Grote-kleine-vragen-topic #9
- stefyvd
- 250km gereden
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:29
- Locatie: Temse
- Contacteer:
- stefyvd
- 250km gereden
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:29
- Locatie: Temse
- Contacteer:
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:00
- Locatie: Nijmegen tegenover de buurman
Vraagje:
Zou jij wel een blok uit elkaar halen?
Begin eerst eens met de Faq. te lezen.
Dan haal er iemand bij, die er een beetje kaas van heeft gegeten.
Als ik het zo lees word het niets.
Zoek iemand bij je inde buurt die er een beetje verstand van heeft .
Anders is hier het einde zoek.(sorry dat ik dit zeg.)
Zou jij wel een blok uit elkaar halen?


Begin eerst eens met de Faq. te lezen.
Dan haal er iemand bij, die er een beetje kaas van heeft gegeten.
Als ik het zo lees word het niets.

Zoek iemand bij je inde buurt die er een beetje verstand van heeft .
Anders is hier het einde zoek.(sorry dat ik dit zeg.)
- stefyvd
- 250km gereden
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:29
- Locatie: Temse
- Contacteer:
- stefyvd
- 250km gereden
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:29
- Locatie: Temse
- Contacteer:
marco schreef:Beide
omdat ik eigenlijk de kenmerken heb volgens mij wat ik hier gelezen heb op het forum van een lekke krukaskeerring.
slecht starten, en slechte verbranding (bougie mooi koffiebruin maar de schroefdraad is vettig) volgens mij omdat hij zeer hard stottert bij rijden, ik krijg ook warmlopers als ik lange tijd volgas rij
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
zou kunnen, maar bij lekkende rechterkrukaskeerring gaat ie idioot roken en zakt het oliepeil in je bak snel.
daarnaast gaat ie, ongeacht welke kant, heel raar hoog stationair lopen omdat er middels de keeringen valse lucht naar binnen gezogen wordt.
het komt niet zo vaak voor dat de keeringen lekken, meestal oude blokjes die heel lang niet gelopen hebben.
daarnaast gaat ie, ongeacht welke kant, heel raar hoog stationair lopen omdat er middels de keeringen valse lucht naar binnen gezogen wordt.
het komt niet zo vaak voor dat de keeringen lekken, meestal oude blokjes die heel lang niet gelopen hebben.
- stefyvd
- 250km gereden
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:29
- Locatie: Temse
- Contacteer:
koppel schreef:zou kunnen, maar bij lekkende rechterkrukaskeerring gaat ie idioot roken en zakt het oliepeil in je bak snel.
daarnaast gaat ie, ongeacht welke kant, heel raar hoog stationair lopen omdat er middels de keeringen valse lucht naar binnen gezogen wordt.
het komt niet zo vaak voor dat de keeringen lekken, meestal oude blokjes die heel lang niet gelopen hebben.
hmm men peil zakt nu ook weer niet extreem hard, en ook niet hoog stationair...
dan moet het iets anders zijn. het is ook maar vanaf dat hij warm is.
- stefyvd
- 250km gereden
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:29
- Locatie: Temse
- Contacteer:
Pa_Tombo schreef:Vraagje:
Zou jij wel een blok uit elkaar halen?![]()
![]()
Begin eerst eens met de Faq. te lezen.
Dan haal er iemand bij, die er een beetje kaas van heeft gegeten.
Als ik het zo lees word het niets.
Zoek iemand bij je inde buurt die er een beetje verstand van heeft .
Anders is hier het einde zoek.(sorry dat ik dit zeg.)
we zijn hier allemaal om van elkaar bij te leren
en ja ik heb externe hulp maar die heeft niet continu tijd
- Nickvdb
- 250km gereden
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 22 jul 2012, 21:04
- Locatie: Antwerpen
Toen ik m'n 1J6 kocht van Jens kende ik er zelf ook helemaal niets van.
Ondertussen ken ik dat blokje praktisch vanbuiten.
Je moet érgens beginnen!
Tombo heeft wel gelijk, zoek iemand in de buurt die er iets van kent of je wilt helpen.
Vind je dat niet, de FAQ helemaal vanbuiten leren, zoals ik destijds deed
Ondertussen ken ik dat blokje praktisch vanbuiten.
Je moet érgens beginnen!

Vind je dat niet, de FAQ helemaal vanbuiten leren, zoals ik destijds deed


Pa_Tombo schreef:Vraagje:
Zou jij wel een blok uit elkaar halen?![]()
![]()
Begin eerst eens met de Faq. te lezen.
Dan haal er iemand bij, die er een beetje kaas van heeft gegeten.
Als ik het zo lees word het niets.
Zoek iemand bij je inde buurt die er een beetje verstand van heeft .
Anders is hier het einde zoek.(sorry dat ik dit zeg.)
Yamaha FS1 1976 "Black Bomber" Café Racer
Suzuki TR500 replica project
Honda XL500s 1980
Suzuki TR500 replica project
Honda XL500s 1980
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
ben hier nu aan menne japanse rd bezig,
en ga de condensator vervangen aangezien hij niet vonkt bij de bougie maar wel tussen de punten.
Na eerst al de bouten van de ontsteking te hebben verkloot (die ik dus zodadelijk maar even ga uitboren) zie ik dat de condensator drie kabels heeft,
een bruine, een blauwe en een zwarte, iemand een idee of ik die gewoon kan vervangen voor eentje met twee kabels?
ik gok vanwel aangezien de rest van de ontsteking hetzelfde is, maar vond het toch wat vreemd
en ga de condensator vervangen aangezien hij niet vonkt bij de bougie maar wel tussen de punten.
Na eerst al de bouten van de ontsteking te hebben verkloot (die ik dus zodadelijk maar even ga uitboren) zie ik dat de condensator drie kabels heeft,
een bruine, een blauwe en een zwarte, iemand een idee of ik die gewoon kan vervangen voor eentje met twee kabels?
ik gok vanwel aangezien de rest van de ontsteking hetzelfde is, maar vond het toch wat vreemd
- hans.m
- 1500km gereden
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
- Locatie: Nijlen, België
Yamaha rd50m schreef:ben hier nu aan menne japanse rd bezig,
en ga de condensator vervangen aangezien hij niet vonkt bij de bougie maar wel tussen de punten.
Na eerst al de bouten van de ontsteking te hebben verkloot (die ik dus zodadelijk maar even ga uitboren) zie ik dat de condensator drie kabels heeft,
een bruine, een blauwe en een zwarte, iemand een idee of ik die gewoon kan vervangen voor eentje met twee kabels?
ik gok vanwel aangezien de rest van de ontsteking hetzelfde is, maar vond het toch wat vreemd
boutjes van de onsteking verkloten, ai ai. Gebruik je wel een slagschroevendraaier?
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
hans.m schreef:Yamaha rd50m schreef:ben hier nu aan menne japanse rd bezig,
en ga de condensator vervangen aangezien hij niet vonkt bij de bougie maar wel tussen de punten.
Na eerst al de bouten van de ontsteking te hebben verkloot (die ik dus zodadelijk maar even ga uitboren) zie ik dat de condensator drie kabels heeft,
een bruine, een blauwe en een zwarte, iemand een idee of ik die gewoon kan vervangen voor eentje met twee kabels?
ik gok vanwel aangezien de rest van de ontsteking hetzelfde is, maar vond het toch wat vreemd
boutjes van de onsteking verkloten, ai ai. Gebruik je wel een slagschroevendraaier?
jep, en daar draaien ze ook gewoon kapot mee, alles zit gewoon super vast, en die bouten zijn echt van een zacht metaal