fs1 50cc 100km/u
- Giejoom
- Aan het inrijden
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 00:59
- Locatie: Maastricht
Re: fs1 50cc 100km/u
probleem: Ik weet niet wat ik doe, dus vandaar de vraag;) waar moet ik op letten wat er als eerste stuk kan gaan bij teveel toeren, loopt ie dan vast of gaan lagers in het blok of op de krukas het snelst eraan?
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18346
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: fs1 50cc 100km/u
Kan je uberhaupt zoveel toeren draaien dan? En dan niet in de vrij, maar in z'n 4 (of 5)
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Re: fs1 50cc 100km/u
lagers in het blok en de kruk houden het wel een tijdje vol.
de kunst is om je cilinder en zuiger heel te houden en dat lukt mij ook niet altijd.
dus met tuning moet je niet over de centjes piepen
de kunst is om je cilinder en zuiger heel te houden en dat lukt mij ook niet altijd.
dus met tuning moet je niet over de centjes piepen
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
Re: fs1 50cc 100km/u
snelheid kost geld en wie sneller wil dan van stock mag niet klagen als het stuk (sneller) gaat.
ik rijd alles stock 5 bak 60cc zo uit doosje ok drukkop(gino), hpi(gino) en homoet (gino) uitlaat,rijd denk ik een 80 kilometers en dat is hard zat voor een fs1 (al is de droom soms om meer)
ik rijd alles stock 5 bak 60cc zo uit doosje ok drukkop(gino), hpi(gino) en homoet (gino) uitlaat,rijd denk ik een 80 kilometers en dat is hard zat voor een fs1 (al is de droom soms om meer)
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
Re: fs1 50cc 100km/u
gewoon op topsnelheid 2x terugschakelen, moet je kijken hoeveel toeren die maakt
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
Re: fs1 50cc 100km/u
mpro09 schreef:gewoon op topsnelheid 2x terugschakelen, moet je kijken hoeveel toeren die maakt
hoe kan je nou je toeren zien op een fs1?
- HotWheels
- 500km gereden
- Berichten: 869
- Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
- Locatie: Lochristi (België)
Re: fs1 50cc 100km/u
bajaboy schreef:mpro09 schreef:gewoon op topsnelheid 2x terugschakelen, moet je kijken hoeveel toeren die maakt
hoe kan je nou je toeren zien op een fs1?
kijken naar je vliegwiel
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
Re: fs1 50cc 100km/u
HotWheels schreef:bajaboy schreef:mpro09 schreef:gewoon op topsnelheid 2x terugschakelen, moet je kijken hoeveel toeren die maakt
hoe kan je nou je toeren zien op een fs1?
kijken naar je vliegwiel
zal wel blond zijn maar toeren zie je niet, en als je op je brommer naar je vliegwiel moet gaan kijken word het een bende en als ie gewoon op de grond staat draai ie zo snel dat je niet ziet hoeveel toeren ie draait .
ik vind de antwoorden tegenwoordig een beetje te in gekort .
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10808
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: fs1 50cc 100km/u
Sorry, maar hier wil iemand 100 gaan rijden en ongeveer alles moet uitgelegd worden. Niet de ingewikkelde dingen, maar de basisdingen. En niet een specifiek dingetje waar hij even op blijft hangen, maar helemaal algemeen. Als je die niet weet of zelf uit kunt zoeken, los dat het forum en de FAQ er vol mee staan, dan kun je net zo goed niet aan delen gaan werken om de laatste paar km en pk eruit te wringen.
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:00
- Locatie: Nijmegen tegenover de buurman
Re: fs1 50cc 100km/u
Klepel zien hangen ,maar weet niet waar hij woont. of zoiets
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Re: fs1 50cc 100km/u
Ik vind dat Baya wel een puntje heeft voor wat betreft hoe betrouwbaar is de weegave van de toeren bij een fs1.
