Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Opvoeren en modificeren van de FS1
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

echt prachtig die zelfgemaakte carburator 8) een mikuni is er niets tegen haha :lol:
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

Wat ik zie op de foto,s ziet er allemaal goed uit daar zullen idd wel heel wat paracetamolletjes aan te pas zijn gekomen.
het is tevens een van de langst lopende actieve topic,s op het forum denk ik en eerlijk gezegd he ik het niet van het begin gevolgd
maar nu ik wat pagina,s gelezen heb heb je mijn respect.
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

Heel erg mooi !!!
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

Wow echt een kunstwerk 8)
Het klem systeem vind in echt geniaal.
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
joosie1234
250km gereden
250km gereden
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 nov 2011, 20:39
Locatie: delft

Bericht door joosie1234 »

wat voor een soort oliepomp heb je erop gemonteerd? Is dat gewoon plug&play?
Alles wat ik wil is oud en ruig.
2taktdirk
100km gereden
100km gereden
Berichten: 168
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
Locatie: Holwierde

Bericht door 2taktdirk »

Oliepomp voor fs1, maar het wiel waar de kabel over loopt is zo bewerkt dat hij minder olie verpompt .

Ik wou graag op de verpakking zien hoe dik het 2T olie is wat je kan kopen ,dikte 30 zou goed zijn maar niemand zet dat op de verpakking.

Volgens mij heb ik vroeger 2T olie van siccollene gehad met dikte 30 maar dat kan ik niet terug vinden in de product beschrijvingen.

Hoe is het op het treffen?
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

2taktdirk schreef:Oliepomp voor fs1, maar het wiel waar de kabel over loopt is zo bewerkt dat hij minder olie verpompt .

Ik wou graag op de verpakking zien hoe dik het 2T olie is wat je kan kopen ,dikte 30 zou goed zijn maar niemand zet dat op de verpakking.

Volgens mij heb ik vroeger 2T olie van siccollene gehad met dikte 30 maar dat kan ik niet terug vinden in de product beschrijvingen.

Hoe is het op het treffen?

Op de website van een oliemerk kan je dikwijls wel de dikte terugvinden, dikwijls een pdf bestand met productinfo.
hier een vb: http://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusio ... KP7Y_0.pdf
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Oliepompjes kun je ook afstellen.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
ronny
100km gereden
100km gereden
Berichten: 225
Lid geworden op: 21 mar 2008, 21:23
Locatie: rijen

Bericht door ronny »

vakwerk :clap:
Gebruikersavatar
ronny
100km gereden
100km gereden
Berichten: 225
Lid geworden op: 21 mar 2008, 21:23
Locatie: rijen

Bericht door ronny »

vakwerk :clap:
2taktdirk
100km gereden
100km gereden
Berichten: 168
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
Locatie: Holwierde

Bericht door 2taktdirk »

Die castrol heb ik er nu voor het eerst in ,dus proberen .
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Ik kan bij Putoline op de site zien wat voor een viscositeit hij heeft op een bepaalde tempratuur, heb je daar misschien wat aan?

http://www.putoline.com/nl/producten/ca ... chrijving/
onder het tabje specificaties
Gebruikersavatar
gklijnhout
250km gereden
250km gereden
Berichten: 305
Lid geworden op: 03 jul 2011, 18:58
Locatie: Duiven

Bericht door gklijnhout »

marco schreef:Oliepompjes kun je ook afstellen.



Marco,

Volgens mij kan je de oliepompjes alleen maar verstellen door de chim achter de kabelgeleider de verdikken of te verdunnen hiermee verkort of verleng je de slag van de plunjer mee dws minder of meer olie.
Het probleem is dan alleen dat je niet meer weet wat de opbrengst is of gaat worden en blijft dus gokken!

Heb je andere suggestie`s dan hoor ik ze graag, ook ik ben namelijk aan het zoeken hoe ik de opbrengst van mijn pomp minder kan krijgen.

Gert.
2taktdirk
100km gereden
100km gereden
Berichten: 168
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
Locatie: Holwierde

Bericht door 2taktdirk »

Gewoon het wiel waar hij op het pennetje rust verder uitwerken zodat hij in rust verder terug kan.

Dan kun je de de kabel verstelling zo instellen dat hij later op de verdikking ( schuine oplopende rand )van het wielkomt dus minder slag.

De opbrengst kun je desnoods meten met draaiende motor en opvangen in en meet beker (wel eerst mengsmering in de tank bij deze test)

Je kan ook met een voelermaat de ruimte meten van de pompslag bij volgas en zo dus uitrekenen wat hij dan zou verpompen als je de ruimte een bepaalde maat aanpast.

Omdat je het wiel hebt aangepast en de kabel dus anders in te stellen is kan je de kabel armer instellen.

Pak maar eens een voeler maat en je zal zien dat de pompslag al snel op de maximaale waarde zit ,je moet je er wel een beetje in verdiepen maar dan zul je zien dat het werkt.

Ik meen dat ik 1,80mm pompslag heb bij volgas en de minder opbrengststand de helft 0,90mm meen ik uit m,n hoofd.

Die verhouding kan je dus aanpassen.

Wel voorzichtig dat hij niet vastloopt hé
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie