Zouden jullie eens kunnen luisteren naar het geluid in onderstaand filmpje, sinds ik deze 60cc erop heb zitten klinkt hij zo.
Wat zou dit kunnen zijn?
Alvast bedankt voor de moeite.
michiel1978 schreef:maar met 50cc klinkt ie niet zo....en hele blok is gereviseerd, is nog geen 100km mee gereden...
Zal de handel es open gooien en de zuiger eens goed bekijken
Gereviseerd is bij veel hier een paar lagers en wat keerringen een goede revisie komt meer bij kijken dan twee lagers en wat keerringen is je drijfstang nog gecontroleerd ??
michiel1978 schreef:@sirocco gecontroleerd in de zin van...?
met een 50cc en bijbehorende zuiger maakt ie dat tikkende geluid niet, dus moet ik het dan toch in de drijfstang zoeken?
Sorry ik had je verkeerd begrepen ik dacht dat hij het ook deed met de andere cilinder mijn fout
Wat ik bedoel met gecontroleerd bedoel ik op speling
Maar denk dat je beter je cilinder er weer eens af kan halen ik denk dat je het bij je cilinder en zuiger moet zoeken
Zelf denk ik dat je zuiger te veel speling heeft in je cilinder
Ik heb bij mijne 2RU net hetzelfde voorgehad...
Bij 50 cc niks aan de hand en toen ik er een 43 mm boring cilinder opzette, maakte hij een identiek geluid als op jouw filmpje.
Toen ik cilinder eraf haalde heb niks verkeerd gezien of gevoeld...
doe je zuigerveren eens los in je cilinder en meet de ruimte
voor je zuigerveer slotje
en meet vervolgens je zuigerveer slotje
ook de veergroef en veer
als ie koud staat heeft hij het toch evengoed als warm begreep ik?
probeer die grote zuiger es in de lengte te bewegen tov de drijfstang als hij gemonteerd is met lager etc.
zou niet de eerste keer zijn dat de zitting van die pen in de piston uitgelopen is en speling gekregen heeft