We weten dat de after market toerentellers voor de fs1 niet echt betrouwbaar weer geven en dat je die dus niet als maat gevend
kunt gebruiken.
ik ga nu een vergelijking maken waarvan ik niet weet of dat wel kan.
ik ga mijn fs1 blokje nu vergelijken met mijn tzr blokje beiden 50 cc de tzr heeft wel een standaard toerenteller
waarvan ik vermoed dat hij redelijk betrouwbaar is hij danst niet zoals de fs1 aftermarket teller wel doet, dat zegt natuurlijk niet alles
maar ik ga nu even meer op het gejank af een fs1 met alles groot er op jankt de toerenteller helemaal uit dus 12000 toeren +
maar rijd op de weg 70/75 km/u.
De tzr zonder prop in de uitlaat is wat janken betreft echt wel de opvolger van de fs1het rare is alleen dat als de tzr 12000 toeren jankt
dat veel hoger klinkt dan de 12000 toeren op de aftermarket teller van de fs1.
Wat ik wil zeggen is dat ik wel geloof dat de tzr die 12000 toeren maakt maar dat de fs1 hier lang niet aan komt al moet ik wel zeggen ik heb met de laatste echte fs1 meeting in milsbeek de waterkoker van gino gehoord en deze klonk al veel meer als de tzr dus ik geloof wel dat deze de 12000 wel haald.
Met bovenstaand in het achterhoofd vind ik het een prestatie als een fs1 blokje boven de 100 gaat
We weten dat de after market toerentellers voor de fs1 niet echt betrouwbaar weer geven en dat je die dus niet als maat gevend
kunt gebruiken.
ik ga nu een vergelijking maken waarvan ik niet weet of dat wel kan.
ik ga mijn fs1 blokje nu vergelijken met mijn tzr blokje beiden 50 cc de tzr heeft wel een standaard toerenteller
waarvan ik vermoed dat hij redelijk betrouwbaar is hij danst niet zoals de fs1 aftermarket teller wel doet, dat zegt natuurlijk niet alles
maar ik ga nu even meer op het gejank af een fs1 met alles groot er op jankt de toerenteller helemaal uit dus 12000 toeren +
maar rijd op de weg 70/75 km/u.
De tzr zonder prop in de uitlaat is wat janken betreft echt wel de opvolger van de fs1het rare is alleen dat als de tzr 12000 toeren jankt
dat veel hoger klinkt dan de 12000 toeren op de aftermarket teller van de fs1.
Wat ik wil zeggen is dat ik wel geloof dat de tzr die 12000 toeren maakt maar dat de fs1 hier lang niet aan komt al moet ik wel zeggen ik heb met de laatste echte fs1 meeting in milsbeek de waterkoker van gino gehoord en deze klonk al veel meer als de tzr dus ik geloof wel dat deze de 12000 wel haald.
Met bovenstaand in het achterhoofd vind ik het een prestatie als een fs1 blokje boven de 100 gaat
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18346
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: fs1 50cc 100km/u
VOor zover ik weet is de toerenteller van een Minarelli blok (wat onder jou TZR zit) mechanisch aangedreven, dat is al een stuk 'rustiger' en betrouwbaarder als het FS1 systeem (een toerenteller op de FS1 meet ook niet het aantal pulsen van je bougie).
De meeste opgevoerde FS1's redden de 10.000 toeren nog niet eens.
Dit zit zo rond de 14.000 toeren ofzo
De meeste opgevoerde FS1's redden de 10.000 toeren nog niet eens.
Dit zit zo rond de 14.000 toeren ofzo
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
Re: fs1 50cc 100km/u
al met al ging het er mij meer om dat er genoeg geschreeuwd word maar nooit uitgelegd word hoe iets werkt .
een toeren tal kan je niet zien aan een vliegwiel en dan mag meneer nix het niet eens zijn maar leg dan uit HOE je iets kan zien aan een vliegwiel en met welk gereedschap ,mij hoef je het niet uit te leggen maar halve uitleg is geen uitleg vind ik .
toerental kan je niet zien alleen meten en met een puls draad is een manier maar HOE MEET JE IETS ! hoe meet je je toeren??? met welk gereedschap?
