Grote-kleine-vragen-topic #9

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Bericht door Jens36 »

Als ik het goed begrijp krijg je de circlips niet op het asje van het tandwiel.
Wat dus wil zeggen dat je voortandwiel niet geborgd is... --> gevaarlijk.

Maar daar gaat je achterwiel niet sneller van draaien. De reden dat het niet soepel meer draait is omdat je voortandwiel dus niet vast
staat en je ketting hierdoor schuin naar je achtertandwiel gaat.

Pak een dop dat de grootte heeft van de keerring, zet die er tegen en geef er een paar tikjes op met de hamer. Tenzij je zeker bent dat het niet de juiste keerring is.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Gewoon de oude keerring er andersom opleggen en dan voorzichtig tikken met een kunstof hamer.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
stefyvd
250km gereden
250km gereden
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:29
Locatie: Temse
Contacteer:

Bericht door stefyvd »

ik heb de keerring er terug uitgehaald en nog eens gemeten: is een 6 mm dik ipv 5 mm.
het is nu al de 4de keer dat ik verkeerd materiaal meekrijg op fs1team almere. (slechte ervaringen mee)
maandag ga ik om een nieuwe keerring.

maar dan het volgende.
als ik men fs1 start begint het wiel al te snel mee te draaien. hij wordt al half aangedreven in neutraal.
dat was een paar dagen geleden niet en aangezien ik niets aan gedaan heb behalve die keerring dan en de revisieolie eruit en andere in snap ik niet waarom hij dat doet.
wat zou ik moeten nakijken of heeft iemand iets dergelijks gehad?
grt stephan
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Ik zou het koppelingswormpje eens nakijken je hebt tenslotte de kap eraf gehad om de keerring te vervangen.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
stefyvd
250km gereden
250km gereden
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:29
Locatie: Temse
Contacteer:

Bericht door stefyvd »

marco schreef:Ik zou het koppelingswormpje eens nakijken je hebt tenslotte de kap eraf gehad om de keerring te vervangen.

heb ik al gedaan en het wormpje werkt nog perfect
m.a.w de ambreage doet het nog maar men aandrijving is te hard in neutraal
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

stefyvd schreef:
marco schreef:Ik zou het koppelingswormpje eens nakijken je hebt tenslotte de kap eraf gehad om de keerring te vervangen.

heb ik al gedaan en het wormpje werkt nog perfect
m.a.w de ambreage doet het nog maar men aandrijving is te hard in neutraal

heb je de koppeling al opnieuw afgesteld zoals in de faq beschreven staat?
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Bericht door Jens36 »

Zitten de bollekes nog wel in u worm en blok?
Gebruikersavatar
stefyvd
250km gereden
250km gereden
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:29
Locatie: Temse
Contacteer:

Bericht door stefyvd »

wormpje is compleet want zelfs als ik ambrieer in neutraal stopt het wiel met draaien
in vitessen hetzelfde dus het moet ergens anders aan liggen
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Niet met sleutelen per ongeluk de koppelingstift verbogen?
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
stefyvd
250km gereden
250km gereden
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:29
Locatie: Temse
Contacteer:

Bericht door stefyvd »

marco schreef:Niet met sleutelen per ongeluk de koppelingstift verbogen?

het stiftje dat je eruit kan halen?
dat heb ik er eens uitgehaald en gewoon weer ingestoken.
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

Is een sheriff balhoofd hetzelfde als een gewoon fs1balhoofd?
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

the_destroyers schreef:Is een sheriff balhoofd hetzelfde als een gewoon fs1balhoofd?

Balhoofd zelf wel, maar staat 1 graden anders tov het frame.
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

Jeti schreef:
the_destroyers schreef:Is een sheriff balhoofd hetzelfde als een gewoon fs1balhoofd?

Balhoofd zelf wel, maar staat 1 graden anders tov het frame.


thx Jet! ;)
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

1 graden schuiner :wink:
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Wiking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 597
Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
Locatie: Oudenbosch

Bericht door Wiking »

Nu zoals jullie wel weten ben ik aardig groen op het sleutel gebied en steek op het moment heel veel tijd in dingen te bestuderen etc. Nu als ik naar cilinders kijk die te koop zijn van 50 tot 70cc zie ik alleen maar setjes van cilinder en zuigers die voor RD DT TY etc. zijn maar geen cilinder koppen buiten de normale 50cc boring.
Mis ik iets of zijn die koppen ook te gebruiken voor bv een 60cc cilinder?
En op mijn RD zit een Tei Kei carb zijn daar onderdelen van te bestellen zoals sproeiers flotters enz?

Groetjes
Richard
Plaats reactie