Grote-kleine-vragen-topic #9

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wiking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 597
Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
Locatie: Oudenbosch

Bericht door Wiking »

http://www.yamaha-motor.eu/nl/services/ ... logus.aspx Misschien staat hier wat in waar je wat aan hebt, voer het cilinder inhoud type en jaar en dan verschijnen de exploded view tekening van alle onderdelen.

Ik weet alleen niet of je daar ook vanuit kan bestellen maar je hebt wel de part nummer die bij je fiets hoort :)

Groetjes

Richard
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Als je het onderdeelnummer hebt kun je het bestellen bij een Yamaha dealer.
Yamaha Sheriff 1981
BJ
500km gereden
500km gereden
Berichten: 571
Lid geworden op: 24 apr 2011, 19:20
Locatie: Kinrooi, België
Contacteer:

Bericht door BJ »

Heb ik, maar die kosten een godsvermogen terwijl ik weet dat een gelijkaardig lager bij SKF maar 5euro kost.
Moet nu alleen iets specialers van IKO zijn en komt uit op max 6euro ofzo.
Liever een leverancier vinden van IKO dan die 17.50 (of meer) neer leggen bij een yamaha dealer.
Heb laatst eentje gebeld voor een big-end lager, vroeg er 43euro voor, terwijl die rotdingen bij SKF/ INA FAG nog geen 10euro per stuk kosten.
Sterker nog, de lagers die uit mijn blok komen zijn nog de originele lagers en daar heb ik die IKO TA1512 van.
Dus exact dezelfde lagers voor 2 heel erg verschillende prijzen.

Maar als alles goed gaat en ik wat geluk heb, kan ik ze via een contactpersoon (lang leve Facebook) bestellen bij een grote leverancier :D

Dat terzijde, alvast bedankt voor de hulp en het meedenken :D
Gebruikersavatar
Wiking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 597
Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
Locatie: Oudenbosch

Bericht door Wiking »

marco schreef:Als je het onderdeelnummer hebt kun je het bestellen bij een Yamaha dealer.


Ook alle antieke onderdelen die wij nodig hebben? zou wel erg mooi zijn want alles staat erbij.
En met die nummers kan je ook de NOS veiling site spul controleren mits leesbaar :)
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Wat er nog van op voorraad is kan je bestellen.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

BJ schreef:Heb ik, maar die kosten een godsvermogen terwijl ik weet dat een gelijkaardig lager bij SKF maar 5euro kost.
Moet nu alleen iets specialers van IKO zijn en komt uit op max 6euro ofzo.
Liever een leverancier vinden van IKO dan die 17.50 (of meer) neer leggen bij een yamaha dealer.
Heb laatst eentje gebeld voor een big-end lager, vroeg er 43euro voor, terwijl die rotdingen bij SKF/ INA FAG nog geen 10euro per stuk kosten.
Sterker nog, de lagers die uit mijn blok komen zijn nog de originele lagers en daar heb ik die IKO TA1512 van.
Dus exact dezelfde lagers voor 2 heel erg verschillende prijzen.

Maar als alles goed gaat en ik wat geluk heb, kan ik ze via een contactpersoon (lang leve Facebook) bestellen bij een grote leverancier :D

Dat terzijde, alvast bedankt voor de hulp en het meedenken :D

Ga eens naar een bedrijf wat gespecialiseerd is in aandrijftechniek of machinebouwonderdelen, misschien dat die je kunnen helpen.
BJ
500km gereden
500km gereden
Berichten: 571
Lid geworden op: 24 apr 2011, 19:20
Locatie: Kinrooi, België
Contacteer:

Bericht door BJ »

Tombo schreef:
BJ schreef:Heb ik, maar die kosten een godsvermogen terwijl ik weet dat een gelijkaardig lager bij SKF maar 5euro kost.
Moet nu alleen iets specialers van IKO zijn en komt uit op max 6euro ofzo.
Liever een leverancier vinden van IKO dan die 17.50 (of meer) neer leggen bij een yamaha dealer.
Heb laatst eentje gebeld voor een big-end lager, vroeg er 43euro voor, terwijl die rotdingen bij SKF/ INA FAG nog geen 10euro per stuk kosten.
Sterker nog, de lagers die uit mijn blok komen zijn nog de originele lagers en daar heb ik die IKO TA1512 van.
Dus exact dezelfde lagers voor 2 heel erg verschillende prijzen.

