boem en kapot
-
- 1500km gereden
nog een bescheiden waarschuwing nav mijn avonturen afgelopen week.
het schijnt, pin mij er niet op vast, dat er zuigersetjes in omloop zijn met gietfouten/zwakke plekken en pistonpennen waar een breuklijn in zit (te herkennen aan een zichtbare rand als je er doorheen kijkt).
er zijn meer gevallen met dezelfde symptomen aan het licht gekomen.
het lijkt wel of de meuk steeds erger wordt.
TBC
het schijnt, pin mij er niet op vast, dat er zuigersetjes in omloop zijn met gietfouten/zwakke plekken en pistonpennen waar een breuklijn in zit (te herkennen aan een zichtbare rand als je er doorheen kijkt).
er zijn meer gevallen met dezelfde symptomen aan het licht gekomen.
het lijkt wel of de meuk steeds erger wordt.
TBC
-
- Aan het inrijden
ik heb laatst een goedkope 50cc imi cilinder kit bij jmpb gekocht en toen ik er mee ree kreeg ik om de 5 a 10km een warmloper terwijl die wel goed afgesteld was, zaak je uit elkaar gehaald en de cilinder warm gemaakt toen kwamen we erachter dat de cilinder heel raar uitzette en dat de zuiger ook niet recht was.
onder kant van de zuiger heel voorzichtig een klein beetje afgedraaid in de draaibank tot dat de beitel van de draaibank constant de zuiger onderaan raakte in plaats van telkens maar 1 kant.
toen de cilinder rood gloeiend gemaakt en langzaam aflaten koelen daardoor is de cilinder gehard en gezet.
nu helemaal nergens meer last van. behalve toen het onsteking probleem opdook maar onderhand ook al verholpen
weetniet als meer mensen hier last van hebben maar dit is echt een tip.
onder kant van de zuiger heel voorzichtig een klein beetje afgedraaid in de draaibank tot dat de beitel van de draaibank constant de zuiger onderaan raakte in plaats van telkens maar 1 kant.
toen de cilinder rood gloeiend gemaakt en langzaam aflaten koelen daardoor is de cilinder gehard en gezet.
nu helemaal nergens meer last van. behalve toen het onsteking probleem opdook maar onderhand ook al verholpen

weetniet als meer mensen hier last van hebben maar dit is echt een tip.