erg ver verlopen van hpi ontsteking
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 26 jul 2013, 19:17
- Locatie: Almelo
erg ver verlopen van hpi ontsteking
hallo,
ik rij nu op mijn fs1 met hpi binnenrotor ontsteking, alleen doet er nu een probleem voor dat de
ontsteking erg ver gaat verlopen. dus ik kan de fs1 met deze ontsteking niet mooi aan het lopen krijgen.
als ik gas terug neem gaat die dokken in het blok. heb al minder voorontsteking geven van 3.5 in kleine stappen naar 2 maar hij blijft het doen.
wil met de hpi lange afstanden gaan rijden maar het moet wel heel blijven. niet dat die alleen fijn rijdt hoog in toeren of laag in toeren.
weet iemand wat ik nog kan proberen?
of is een pvl ontsteking alleen de uitkomst?
gr. jeremy
ik rij nu op mijn fs1 met hpi binnenrotor ontsteking, alleen doet er nu een probleem voor dat de
ontsteking erg ver gaat verlopen. dus ik kan de fs1 met deze ontsteking niet mooi aan het lopen krijgen.
als ik gas terug neem gaat die dokken in het blok. heb al minder voorontsteking geven van 3.5 in kleine stappen naar 2 maar hij blijft het doen.
wil met de hpi lange afstanden gaan rijden maar het moet wel heel blijven. niet dat die alleen fijn rijdt hoog in toeren of laag in toeren.
weet iemand wat ik nog kan proberen?
of is een pvl ontsteking alleen de uitkomst?
gr. jeremy
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
- Locatie: Andel / Ael
Wat bedoel je met dokken ?
Op constante snelheid, loopt de motor idd wat onrustiger met een Hpi.
Het is dan ook een ''race'' ontsteking.
Hpi verkoop ook een schijf die je als extra gewicht op het vliegwieltje kan monteren.
De snelle gasreactie is dan wel minder natuurlijk

Op constante snelheid, loopt de motor idd wat onrustiger met een Hpi.
Het is dan ook een ''race'' ontsteking.
Hpi verkoop ook een schijf die je als extra gewicht op het vliegwieltje kan monteren.
De snelle gasreactie is dan wel minder natuurlijk


https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 26 jul 2013, 19:17
- Locatie: Almelo
-
- 100km gereden
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
- Locatie: Holwierde
ik snap je niet helemaal? leg eens beter uit.
Je kan beter een buitenrotor kokusan pas maken op de fs1,is wel wat werk maar ik heb het er op gebouwd en en op 1,8mm gezet zonder curve en geen probleem weer gehad met de ontsteking.
Met gewicht in het vliegwiel draait het mooier ,die binnen rotor is mooi voor een racer maar op straat is het niet de beste oplossing.
Je kan beter een buitenrotor kokusan pas maken op de fs1,is wel wat werk maar ik heb het er op gebouwd en en op 1,8mm gezet zonder curve en geen probleem weer gehad met de ontsteking.
Met gewicht in het vliegwiel draait het mooier ,die binnen rotor is mooi voor een racer maar op straat is het niet de beste oplossing.
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Op een standaard brommer die + - 8000 rpm haalt heeft een hpi geen zin.
Sterker nog dan raad ik het af.
Een CDI ontsteking is dan de goede beslissing.
De curve van een standaard HPI gaat pas werken boven de 8000rpm.
Als je deze dus op 3 tot 4 mm voor zet staat hij veels te vroeg voor een brom met max 8000 rpm, hij buigt pas na de + - 8000 rpm af en bij de 14000 rpm staat hij op het bdp.
Dus van de 8000 tot 14000 gaat hij pas winst geven.
En als je het niet gelooft het is toch zo
Gr gino
Sterker nog dan raad ik het af.
Een CDI ontsteking is dan de goede beslissing.
De curve van een standaard HPI gaat pas werken boven de 8000rpm.
Als je deze dus op 3 tot 4 mm voor zet staat hij veels te vroeg voor een brom met max 8000 rpm, hij buigt pas na de + - 8000 rpm af en bij de 14000 rpm staat hij op het bdp.
Dus van de 8000 tot 14000 gaat hij pas winst geven.
En als je het niet gelooft het is toch zo

Gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
de meeste PVL ontstekingen hebben geen curve deze zijn dus star.
deze kan je wel op 1.8 tot 2.0 zetten en gebruiken.
je accu word dan niet geladen
deze kan je wel op 1.8 tot 2.0 zetten en gebruiken.
je accu word dan niet geladen

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 26 jul 2013, 19:17
- Locatie: Almelo
hallo,
ik was bezig met de hpi op de ajh cilinder waar we mee bezig waren om te tunen.
geloof je wel gino.
vraagje ik heb een idee om een 70cc polini DT cilinder op het fs1 blok temaken en die nog tegaan tunen, is daar winst uit tehalen of absoluut niet. mijn vader wil dit gelukkig finacieren als de forumleden zeggen dat er wel vermogen winst uit tehalen is en haalbaar is.
ben benieuwd wat jullie er van vinden dan.
als ik er mee ga beginnen samen met mijn vader dan houdt ik jullie op de hoogte.
gr.jeremy
ik was bezig met de hpi op de ajh cilinder waar we mee bezig waren om te tunen.
geloof je wel gino.
vraagje ik heb een idee om een 70cc polini DT cilinder op het fs1 blok temaken en die nog tegaan tunen, is daar winst uit tehalen of absoluut niet. mijn vader wil dit gelukkig finacieren als de forumleden zeggen dat er wel vermogen winst uit tehalen is en haalbaar is.
ben benieuwd wat jullie er van vinden dan.
als ik er mee ga beginnen samen met mijn vader dan houdt ik jullie op de hoogte.
gr.jeremy
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Was er niet iets met de lichtkoeling van RD/DT cilinders, omdat die meer recht op het blok staan en FS1 meer naar voren?
Staat me iets van bij ooit opgevangen te hebben.
Of past het gewoon niet met de bevestiging?
En anders lijkt het me dat wel meer mensen dat zouden hebben.
Marc, realobsession, had laatst een aangepaste snelle Puch cilinder te koop. Misschien is dat iets voor je. Stuur hem anders even een pb.
Staat me iets van bij ooit opgevangen te hebben.
Of past het gewoon niet met de bevestiging?
En anders lijkt het me dat wel meer mensen dat zouden hebben.
Marc, realobsession, had laatst een aangepaste snelle Puch cilinder te koop. Misschien is dat iets voor je. Stuur hem anders even een pb.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 26 jul 2013, 19:17
- Locatie: Almelo