Snelheid begrenzen

Alles over de techniek en sleutelen
Mihramoon
500km gereden
500km gereden

Snelheid begrenzen

Bericht door Mihramoon »

Ik moet volgend jaar met mijn brommer naar school en ik heb een naar voorgevoel dat de politie mij wel eens zou laten stoppen.
Langs de andere kant hebben de politieagenten in onze buurt schrik voor oldtimers, die worden op mijn huidige school namelijk niet getest.
Mijn brommer rijdt nu ongeveer 70km/h maar hij mag maar 45. :oops:

Weet er iemand van jullie een handig trucje om de snelheidsbegrenzer ertussen te foefelen die je makkelijk aan en af kan zetten?
En waar ik die dan onopvallend kan zetten.
(En ik weet dat er iets bestaat waarbij je een sms stuurt naar je brommer en die dan begrensd is, maar dat lijkt mij eerder geen optie.)
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Re: Snelheid begrenzen

Bericht door Jeti »

Dat is wat makkelijker met een elektronische ontsteking. Je kunt dan bijv een magneetje eraf halen (laten vallen), zodat hij begrensd is.
Bijvoorbeeld onder je zadel, onopvallend.

Ik heb ook wel eens een blok gekocht met een klepje in het luchtfilter rubber met een ijzeren staafje waarmee je dat klepje kon sluiten (zodat hij minder goed liep).

Er zijn hier ook mensen bezig geweest met een gashendel begrenzing. Weet niet meer of dat ooit helemaal van de grond is gekomen.

Hier is het zo, dat je wel echt heel veel meer kwijt bent als dit door de politie wordt ontdekt. Als ze je met 70 zien rijden, en op de roller gaat hij 45, vermoeden ze het en gaan ze op zoek. Dan ben je echt de Sjaak, meer dan dat hij gewoon te hard gaat.
Mihramoon
500km gereden
500km gereden

Bericht door Mihramoon »

Wij moeten voor een opgevoerde brommer 1.250 euro betalen.
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Voor een schoolbrommer zou ik hem gewoon permanent afvoeren eigenlijk.
Mihramoon
500km gereden
500km gereden

Bericht door Mihramoon »

Ik vind dat gewoon jammer. En bovendien, ik wil er ook graag mee toeren en dan kan 60 rijden wel eens van pas komen. ;)

Voorlopig is mijn excuus "Ik heb hem in deze staat 2de hands gekocht en ik heb geen idee hoe je hem zou moeten begrenzen."
Wat ze wel aannemen van een vrouw. Of "ik durf niet eens sneller dan 50 dus ik wist helemaal niet dat hij zo snel kon."
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Ik denk niet dat de politie daar in trapt :P
Niek de Rijcke
500km gereden
500km gereden
Contacteer:

Bericht door Niek de Rijcke »

Als je op een oldtimer brommer rijd gaat de oude knarries van de politie er wel van uit dat je een beetje weet wat je doet...
Mihramoon
500km gereden
500km gereden

Bericht door Mihramoon »

Achja, ik ging hem sowieso begrenzen maar niet permanent.
(voorlopig rijdt ik toch niet want mijn gelijkvormigheidsattest doet rot en mijn verzekeraar wilt mij niet verzekeren voordat ik er eentje heb.)
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Mihramoon schreef:Ik vind dat gewoon jammer. En bovendien, ik wil er ook graag mee toeren en dan kan 60 rijden wel eens van pas komen. ;)

Voorlopig is mijn excuus "Ik heb hem in deze staat 2de hands gekocht en ik heb geen idee hoe je hem zou moeten begrenzen."
Wat ze wel aannemen van een vrouw. Of "ik durf niet eens sneller dan 50 dus ik wist helemaal niet dat hij zo snel kon."

Die kans er wel ja. Maar ik zou het er niet op gokken.
Of je kunt een setje met cilinder, kopje en carburateur plug & play op de plank leggen voor ritjes. Maar echt goed om dat tig keer per seizoen te wisselen is het ook niet.
jimf98
500km gereden
500km gereden

Bericht door jimf98 »

Iemand die ik ken heeft een begrenzer met een aansluitstukje van mp3 oortjes. Als je zo'n ding in je telefoon pluged gaat hij 45 en eruit gaat hij 60.
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

jimf98 schreef:Iemand die ik ken heeft een begrenzer met een aansluitstukje van mp3 oortjes. Als je zo'n ding in je telefoon pluged gaat hij 45 en eruit gaat hij 60.

Dat is een eurobegrenzer :wink:

Maar dan moet je wel een electronische ontsteking hebben.
Mihramoon
500km gereden
500km gereden

Bericht door Mihramoon »

Jeti schreef:
Mihramoon schreef:Ik vind dat gewoon jammer. En bovendien, ik wil er ook graag mee toeren en dan kan 60 rijden wel eens van pas komen. ;)

Die kans er wel ja. Maar ik zou het er niet op gokken.
Of je kunt een setje met cilinder, kopje en carburateur plug & play op de plank leggen voor ritjes. Maar echt goed om dat tig keer per seizoen te wisselen is het ook niet.

Mijn plan is om mijn blokje niet open te doen tenzij het ECHT nodig is en er dus ook niet regelmatig af te halen.
Mihramoon
500km gereden
500km gereden

Bericht door Mihramoon »

marco schreef:
jimf98 schreef:Iemand die ik ken heeft een begrenzer met een aansluitstukje van mp3 oortjes. Als je zo'n ding in je telefoon pluged gaat hij 45 en eruit gaat hij 60.

Dat is een eurobegrenzer :wink:

Maar dan moet je wel een electronische ontsteking hebben.

Een FS1 heeft toch een elektronische ontsteking, of vergis ik mij? En dat ding werkt ook echt?
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Nee normaal zit er een puntenontsteking op.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot

Bericht door ginofs1 »

voor een punten ontsteking is geen begrenzer te koop
Plaats reactie