Wiking schreef:Nu zoals jullie wel weten ben ik aardig groen op het sleutel gebied en steek op het moment heel veel tijd in dingen te bestuderen etc. Nu als ik naar cilinders kijk die te koop zijn van 50 tot 70cc zie ik alleen maar setjes van cilinder en zuigers die voor RD DT TY etc. zijn maar geen cilinder koppen buiten de normale 50cc boring.
Mis ik iets of zijn die koppen ook te gebruiken voor bv een 60cc cilinder?
En op mijn RD zit een Tei Kei carb zijn daar onderdelen van te bestellen zoals sproeiers flotters enz?
Groetjes
Richard
Er worden ook nieuwe 60cc k-star fs1 kopjes aangeboden in de webshops.
De diameter van 60cc is groter dan 50, dus de kop moet wel aangepast worden. (kun je ook uit laten draaien)
Voor een 60cc AJH gebruiken de meeste mensen een aangepaste 2RU/3E9 kop. Deze sluit wat mooier aan en heeft wat betere koeling schijnbaar.
En verder zijn er nog meer (nieuwe) 50 en 60cc FS1 cilinders. Zie hiervoor de FAQ op het forum.
Voor een RD is er wat meer keus op cilinder-gebied (aanbod). Maar ook dit kopje zou aangepast moeten worden voor een 60cc.
Tei Kei klinkt als imitatie..
Originele Mikuni RD carburateurs zijn nog wel te vinden. Daar zijn makkelijk onderdelen voor te bestellen, of donor carburateurs.
Je moet alleen even opletten, want je hebt ze met tuitje en met schroef-bevestiging voor het membraan.