Vragen over cilinders
- Wiking
- 500km gereden
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
- Locatie: Oudenbosch
Dank je Johan zal ik zeker doen
Nog even wat anders, als ik rijd en lekker in de toeren zit en kom voorbij de +/- 8000 voel ik hem wat inhouden en geeft een ander geluid tot hij weer een beetje minder toeren heeft en kont zijn mooie vroemmmm geluid weer terug en klimt hij weer om weer van vroemmmm naar vroemmmRRRmRRRmmRRRrmmRRRR te gaan en zo verder. Geeft me het gevoel dat hij begrenst word net voorbij de 8000 maar waar zitten de begrenzers op een RD of het is omdat ik er nog geen malossi stickers op heb zitten
Maar ja zodra de onderdelen binnen zijn haal ik hem uit elkaar en komen er foto's.

Nog even wat anders, als ik rijd en lekker in de toeren zit en kom voorbij de +/- 8000 voel ik hem wat inhouden en geeft een ander geluid tot hij weer een beetje minder toeren heeft en kont zijn mooie vroemmmm geluid weer terug en klimt hij weer om weer van vroemmmm naar vroemmmRRRmRRRmmRRRrmmRRRR te gaan en zo verder. Geeft me het gevoel dat hij begrenst word net voorbij de 8000 maar waar zitten de begrenzers op een RD of het is omdat ik er nog geen malossi stickers op heb zitten

Maar ja zodra de onderdelen binnen zijn haal ik hem uit elkaar en komen er foto's.
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1049
- Lid geworden op: 18 nov 2009, 18:17
- Locatie: Hever
Wiking schreef:Dank je Johan zal ik zeker doen
Nog even wat anders, als ik rijd en lekker in de toeren zit en kom voorbij de +/- 8000 voel ik hem wat inhouden en geeft een ander geluid tot hij weer een beetje minder toeren heeft en kont zijn mooie vroemmmm geluid weer terug en klimt hij weer om weer van vroemmmm naar vroemmmRRRmRRRmmRRRrmmRRRR te gaan en zo verder. Geeft me het gevoel dat hij begrenst word net voorbij de 8000 maar waar zitten de begrenzers op een RD of het is omdat ik er nog geen malossi stickers op heb zitten![]()
Maar ja zodra de onderdelen binnen zijn haal ik hem uit elkaar en komen er foto's.
Met de originele uitlaat kom je niet veel verder dan 8000 toeren

