken proberen te krijgen, maar dat is gewoon persoonlijk. Als je een 10mm huis met schuif voor niets of heel weinig kunt krijgen, ben je ook klaar.
Los daarvan zou ik een complete 10mm te pakken proberen te krijgen, maar dat is gewoon persoonlijk. Als je een 10mm huis met schuif voor niets of heel weinig kunt krijgen, ben je ook klaar.
- HotWheels
- 500km gereden
- Berichten: 869
- Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
- Locatie: Lochristi (België)
Re: Snelheid begrenzen
indien ik me niet vergis kan je in belgie tot 57 km/h op een geijkte teller laten klokken vooraleer men echt moeilijk gaat doen;
als je hem permanent kan begrenzen tot 55 echte km. (zo'n 60 op de teller) zit je safe voor de ritten van/naar school en zit je amper 5 km. af van de gewenste snelheid voor je toerritten;
lijkt me een verstandig compromis.
als je hem permanent kan begrenzen tot 55 echte km. (zo'n 60 op de teller) zit je safe voor de ritten van/naar school en zit je amper 5 km. af van de gewenste snelheid voor je toerritten;
lijkt me een verstandig compromis.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
Re: Snelheid begrenzen
HotWheels schreef:indien ik me niet vergis kan je in belgie tot 57 km/h op een geijkte teller laten klokken vooraleer men echt moeilijk gaat doen;
als je hem permanent kan begrenzen tot 55 echte km. (zo'n 60 op de teller) zit je safe voor de ritten van/naar school en zit je amper 5 km. af van de gewenste snelheid voor je toerritten;
lijkt me een verstandig compromis.
Inderdaad!

-
- 500km gereden
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 29 aug 2013, 15:59
- Locatie: Kruibeke
Re: Snelheid begrenzen
wel nu is zijn maximum op 70km/h op de teller (als mijn beste vriend ermee rijdt, die is van mening dat je altijd 'volle GAAAS' moet geven)
maar dan maakt hij echt wel teveel toeren.
Iemand al last gehad van 'onze vriend de politie'? Halen die echt alles uit dat brommertje of houden ze hun gedeisd?
Want anders neem ik het risico wel.
Heb eigenlijk enkel al gehoord dat agenten controleren op middelbare scholen en rondom middelbare scholen.
Vorige keer waren ze aan het knoeien met schakelen. xD
maar dan maakt hij echt wel teveel toeren.
Iemand al last gehad van 'onze vriend de politie'? Halen die echt alles uit dat brommertje of houden ze hun gedeisd?
Want anders neem ik het risico wel.
Heb eigenlijk enkel al gehoord dat agenten controleren op middelbare scholen en rondom middelbare scholen.
Vorige keer waren ze aan het knoeien met schakelen. xD