Grote-kleine-vragen-topic #9
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6140
- Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
- Locatie: Mechelen
Als ik het goed begrijp krijg je de circlips niet op het asje van het tandwiel.
Wat dus wil zeggen dat je voortandwiel niet geborgd is... --> gevaarlijk.
Maar daar gaat je achterwiel niet sneller van draaien. De reden dat het niet soepel meer draait is omdat je voortandwiel dus niet vast
staat en je ketting hierdoor schuin naar je achtertandwiel gaat.
Pak een dop dat de grootte heeft van de keerring, zet die er tegen en geef er een paar tikjes op met de hamer. Tenzij je zeker bent dat het niet de juiste keerring is.
Wat dus wil zeggen dat je voortandwiel niet geborgd is... --> gevaarlijk.
Maar daar gaat je achterwiel niet sneller van draaien. De reden dat het niet soepel meer draait is omdat je voortandwiel dus niet vast
staat en je ketting hierdoor schuin naar je achtertandwiel gaat.
Pak een dop dat de grootte heeft van de keerring, zet die er tegen en geef er een paar tikjes op met de hamer. Tenzij je zeker bent dat het niet de juiste keerring is.
- stefyvd
- 250km gereden
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:29
- Locatie: Temse
- Contacteer:
ik heb de keerring er terug uitgehaald en nog eens gemeten: is een 6 mm dik ipv 5 mm.
het is nu al de 4de keer dat ik verkeerd materiaal meekrijg op fs1team almere. (slechte ervaringen mee)
maandag ga ik om een nieuwe keerring.
maar dan het volgende.
als ik men fs1 start begint het wiel al te snel mee te draaien. hij wordt al half aangedreven in neutraal.
dat was een paar dagen geleden niet en aangezien ik niets aan gedaan heb behalve die keerring dan en de revisieolie eruit en andere in snap ik niet waarom hij dat doet.
wat zou ik moeten nakijken of heeft iemand iets dergelijks gehad?
grt stephan
het is nu al de 4de keer dat ik verkeerd materiaal meekrijg op fs1team almere. (slechte ervaringen mee)
maandag ga ik om een nieuwe keerring.
maar dan het volgende.
als ik men fs1 start begint het wiel al te snel mee te draaien. hij wordt al half aangedreven in neutraal.
dat was een paar dagen geleden niet en aangezien ik niets aan gedaan heb behalve die keerring dan en de revisieolie eruit en andere in snap ik niet waarom hij dat doet.
wat zou ik moeten nakijken of heeft iemand iets dergelijks gehad?
grt stephan
- stefyvd
- 250km gereden
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:29
- Locatie: Temse
- Contacteer:
- hans.m
- 1500km gereden
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
- Locatie: Nijlen, België
stefyvd schreef:marco schreef:Ik zou het koppelingswormpje eens nakijken je hebt tenslotte de kap eraf gehad om de keerring te vervangen.
heb ik al gedaan en het wormpje werkt nog perfect
m.a.w de ambreage doet het nog maar men aandrijving is te hard in neutraal
heb je de koppeling al opnieuw afgesteld zoals in de faq beschreven staat?
- stefyvd
- 250km gereden
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:29
- Locatie: Temse
- Contacteer:
- stefyvd
- 250km gereden
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:29
- Locatie: Temse
- Contacteer:
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
- Wiking
- 500km gereden
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
- Locatie: Oudenbosch
Nu zoals jullie wel weten ben ik aardig groen op het sleutel gebied en steek op het moment heel veel tijd in dingen te bestuderen etc. Nu als ik naar cilinders kijk die te koop zijn van 50 tot 70cc zie ik alleen maar setjes van cilinder en zuigers die voor RD DT TY etc. zijn maar geen cilinder koppen buiten de normale 50cc boring.
Mis ik iets of zijn die koppen ook te gebruiken voor bv een 60cc cilinder?
En op mijn RD zit een Tei Kei carb zijn daar onderdelen van te bestellen zoals sproeiers flotters enz?
Groetjes
Richard
Mis ik iets of zijn die koppen ook te gebruiken voor bv een 60cc cilinder?
En op mijn RD zit een Tei Kei carb zijn daar onderdelen van te bestellen zoals sproeiers flotters enz?
Groetjes
Richard