Vragen over cilinders

Alles over de techniek en sleutelen
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Richard,
Neem eens contact op met Dirk Timmer
Deze heeft alles voor de RD en DT
0643449843
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
Wiking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 597
Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
Locatie: Oudenbosch

Bericht door Wiking »

Dank je Johan zal ik zeker doen :)

Nog even wat anders, als ik rijd en lekker in de toeren zit en kom voorbij de +/- 8000 voel ik hem wat inhouden en geeft een ander geluid tot hij weer een beetje minder toeren heeft en kont zijn mooie vroemmmm geluid weer terug en klimt hij weer om weer van vroemmmm naar vroemmmRRRmRRRmmRRRrmmRRRR te gaan en zo verder. Geeft me het gevoel dat hij begrenst word net voorbij de 8000 maar waar zitten de begrenzers op een RD of het is omdat ik er nog geen malossi stickers op heb zitten :wink:

Maar ja zodra de onderdelen binnen zijn haal ik hem uit elkaar en komen er foto's.
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Ik blijf een beetje eigenwijs
Ik verdenk de sproeiermaat icm compressie
Is je demper trouwens wel schoon?
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
Wiking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 597
Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
Locatie: Oudenbosch

Bericht door Wiking »

uitlaat is brandschoon alleen nieuwe uitlaten zijn schoner
David
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1049
Lid geworden op: 18 nov 2009, 18:17
Locatie: Hever

Bericht door David »

Wiking schreef:Dank je Johan zal ik zeker doen :)

Nog even wat anders, als ik rijd en lekker in de toeren zit en kom voorbij de +/- 8000 voel ik hem wat inhouden en geeft een ander geluid tot hij weer een beetje minder toeren heeft en kont zijn mooie vroemmmm geluid weer terug en klimt hij weer om weer van vroemmmm naar vroemmmRRRmRRRmmRRRrmmRRRR te gaan en zo verder. Geeft me het gevoel dat hij begrenst word net voorbij de 8000 maar waar zitten de begrenzers op een RD of het is omdat ik er nog geen malossi stickers op heb zitten :wink:

Maar ja zodra de onderdelen binnen zijn haal ik hem uit elkaar en komen er foto's.


Met de originele uitlaat kom je niet veel verder dan 8000 toeren :wink:
Gebruikersavatar
Wiking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 597
Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
Locatie: Oudenbosch

Bericht door Wiking »

David schreef:
Wiking schreef:Dank je Johan zal ik zeker doen :)

Nog even wat anders, als ik rijd en lekker in de toeren zit en kom voorbij de +/- 8000 voel ik hem wat inhouden en geeft een ander geluid tot hij weer een beetje minder toeren heeft en kont zijn mooie vroemmmm geluid weer terug en klimt hij weer om weer van vroemmmm naar vroemmmRRRmRRRmmRRRrmmRRRR te gaan en zo verder. Geeft me het gevoel dat hij begrenst word net voorbij de 8000 maar waar zitten de begrenzers op een RD of het is omdat ik er nog geen malossi stickers op heb zitten :wink:

Maar ja zodra de onderdelen binnen zijn haal ik hem uit elkaar en komen er foto's.


Met de originele uitlaat kom je niet veel verder dan 8000 toeren :wink:


Dus toch dat pijpje waar ik de link van heb gegeven?
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Wiking schreef:
David schreef:
Wiking schreef:Dank je Johan zal ik zeker doen :)

Nog even wat anders, als ik rijd en lekker in de toeren zit en kom voorbij de +/- 8000 voel ik hem wat inhouden en geeft een ander geluid tot hij weer een beetje minder toeren heeft en kont zijn mooie vroemmmm geluid weer terug en klimt hij weer om weer van vroemmmm naar vroemmmRRRmRRRmmRRRrmmRRRR te gaan en zo verder. Geeft me het gevoel dat hij begrenst word net voorbij de 8000 maar waar zitten de begrenzers op een RD of het is omdat ik er nog geen malossi stickers op heb zitten :wink:

Maar ja zodra de onderdelen binnen zijn haal ik hem uit elkaar en komen er foto's.