dat was dus meer mijn insteek terug schakelen en naar je vliegwiel kijken zegt niets en kan je niets meten ten zij .
bv hoe schroef ik een bougie los? dat kan op 50 manieren waarvan 1 de hand 2 een tang maar 3 de bougie sleutel misschien de beste zou zijn.
geef maar een voorbeeld hoor mensen (hoop dat er niemand boos word )
maar iets meer uitleg hoe je iets uitleest zou ik op prijs stellen en misschien met foto s.
en ja het topic ging over op voeren naar 100 met een 50cc dus wacht geduldig af op de mensen met deze kennis (want dat is iets wat ik zeker niet kan anders reed mijne al lang 90 of meer ,maar ik heb die kennis niet)
sorry meneer nix niets persoonlijk bedoeld hoor maar halve uitleg en alleen tekst is geen uitleg(vind ik he! ).
zo en we gaan weer terug met 50cc en 100 km per uur halen
een toeren tal kan je niet zien aan een vliegwiel en dan mag meneer nix het niet eens zijn maar leg dan uit HOE je iets kan zien aan een vliegwiel en met welk gereedschap ,mij hoef je het niet uit te leggen maar halve uitleg is geen uitleg vind ik .
toerental kan je niet zien alleen meten en met een puls draad is een manier maar HOE MEET JE IETS ! hoe meet je je toeren??? met welk gereedschap?
dat was dus meer mijn insteek terug schakelen en naar je vliegwiel kijken zegt niets en kan je niets meten ten zij .
bv hoe schroef ik een bougie los? dat kan op 50 manieren waarvan 1 de hand 2 een tang maar 3 de bougie sleutel misschien de beste zou zijn.
geef maar een voorbeeld hoor mensen (hoop dat er niemand boos word )
maar iets meer uitleg hoe je iets uitleest zou ik op prijs stellen en misschien met foto s.
en ja het topic ging over op voeren naar 100 met een 50cc dus wacht geduldig af op de mensen met deze kennis (want dat is iets wat ik zeker niet kan anders reed mijne al lang 90 of meer ,maar ik heb die kennis niet)
sorry meneer nix niets persoonlijk bedoeld hoor maar halve uitleg en alleen tekst is geen uitleg(vind ik he! ).
zo en we gaan weer terug met 50cc en 100 km per uur halen
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
Re: fs1 50cc 100km/u
sjonge jonge ik maak maar een geintje.
het hangt er maar vanaf hoe precies je het wil weten. ook de meest precieze toerentellers kijken niet naar 1rpm verschil, want dat is 1 heel moeilijk en 2 totaal niet nodig. en volgens mij kan iedereen hier best zien/horen/voelen of je brommer dichter bij de 1000 toeren draait of bij de 10,000
Gino heeft van mij ooit een toerenteller gekregen die inderdaad aaneen reflecterend stickertje op het vliegwiel kan "zien" hoeveel toeren die maakt.
het hangt er maar vanaf hoe precies je het wil weten. ook de meest precieze toerentellers kijken niet naar 1rpm verschil, want dat is 1 heel moeilijk en 2 totaal niet nodig. en volgens mij kan iedereen hier best zien/horen/voelen of je brommer dichter bij de 1000 toeren draait of bij de 10,000
Gino heeft van mij ooit een toerenteller gekregen die inderdaad aaneen reflecterend stickertje op het vliegwiel kan "zien" hoeveel toeren die maakt.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18346
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: fs1 50cc 100km/u
Niet zo serieus Edward
HJ zijn post was denk ik ook niet echt aan jou gericht, maar aan de topicstarter (die vraagt namelijk vrij basale dingen, iets waarvan je verwacht dat je wel weet als je serieus werk wilt gaan maken van 50cc & 100 km/h).
HJ zijn post was denk ik ook niet echt aan jou gericht, maar aan de topicstarter (die vraagt namelijk vrij basale dingen, iets waarvan je verwacht dat je wel weet als je serieus werk wilt gaan maken van 50cc & 100 km/h).