Dikke veerpoten of niet

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Ik had het idd over trommelrem ;)

@ Edward
Een RD dx heeft niets te maken met een FS1 dx.
Een RDm is een RDm, en er bestaan ook RDdx, maar die heb jij niet. Jij hebt een RDm.
De baja brown kleur van RD is ook anders dan de baja kleur van FS1, en dan ook weer verschillend in bouwjaren dacht ik. Om het even makkelijker te maken.
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

Jeti schreef:Ik had het idd over trommelrem ;)

@ Edward
Een RD dx heeft niets te maken met een FS1 dx.
Een RDm is een RDm, en er bestaan ook RDdx, maar die heb jij niet. Jij hebt een RDm.
De baja brown kleur van RD is ook anders dan de baja kleur van FS1, en dan ook weer verschillend in bouwjaren dacht ik. Om het even makkelijker te maken.


Jeti ter verduidelijking DX is voor de schijfrem niet meer en niet minder dan heb je een RD50 en een RD50M

De RD50 is de snelle uitvoering en is er vanaf 74 tot 79 17 inch wielen de RD50M vanaf 77tot 82 18 inch wielen

Dus Bajaboy heeft gewoon een DX uitvoering

De RD50 74 Bajabrown is volgens mij hetzelfde als de 74er FS1 Bajabrown ....
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

RD50DX is een aparte typebenaming met een ander blok, 353 cilinder, en zo een rond luchtfilterding op de zijkap. Dat heeft hij niet, hij heeft een RDm (met schijfrem), dezelfde als ik heb.

RD50 zijn idd die " oudere types".
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

Jeti schreef:RD50DX is een aparte typebenaming met een ander blok, 353 cilinder, en zo een rond luchtfilterding op de zijkap. Dat heeft hij niet, hij heeft een RDm (met schijfrem), dezelfde als ik heb.

RD50 zijn idd die " oudere types".


Jeti je zit er helemaal naast weet ook niet waar je de wijsheid vandaan haalt maar de 353 is gewoon de RD50 , de 2EO etc de RD50M


Later in 75/76 kreeg de 353 schijfrem en heet hij RD50DX ............... :shock:
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ik ken alleen de RDX met de korte buddy en de snelle blokjes.
Kijk eerst even in de FAQ.
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

eriks schreef:
Jeti schreef:Ik had het idd over trommelrem ;)

@ Edward
Een RD dx heeft niets te maken met een FS1 dx.
Een RDm is een RDm, en er bestaan ook RDdx, maar die heb jij niet. Jij hebt een RDm.
De baja brown kleur van RD is ook anders dan de baja kleur van FS1, en dan ook weer verschillend in bouwjaren dacht ik. Om het even makkelijker te maken.


Jeti ter verduidelijking DX is voor de schijfrem niet meer en niet minder dan heb je een RD50 en een RD50M

De RD50 is de snelle uitvoering en is er vanaf 74 tot 79 17 inch wielen de RD50M vanaf 77tot 82 18 inch wielen

Dus Bajaboy heeft gewoon een DX uitvoering

De RD50 74 Bajabrown is volgens mij hetzelfde als de 74er FS1 Bajabrown ....


rd50 is vanaf 73 :P .
Jet bedoelt vooral dat de RD van Baja op papier RD50M heet, ookal is het een dx uitvoering.
Terwijl de naam RD50DX altij voorbehouden is geweest voor de snelle uitvoering (behalve de allereerste dan, met trommelrem).


de RD50DX is er ook met de lange buddy, zowel met de oud type lange buddy's als met de niewere die ook opde RD50M zitten.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

NIX schreef:Ik ken alleen de RDX met de korte buddy en de snelle blokjes.

Die bedoel ik ja ;)
In de volksmond "rd dx"
Laatst gewijzigd door Jeti op 24 jun 2013, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Ik heb ook altijd begrepen dat DX de snelle versie was van de rd.
Yamaha Sheriff 1981
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

rd van mij heeft de zelfde poten als me fs1 dus zo dom waren de japanners niet .
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

bajaboy schreef:rd van mij heeft de zelfde poten als me fs1 dus zo dom waren de japanners niet .



Geen domme jongens er zijn nog wel meer dingen met FS1 uitwisselbaar ....
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

marco schreef:Ik heb ook altijd begrepen dat DX de snelle versie was van de rd.


Nee dat denken de meeste ... begon al bij gewoon RD50...
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Pa_Tombo schreef:Meestal zie je het ook aan het achterwerk. :wink: :wink:
Uhh, is iets anders denk ik. :oops:


:lol:
Yamaha Sheriff 1981
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

maar ik moet wel zeggen rd ziet er meer als een motor uit dan een fs1 met zijn frame misschien dat daar ook het idee vandaan komt dat ze beter of harder zouden gaan.
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

bajaboy schreef:maar ik moet wel zeggen rd ziet er meer als een motor uit dan een fs1 met zijn frame misschien dat daar ook het idee vandaan komt dat ze beter of harder zouden gaan.


Frame is ook veel sterker alleen van de 353 is de alu cylinder na zo een 10000 versleten heb er een paar gehad en rijdt als een beest !!
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Bericht door HotWheels »

De eerste RD50's ('73>74) met de chroomcilinders (353-xxxxxx) zijn echte toerenjagers. Komen pas los omstreeks 7000 tpm. Beschikken standaard over een 20mm carb.
Nerveuze dingen. Zijn in BE steeds gecatalogeerd als motorfiets. Kan een (standaard) FS1 5bak ook niet mee mee. Zijn ook zeldzamer dan een FS1 5bak.
Is volgens mij de snelste standaard fabrieksgeproduceerde 49cc Yamaha die ooit verkocht is voor het publiek.

DX heeft niets te maken met de snelheid. Is enkel een type-aanduiding voor de modellen met schijfrem vooraan.

Bajaboy heeft wel een mooie RD50(M), maar is dus zeker niet de (standaard) snelle of motorfiets- uitvoering.
Plaats reactie