Met de originele uitlaat kom je niet veel verder dan 8000 toeren :wink:


Dus toch dat pijpje waar ik de link van heb gegeven?


Link werkt niet (bij mij).
Kom op homepage terecht en moet eerst registreren
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
Wiking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 597
Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
Locatie: Oudenbosch

Bericht door Wiking »

Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Dat is een kreidler uitlaat.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Wiking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 597
Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
Locatie: Oudenbosch

Bericht door Wiking »

Ik weet het :/ Ik zoek ook een normale snelle uitlaat, de sportuitlaatjes (witte wel meej die gouwe pot op z'n end) vind ik niet mooi :lol:
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Er is een aantal mensen erg tevreden over die chrome Fuego onder hun fs1.
Ik heb ook een of andere wannabe homoet op mn RD. Begint lekker te trekken bij 9000 toeren.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Die maken best aardig wat herrie.

Ik vond de uitlaat op hoge toeren niet erg trekken vergeleken bij een bellymoet.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Wiking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 597
Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
Locatie: Oudenbosch

Bericht door Wiking »

Okee alle onderdelen binnen... maar natuurlijk word er altijd weer wat vergeten door mij maar ja daar kwam ik achter toen ik alles los had.

Zoals beloofd wat foto's zoals ik het aantrof toen ik de cilinder eraf ging halen.

Wat me als eerste opviel is dat ik ontzetten veel kracht moest zetten om de moertjes los te krijgen, de kop was eraf en was aardig vochtig. Maat 41mm
Afbeelding

Met bougie:
Afbeelding

Zoals je ziet heeft hij niet de juiste kleur het is meer melk met koffie maar dan naar get grijs toe, dus dat zou betekenen dat hij te arm staat maar het komt totaal niet overeen met de nattigheid die ik aantrof.

Naar de cilinder die nog steeds op het blok stond, en ik zag zoveel kool dat de mijnen in Limburg er jaloers op zouden zijn.
Afbeelding

Ook lijkt het of de zuiger te klein is.

Dus uiteindelijk was de hele situatie eraf voor nadere inspectie.
Afbeelding
Afbeelding
Zoals ik al zei, in de mijnen noemen ze dit een gouden vondst :shock:
Zuiger maat is 39,65mm.
fotootje van de zuiger ontdaan van z'n kolenkop
Afbeelding

De cilinder was zo te zien wat werk aan verricht. maat 39.9mm
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De boutjes van het spruitstuk en membraan waren vrij nat van de olie (neem ik aan want het vatte geen vlam)
Afbeelding
pakkingen waren net zo nat
Afbeelding
Afbeelding

Het membraan kreeg ik er niet zomaar af die zat gelijmd dus voorzichtig met een dunne oude schroevendraaier los getikt op de pakking. bij nader inspectie van het membraan zag ik wat zwarte stukjes zitten en dat bleken kooltjes te zijn van kleine korreltjes en een van zeker 2mm bij 3mm een behoorlijk stuk dus (vergeten een foto van te maken)
na de gelijmde membraan eraf getikt te hebben gelijk even naar de cilinder gekeken en daar was aan geslepen (ook geen foto)

Wel heb ik een foto van de drijfstang huis daarop zie je zwarte plekjes en dat is ook kool deeltjes.
Afbeelding

Nu ik zo deze cilinder heb gezien en de daarmee gepaard gaande slijpwerk die erop is toegepast ga ik nu deze gebruiken 25F .N 40,0mm
welke maat zuiger moet ik daarvoor bestellen.. misschien is er een ezelsbruggetje om cilinder en de bijgaande zuigermaat te bepalen?
Afbeelding

Groetjes
Richard
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Gebruik goede olie dan koolt die niet zo erg aan.

Cilinder ziet en nog goed uit en is niet aan gevijlt.
Is beetje grof afgewerkt.

Waar heb je de zuiger opgemeten?
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Wiking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 597
Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
Locatie: Oudenbosch

Bericht door Wiking »

aan de bovenkant zonder veren
Plaats reactie