Lange slag fs1 blok in aanbouw.
-
- 100km gereden
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
- Locatie: Holwierde
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 06 jun 2013, 12:05
- Locatie: Slootdorp
6 bak voor fs1
6 bak in een fs1 knutselen dat zal niet meevallen want er is geen ruimte genoeg in de bak zelfs als je de tandwielen stapsgewijs dunner slijp dwz eerste versnelling is dus de dikste en de zesde de dunste zo kun je zoveel mogelijk versnellingen kwijt in een kleine ruimte.Een am6 blok is 22mm inwendig breder dan een fs1 blok en de tandwielen zijn bij beiden even dik dus zou je 22 mm totaal smaller moeten maken over zes tandwielen dan wordt de zesde wel heel erg dun is mijn idee.Ik wacht dus het resultaat af niks is onmogelijk.
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Eddy pas maar op.
Eerst bouwde hij zelf een lange slag krukas, cilinder en zelfs een carb.
Elke keer dacht ik dat word niets, maar hij maakt het en nog mooi ook.
Ik zeg nooit meer dat lukt je niet. Ik kijk wel uit die knakker maakt van alles, het enigste wat hij nodig heeft is een bonk staal.
Eerst bouwde hij zelf een lange slag krukas, cilinder en zelfs een carb.
Elke keer dacht ik dat word niets, maar hij maakt het en nog mooi ook.
Ik zeg nooit meer dat lukt je niet. Ik kijk wel uit die knakker maakt van alles, het enigste wat hij nodig heeft is een bonk staal.

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 100km gereden
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
- Locatie: Holwierde
Ik zal het nog mooier maken,er kan zelfs een klauwen bak in met 6 versnellingen dat heb ik allemaal al bekeken.
Verdiep je maar eens in een bak van de fs1 en hoe een 6 bak met klauwen is opgebouwd ,de werkings volgorde van een 6 klauw bak met tandwielen 6mm breedt en een kortere verplaatsing door de wals zou er volgens mijn gedachte en ( Meten ) in kunnen .
Maar ik ga eerst aan de gang met een trekspiebak en met wat kleine veranderingen heb ik 72 mm nuttige breedte in het carter op de uitgaande as.
Maakt niet uit dat je me wil helpen maar ik heb er me suf over gepiekert dat wil je niet weten, en als de film in m,n kop compleet is dat ik alle problemen op kan lossen voor een project dan begin ik altijd gewoon.
Toen ik 26 was heb ik een opel ascona turbo gebouwd met een 5 bak en L -jetronic met oliekoeler en interkoeler iedereen verklaarde mij voor gek,ook garage houders zeiden het zou nooit lukken.
Ik heb er maanden over gedaan om te bouwen ,zelf een uitlaatspruitstuk gelast turbo van een saab luchtkoeler van een Mitsubishi enzovoort.
Ik vergeet nooit weer de dag dat hij kon starten,zondagmiddag ik trilde als een rietje durfde niet te starten maar hij deed het en hij reed ik heb weken met de afstelling gekloot en toen op een dag had ik het goed .
De vuldruk had de goede waarde alles stond oké,heb er toen mee leren rijden en hij liep gewoon als een opel maar als de vuldruk bij 0,4 of 0,6bar bar kwam werd je afgeschoten de auto trilde en rammelde en de remmen konden het niet aan het was te veel voor de ascona pppppppppffffffffffffffffffff.
Tot op een avond opa eens mee wou in de turbo ascona ik vergeet het nooit weer,wij richting de eemshaven in het donker jakkeren en gassen met de opel en toen ineens bang bam rattttte tatter en allemaal vonken uit de uitlaat.
Ik snel stoppen en schreeuwen tegen opa ,er uit er uit snel snel hij brand hij brand,uitgestapt kap open shaken als de pest ,even gewacht om op adem te komen en de motor gestart maar hij was kapot.
Heb er nog een paar dagen mee naar het werk gereden maar hij was kapot dus blok er uit en een zuiger doormidden gescheurt einde opel ,climax van het vele jaren opel,s opvoeren kwas er flauw van twas goed zo.
Nu rij ik bewust trage diesels en heb nooit weer een auto opgefokt.
Maar ik geloof er in dat een mens tot waanzinnige dingen in staat is maar je moet gewoon beginnen, en wat een ander er van vind heb je niks mee te maken.
Verdiep je maar eens in een bak van de fs1 en hoe een 6 bak met klauwen is opgebouwd ,de werkings volgorde van een 6 klauw bak met tandwielen 6mm breedt en een kortere verplaatsing door de wals zou er volgens mijn gedachte en ( Meten ) in kunnen .
Maar ik ga eerst aan de gang met een trekspiebak en met wat kleine veranderingen heb ik 72 mm nuttige breedte in het carter op de uitgaande as.
Maakt niet uit dat je me wil helpen maar ik heb er me suf over gepiekert dat wil je niet weten, en als de film in m,n kop compleet is dat ik alle problemen op kan lossen voor een project dan begin ik altijd gewoon.
Toen ik 26 was heb ik een opel ascona turbo gebouwd met een 5 bak en L -jetronic met oliekoeler en interkoeler iedereen verklaarde mij voor gek,ook garage houders zeiden het zou nooit lukken.
Ik heb er maanden over gedaan om te bouwen ,zelf een uitlaatspruitstuk gelast turbo van een saab luchtkoeler van een Mitsubishi enzovoort.
Ik vergeet nooit weer de dag dat hij kon starten,zondagmiddag ik trilde als een rietje durfde niet te starten maar hij deed het en hij reed ik heb weken met de afstelling gekloot en toen op een dag had ik het goed .
De vuldruk had de goede waarde alles stond oké,heb er toen mee leren rijden en hij liep gewoon als een opel maar als de vuldruk bij 0,4 of 0,6bar bar kwam werd je afgeschoten de auto trilde en rammelde en de remmen konden het niet aan het was te veel voor de ascona pppppppppffffffffffffffffffff.
Tot op een avond opa eens mee wou in de turbo ascona ik vergeet het nooit weer,wij richting de eemshaven in het donker jakkeren en gassen met de opel en toen ineens bang bam rattttte tatter en allemaal vonken uit de uitlaat.
Ik snel stoppen en schreeuwen tegen opa ,er uit er uit snel snel hij brand hij brand,uitgestapt kap open shaken als de pest ,even gewacht om op adem te komen en de motor gestart maar hij was kapot.
Heb er nog een paar dagen mee naar het werk gereden maar hij was kapot dus blok er uit en een zuiger doormidden gescheurt einde opel ,climax van het vele jaren opel,s opvoeren kwas er flauw van twas goed zo.
Nu rij ik bewust trage diesels en heb nooit weer een auto opgefokt.
Maar ik geloof er in dat een mens tot waanzinnige dingen in staat is maar je moet gewoon beginnen, en wat een ander er van vind heb je niks mee te maken.
-
- 500km gereden
- Berichten: 571
- Lid geworden op: 24 apr 2011, 19:20
- Locatie: Kinrooi, België
- Contacteer:
- Nickvdb
- 250km gereden
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 22 jul 2012, 21:04
- Locatie: Antwerpen