- Wiking
- 500km gereden
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
- Locatie: Oudenbosch
David schreef:Wiking schreef:Dank je Johan zal ik zeker doen
Nog even wat anders, als ik rijd en lekker in de toeren zit en kom voorbij de +/- 8000 voel ik hem wat inhouden en geeft een ander geluid tot hij weer een beetje minder toeren heeft en kont zijn mooie vroemmmm geluid weer terug en klimt hij weer om weer van vroemmmm naar vroemmmRRRmRRRmmRRRrmmRRRR te gaan en zo verder. Geeft me het gevoel dat hij begrenst word net voorbij de 8000 maar waar zitten de begrenzers op een RD of het is omdat ik er nog geen malossi stickers op heb zitten![]()
Maar ja zodra de onderdelen binnen zijn haal ik hem uit elkaar en komen er foto's.
Met de originele uitlaat kom je niet veel verder dan 8000 toeren
Dus toch dat pijpje waar ik de link van heb gegeven?
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
Wiking schreef:David schreef:Wiking schreef:Dank je Johan zal ik zeker doen
Nog even wat anders, als ik rijd en lekker in de toeren zit en kom voorbij de +/- 8000 voel ik hem wat inhouden en geeft een ander geluid tot hij weer een beetje minder toeren heeft en kont zijn mooie vroemmmm geluid weer terug en klimt hij weer om weer van vroemmmm naar vroemmmRRRmRRRmmRRRrmmRRRR te gaan en zo verder. Geeft me het gevoel dat hij begrenst word net voorbij de 8000 maar waar zitten de begrenzers op een RD of het is omdat ik er nog geen malossi stickers op heb zitten![]()
Maar ja zodra de onderdelen binnen zijn haal ik hem uit elkaar en komen er foto's.
Met de originele uitlaat kom je niet veel verder dan 8000 toeren
Dus toch dat pijpje waar ik de link van heb gegeven?
Link werkt niet (bij mij).
Kom op homepage terecht en moet eerst registreren
1978 chroom 60 cc
- Wiking
- 500km gereden
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
- Locatie: Oudenbosch
- Wiking
- 500km gereden
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
- Locatie: Oudenbosch
Okee alle onderdelen binnen... maar natuurlijk word er altijd weer wat vergeten door mij maar ja daar kwam ik achter toen ik alles los had.
Zoals beloofd wat foto's zoals ik het aantrof toen ik de cilinder eraf ging halen.
Wat me als eerste opviel is dat ik ontzetten veel kracht moest zetten om de moertjes los te krijgen, de kop was eraf en was aardig vochtig. Maat 41mm
Met bougie:
Zoals je ziet heeft hij niet de juiste kleur het is meer melk met koffie maar dan naar get grijs toe, dus dat zou betekenen dat hij te arm staat maar het komt totaal niet overeen met de nattigheid die ik aantrof.
Naar de cilinder die nog steeds op het blok stond, en ik zag zoveel kool dat de mijnen in Limburg er jaloers op zouden zijn.
Ook lijkt het of de zuiger te klein is.
Dus uiteindelijk was de hele situatie eraf voor nadere inspectie.
Zoals ik al zei, in de mijnen noemen ze dit een gouden vondst
Zuiger maat is 39,65mm.
fotootje van de zuiger ontdaan van z'n kolenkop
De cilinder was zo te zien wat werk aan verricht. maat 39.9mm
De boutjes van het spruitstuk en membraan waren vrij nat van de olie (neem ik aan want het vatte geen vlam)
pakkingen waren net zo nat
Het membraan kreeg ik er niet zomaar af die zat gelijmd dus voorzichtig met een dunne oude schroevendraaier los getikt op de pakking. bij nader inspectie van het membraan zag ik wat zwarte stukjes zitten en dat bleken kooltjes te zijn van kleine korreltjes en een van zeker 2mm bij 3mm een behoorlijk stuk dus (vergeten een foto van te maken)
na de gelijmde membraan eraf getikt te hebben gelijk even naar de cilinder gekeken en daar was aan geslepen (ook geen foto)
Wel heb ik een foto van de drijfstang huis daarop zie je zwarte plekjes en dat is ook kool deeltjes.
Nu ik zo deze cilinder heb gezien en de daarmee gepaard gaande slijpwerk die erop is toegepast ga ik nu deze gebruiken 25F .N 40,0mm
welke maat zuiger moet ik daarvoor bestellen.. misschien is er een ezelsbruggetje om cilinder en de bijgaande zuigermaat te bepalen?
Groetjes
Richard
Zoals beloofd wat foto's zoals ik het aantrof toen ik de cilinder eraf ging halen.
Wat me als eerste opviel is dat ik ontzetten veel kracht moest zetten om de moertjes los te krijgen, de kop was eraf en was aardig vochtig. Maat 41mm
Met bougie:

Zoals je ziet heeft hij niet de juiste kleur het is meer melk met koffie maar dan naar get grijs toe, dus dat zou betekenen dat hij te arm staat maar het komt totaal niet overeen met de nattigheid die ik aantrof.
Naar de cilinder die nog steeds op het blok stond, en ik zag zoveel kool dat de mijnen in Limburg er jaloers op zouden zijn.

Ook lijkt het of de zuiger te klein is.
Dus uiteindelijk was de hele situatie eraf voor nadere inspectie.


Zoals ik al zei, in de mijnen noemen ze dit een gouden vondst

Zuiger maat is 39,65mm.
fotootje van de zuiger ontdaan van z'n kolenkop

De cilinder was zo te zien wat werk aan verricht. maat 39.9mm



De boutjes van het spruitstuk en membraan waren vrij nat van de olie (neem ik aan want het vatte geen vlam)

pakkingen waren net zo nat


Het membraan kreeg ik er niet zomaar af die zat gelijmd dus voorzichtig met een dunne oude schroevendraaier los getikt op de pakking. bij nader inspectie van het membraan zag ik wat zwarte stukjes zitten en dat bleken kooltjes te zijn van kleine korreltjes en een van zeker 2mm bij 3mm een behoorlijk stuk dus (vergeten een foto van te maken)
na de gelijmde membraan eraf getikt te hebben gelijk even naar de cilinder gekeken en daar was aan geslepen (ook geen foto)
Wel heb ik een foto van de drijfstang huis daarop zie je zwarte plekjes en dat is ook kool deeltjes.

Nu ik zo deze cilinder heb gezien en de daarmee gepaard gaande slijpwerk die erop is toegepast ga ik nu deze gebruiken 25F .N 40,0mm
welke maat zuiger moet ik daarvoor bestellen.. misschien is er een ezelsbruggetje om cilinder en de bijgaande zuigermaat te bepalen?

Groetjes
Richard
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam