Grote-kleine-vragen-topic #9
- NIX
- 10000km gereden
-
- 7500km gereden
- marco
- Sheriff of the Posbank
- NIX
- 10000km gereden
Yamaha rd50m schreef:ontstekingsplaat is intussen los,
maar zit dus nog met men vraag over de drie kabels van de condensator.
Iemand die me snel kan vertellen hoe ik een condensator met twee kabels aansluit hier?
foto's:
Zoals je ziet zit alles bij elkaar. Een condensator waar 2 draden uit komen, heeft achter het rubbertje ook 2 draden op hetzelfde punt zitten. Ik gok dat je nieuwe condensator 1 gewone draad heeft en 1 met een oogje. Dat kan op de punten geschroefd, aan het andere draadje soldeer je de spoel en draad die naar de draadboom gaat. Plakbandje erom en klaar!
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 7500km gereden
- Jeti
- 17500km gereden
2 vraagjes voor de kenners:
1)
Soms zie je zadels met, en meestal zonder die "nagels" (spijkers, pinnen, hoe ze ook heten) aan de onderkant van de zijkant (en soms een strip).
Bij welke brommers/uitvoeringen/jaren zijn die met die nagels gebruikt? Of hebben mensen dat er zelf gewoon opgezet?
2)
Iemand vertelde laatst dat DX dikke poten voorvorkrubbers anders waren. Iets met 9 en 11 "vouwen" zeg maar erin. Hoe zit dit? En is de diameter ook anders?
1)
Soms zie je zadels met, en meestal zonder die "nagels" (spijkers, pinnen, hoe ze ook heten) aan de onderkant van de zijkant (en soms een strip).
Bij welke brommers/uitvoeringen/jaren zijn die met die nagels gebruikt? Of hebben mensen dat er zelf gewoon opgezet?
2)
Iemand vertelde laatst dat DX dikke poten voorvorkrubbers anders waren. Iets met 9 en 11 "vouwen" zeg maar erin. Hoe zit dit? En is de diameter ook anders?
-
- 2500km gereden
Zijn zo geleverd zijn meestal de oudere imitaties maar ze zijn door elkaar geleverd met de knopen en met de strip
en ook met niks.
dit gaat vooral om de sport budy,s die met de stalen kontjes zijn alleen de hele foute te lange met een strip geleverd.
voorvork rubbers van een dx zakken bij een trommelvork over de schromen schroefbussen.
of er bij de dx poten onderling verschil in zit heb ik eigenlijk nooit op gelet.
en ook met niks.
dit gaat vooral om de sport budy,s die met de stalen kontjes zijn alleen de hele foute te lange met een strip geleverd.
voorvork rubbers van een dx zakken bij een trommelvork over de schromen schroefbussen.
of er bij de dx poten onderling verschil in zit heb ik eigenlijk nooit op gelet.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
- thibaultM
- 100km gereden
verlichting fs1
hallo
ik zou graag een bestelling doen om mijn verlichting van mijn fs1 te doen werken. ik heb nu enkel rechtstreeks de ontsteking aangesloten. voor de rest heb ik niets van elektra, kabelboom enzo.. mijn vraag is nu wat ik allemaal moet bestellen. ik zou een "kabelboom reparatieset" bestellen voor de witte stekkers van de onsteking naar de kabelboom en vanaf daar zelf een boompje in elkaar solderen.. voor de rest heb ik een accu, gelijkrichtcel, zekering en lampjes nodig. vergeet ik soms iets?
mvg thibault
ik zou graag een bestelling doen om mijn verlichting van mijn fs1 te doen werken. ik heb nu enkel rechtstreeks de ontsteking aangesloten. voor de rest heb ik niets van elektra, kabelboom enzo.. mijn vraag is nu wat ik allemaal moet bestellen. ik zou een "kabelboom reparatieset" bestellen voor de witte stekkers van de onsteking naar de kabelboom en vanaf daar zelf een boompje in elkaar solderen.. voor de rest heb ik een accu, gelijkrichtcel, zekering en lampjes nodig. vergeet ik soms iets?
mvg thibault
- thibaultM
- 100km gereden
ok bedankt voor de reactie. ik wil eigenlijk gewoon licht op men fs1 met een contact slotje tussen. een complete draadboom heb ik denk ik niet nodig. ik heb geen pinkers, remlichtschakelaars enzovoort.. ik ben van plan om gewoon een simpel draad boompje te maken
. ik wou gewoon eens weten of ik niets over het hoofd zie voor ik bestel. groeten

- thibaultM
- 100km gereden
- marco
- Sheriff of the Posbank