Ik moet een puch Ei tankje ontroesten en coaten, nu zou ik graag willen weten wat voor soort tank afdichting jullie gebruiken zodat alles veilig gebeurt en dat de "kurk" niet weg smelt door eventuele chemicaliën die in het ontroesting en tank cleaner spul zitten.
Als het al ergens op het forum staat sorry, kon het niet vinden
Ik moet een puch Ei tankje ontroesten en coaten, nu zou ik graag willen weten wat voor soort tank afdichting jullie gebruiken zodat alles veilig gebeurt en dat de "kurk" niet weg smelt door eventuele chemicaliën die in het ontroesting en tank cleaner spul zitten. Als het al ergens op het forum staat sorry, kon het niet vinden
HotWheels schreef:Als het correct is aangebracht zal de tank binnenin roestvrij blijven.
Bedankt! Dan ga ik dat binnekort ook eens gebruiken. Heb oppervlakkige roestvorming binnenin, ben ik daar ook meteen vanaf
als je maar heel oppervlakkige roestvorming hebt en geen ijzerschilfers die ronddrijven in de tank zou ik dat persoonlijk zo laten en gewoon zien dat je dank altijd goed vol is.
Ik heb alle vingersmeltende roest verslindende tank cleaner spul in huis ook de 2 componenten resin om mn tank aan de binnenkant te behandelen, het enige wat ik zoek is de juiste materiaal om de tank in en uitgang te dichten en niet dat het door een chemisch proces eruit smelt en alles in die 24 uur dat ik het moet laten zitten over m'n werkbank heen loopt als ik er niet bij ben.
Wiking schreef:Ik heb alle vingersmeltende roest verslindende tank cleaner spul in huis ook de 2 componenten resin om mn tank aan de binnenkant te behandelen, het enige wat ik zoek is de juiste materiaal om de tank in en uitgang te dichten en niet dat het door een chemisch proces eruit smelt en alles in die 24 uur dat ik het moet laten zitten over m'n werkbank heen loopt als ik er niet bij ben.
Richard,
Gewoon een houten prop maken voor de uitgang bij je benzinekraantje, draad goed aftapen en een oude benzinedop voor bovenop.
Oppassen dat het goedje niet op de tank komt.
Spul lost niets op
Succes
Je koopt bij de aldi een paar flessen azijn vul de tank er helemaal vol mee en laat hem 2 tot 3 weken staan,en leeg hem dan, dan is de tank brand schoon en je spoelt hem goed schoon met warm water,werkt prima heb het zelf ook gedaan met een fs1 tank mvg D,Wind
Bij de super of drogist een 2 liter zoutzuur halen, dat in je afgedopte (met een oude benzinekraan en dop) tank mikken goed schudden half uurtje laten staan weer goed schudden weer een halfuurtje wachten en dan met veel warm water uit en naspoelenspoelen.
Verfstripper door de tankopening naar binnen steken en deze redelijk goed verwarmen zodat het overgebleven water verdampt.
Geen betonmolen en spijkers nodig.
je tank is nu vrijwel roestvrij en belangrijker nog geheel vetvrij nu kan je hem behandelen met bv Tank Cure!
Zoutzuur werkt beter en veel sneller als de door tank cure geleverde ontvetter en ontroester wel na het gruik hiervan de tank nabehandelen anders gaat deze zeer snel weer roesten.
Op deze manier heb ik al talloze tanken gedaan de eerste dateren van 2003 dus nu al weer 10 jaar voorzien van een coating welke er nog prima uitziet.