@ Edward
Een RD dx heeft niets te maken met een FS1 dx.
Een RDm is een RDm, en er bestaan ook RDdx, maar die heb jij niet. Jij hebt een RDm.
De baja brown kleur van RD is ook anders dan de baja kleur van FS1, en dan ook weer verschillend in bouwjaren dacht ik. Om het even makkelijker te maken.
@ Edward Een RD dx heeft niets te maken met een FS1 dx. Een RDm is een RDm, en er bestaan ook RDdx, maar die heb jij niet. Jij hebt een RDm. De baja brown kleur van RD is ook anders dan de baja kleur van FS1, en dan ook weer verschillend in bouwjaren dacht ik. Om het even makkelijker te maken.
Jeti ter verduidelijking DX is voor de schijfrem niet meer en niet minder dan heb je een RD50 en een RD50M
De RD50 is de snelle uitvoering en is er vanaf 74 tot 79 17 inch wielen de RD50M vanaf 77tot 82 18 inch wielen
Dus Bajaboy heeft gewoon een DX uitvoering
De RD50 74 Bajabrown is volgens mij hetzelfde als de 74er FS1 Bajabrown ....
RD50DX is een aparte typebenaming met een ander blok, 353 cilinder, en zo een rond luchtfilterding op de zijkap. Dat heeft hij niet, hij heeft een RDm (met schijfrem), dezelfde als ik heb.
Jeti schreef:RD50DX is een aparte typebenaming met een ander blok, 353 cilinder, en zo een rond luchtfilterding op de zijkap. Dat heeft hij niet, hij heeft een RDm (met schijfrem), dezelfde als ik heb.
RD50 zijn idd die " oudere types".
Jeti je zit er helemaal naast weet ook niet waar je de wijsheid vandaan haalt maar de 353 is gewoon de RD50 , de 2EO etc de RD50M
Later in 75/76 kreeg de 353 schijfrem en heet hij RD50DX ...............
@ Edward Een RD dx heeft niets te maken met een FS1 dx. Een RDm is een RDm, en er bestaan ook RDdx, maar die heb jij niet. Jij hebt een RDm. De baja brown kleur van RD is ook anders dan de baja kleur van FS1, en dan ook weer verschillend in bouwjaren dacht ik. Om het even makkelijker te maken.
Jeti ter verduidelijking DX is voor de schijfrem niet meer en niet minder dan heb je een RD50 en een RD50M
De RD50 is de snelle uitvoering en is er vanaf 74 tot 79 17 inch wielen de RD50M vanaf 77tot 82 18 inch wielen
Dus Bajaboy heeft gewoon een DX uitvoering
De RD50 74 Bajabrown is volgens mij hetzelfde als de 74er FS1 Bajabrown ....
rd50 is vanaf 73 .
Jet bedoelt vooral dat de RD van Baja op papier RD50M heet, ookal is het een dx uitvoering.
Terwijl de naam RD50DX altij voorbehouden is geweest voor de snelle uitvoering (behalve de allereerste dan, met trommelrem).
de RD50DX is er ook met de lange buddy, zowel met de oud type lange buddy's als met de niewere die ook opde RD50M zitten.
maar ik moet wel zeggen rd ziet er meer als een motor uit dan een fs1 met zijn frame misschien dat daar ook het idee vandaan komt dat ze beter of harder zouden gaan.
bajaboy schreef:maar ik moet wel zeggen rd ziet er meer als een motor uit dan een fs1 met zijn frame misschien dat daar ook het idee vandaan komt dat ze beter of harder zouden gaan.
Frame is ook veel sterker alleen van de 353 is de alu cylinder na zo een 10000 versleten heb er een paar gehad en rijdt als een beest !!
De eerste RD50's ('73>74) met de chroomcilinders (353-xxxxxx) zijn echte toerenjagers. Komen pas los omstreeks 7000 tpm. Beschikken standaard over een 20mm carb.
Nerveuze dingen. Zijn in BE steeds gecatalogeerd als motorfiets. Kan een (standaard) FS1 5bak ook niet mee mee. Zijn ook zeldzamer dan een FS1 5bak.
Is volgens mij de snelste standaard fabrieksgeproduceerde 49cc Yamaha die ooit verkocht is voor het publiek.
DX heeft niets te maken met de snelheid. Is enkel een type-aanduiding voor de modellen met schijfrem vooraan.
Bajaboy heeft wel een mooie RD50(M), maar is dus zeker niet de (standaard) snelle of motorfiets- uitvoering.