Maar als alles goed gaat en ik wat geluk heb, kan ik ze via een contactpersoon (lang leve Facebook) bestellen bij een grote leverancier :D

Dat terzijde, alvast bedankt voor de hulp en het meedenken :D

Ga eens naar een bedrijf wat gespecialiseerd is in aandrijftechniek of machinebouwonderdelen, misschien dat die je kunnen helpen.


Heb al 90% van mijn lagers gehaald bij zo iemand, is op wandelafstand hier.
Maar die kon niet aan die IKO lagers komen jammer genoeg.
Als het goed is dan kan k ze via contactpersoon krijgen en dan zou het gefixt moeten zijn :P
Gebruikersavatar
Saerens
250km gereden
250km gereden
Berichten: 334
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:22

Bericht door Saerens »

Al met sproeiernaald zitten testen, sproeiers etc. Maar telkens wanneer ik mijn carterdeksel over de carbu zet, dan trekt die weer voor geen kanten en rijdt die echt niet mooi. Wat kan ik toch nog doen.
Gebruikersavatar
Nickvdb
250km gereden
250km gereden
Berichten: 351
Lid geworden op: 22 jul 2012, 21:04
Locatie: Antwerpen

Bericht door Nickvdb »

Kan een dynamo perfect alle electriciteit aan? Of is een accu toch wel nodig. Ik heb nu alleen neutraallampje, km-teller lampje, voor & achterlicht aangesloten, en de lichtintensiteit is tamelijk bedroevend. :p
Yamaha FS1 1976 "Black Bomber" Café Racer
Suzuki TR500 replica project
Honda XL500s 1980
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Saerens schreef:Al met sproeiernaald zitten testen, sproeiers etc. Maar telkens wanneer ik mijn carterdeksel over de carbu zet, dan trekt die weer voor geen kanten en rijdt die echt niet mooi. Wat kan ik toch nog doen.


Luchtfilter verstopt?
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Saerens
250km gereden
250km gereden
Berichten: 334
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:22

Bericht door Saerens »

heb ik er eens uitgehaald om te testen zonder..
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Nickvdb schreef:Kan een dynamo perfect alle electriciteit aan? Of is een accu toch wel nodig. Ik heb nu alleen neutraallampje, km-teller lampje, voor & achterlicht aangesloten, en de lichtintensiteit is tamelijk bedroevend. :p


Je hebt geen dynamo maar een lichtspoel, die geeft de spanning voor de verlichting.
De accu staat los van het feit om je verlichting beter te laten werken, accu is voor de claxon, knipperlichten
en werkt als buffer om overtollige spanning opgewekt via de lichtspoel op te vangen
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Je hebt dan wel een spanningsregelaar nodig als je zonder accu wil gaan rijden.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Nickvdb
250km gereden
250km gereden
Berichten: 351
Lid geworden op: 22 jul 2012, 21:04
Locatie: Antwerpen

Bericht door Nickvdb »

Hi! Heb een probleempje, als ik in neutraal sta gaat alles goed, in versnelling loopt ook alles perfect, totdat ik mn koppeling indruk, dan begint die te trillen. Het getril lijkt dan weer van onder het linkercarter te komen maar daar vind ik niets.. :( Alvast bedankt! :D
Laatst gewijzigd door Nickvdb op 28 aug 2013, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha FS1 1976 "Black Bomber" Café Racer
Suzuki TR500 replica project
Honda XL500s 1980
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

wat begint er juist te trillen?
kijk eens na of je koppeling goed afgesteld staat?
Plaats reactie