Weet je zeker dat het de ontsteking is? Check ook de uitlaatdemper.
De ontsteking is waar ik bekend mee was dat het het oppeens niet meer deed. De uitlaatdemper heb ik nu helemaal gechecked, deze zat een beetje dicht, dus helemaal schoon gemaakt, maar helaas zonder resultaat. De vonken doen af en toe een klein vonkje, maar geen las vonk.
Ik heb gister een km gereden, ging niet harder dan 45/50. (Normaal 60/70) Toen oppeens viel hij terug in toeren en deed hij het weer niet. Ik carb checken, (nog) een keer schoonmaken, maar zonder resultaat.
Meer ideeën? Ik kan denk ik een bobine van een werkende fs1 regelen, is het de moeite om doe proberen om te wisselen?
Ik zou ook de cilinder er eens vanaf trekken.
Waar zou ik dan naar moeten kijken? of 'ie niet gaar is? Vandaag weer gereden, precies het zelfde verhaal. 2 minuten rijden, niet harder dan 30/40 en toen was de pret weer afgelopen. langzaam in toeren terug vallen en dan uiteindelijk helemaal niet meer lopen... Komt iemand dit bekend voor, wat zou het kunnen zijn???
sorsor voor de dubbel post, ik hoop alleen dat er iemand met een geniaal idee komt, ik wordt ondertussen wel heel desperate
bajaboy schreef:beetje duur want dan moet je cikasil want er opnieuw in gezet worden .ken geen poort map van een ajh.
Zit niet op te letten denk ik , gaat lastig denk nicasil
Heb het wel is bij zon tomos cillindertje geprobeerd maar gaat echt lastig. Het allu van de poorten gaat wel maar de bus van de cillinder is kneiterhard idd.
stefyvd schreef:hallo mss lang geleden maar heb nog een vraagje: passen deze hendels op een sheriff? http://www.fs1shop.nl/voorremhendel-p-646.html en ik lees hier in het zelfsleutelboekje dat de sproeier voor een sheriff rond de 125 is, is dit niet wat klein? (mijne is een zelfmenger met oliepomp nog dus) is een universele condensator zonder draad gelijk aan een ori (met draad), en welke contactpuntjes zijn het beste voor een 2RU (van fs1team almere)
grt stephan
Moet wel passen die hendel, denk ik. Punten orri, voor 30 euro ofzoits. Mijn sproeier is met standaard set up 150. uitzoeken zeker?
Weet je zeker dat het de ontsteking is? Check ook de uitlaatdemper.
De ontsteking is waar ik bekend mee was dat het het oppeens niet meer deed. De uitlaatdemper heb ik nu helemaal gechecked, deze zat een beetje dicht, dus helemaal schoon gemaakt, maar helaas zonder resultaat. De vonken doen af en toe een klein vonkje, maar geen las vonk.
Ik heb gister een km gereden, ging niet harder dan 45/50. (Normaal 60/70) Toen oppeens viel hij terug in toeren en deed hij het weer niet. Ik carb checken, (nog) een keer schoonmaken, maar zonder resultaat.
Meer ideeën? Ik kan denk ik een bobine van een werkende fs1 regelen, is het de moeite om doe proberen om te wisselen?
Ik zou ook de cilinder er eens vanaf trekken.
Waar zou ik dan naar moeten kijken? of 'ie niet gaar is? Vandaag weer gereden, precies het zelfde verhaal. 2 minuten rijden, niet harder dan 30/40 en toen was de pret weer afgelopen. langzaam in toeren terug vallen en dan uiteindelijk helemaal niet meer lopen... Komt iemand dit bekend voor, wat zou het kunnen zijn???
sorsor voor de dubbel post, ik hoop alleen dat er iemand met een geniaal idee komt, ik wordt ondertussen wel heel desperate
ik kom er wel...
cilinder opengehaald, zuiger ringen waren gebroken, flinke, diepe krassen in de cilinder en zuiger naar de filistijnen. Toch liep ie elke keer weer een paar minuten, dat bewijst maar weer hoe goed zo'n fs1 het toch weer kan doen!
cilinder opengehaald, zuiger ringen waren gebroken, flinke, diepe krassen in de cilinder en zuiger naar de filistijnen. Toch liep ie elke keer weer een paar minuten, dat bewijst maar weer hoe goed zo'n fs1 het toch weer kan doen!
Lijkt me vrij logisch dat een fs1 beroerd loopt als de zuigerveren gebroken zijn.
Wat ga je nu doen met je cilinder, opnieuw laten boren en voorzien van een nieuwe zuiger?
Bij mijn vorige kapotte cilinder had gino nog een 2RU cilinder in de aanbieding. Ik heb hem gevraagd of hij die nog heeft. Als hij die niet heeft, dan wordt het boren en een nieuwe zuiger. Maar voor dat het zo ver komt, ga ik eerdt rond kijken of andere mensen niet een cilindertje over hebben.
Ik denk pure ouderdom en vermoeidheid, het spul was niet nieuw en had al iets geleden. Hopelijk niet een verkerd gemonteerde borgspie. Graag zie ik foto's.
Een FS1 loopt het hardst vlak voor hij warmloopt/in de soep draait.
Mijn advies is om een gbruikte/versleten/gekraste ori cilinder te laten boren op een nieuwe overmaat zuiger. Je huidige cilinder is een prima kandidaat, mits de draad van de uitlaat nog meegaat.
Mijn nichtje 25 jaar en net haar motorrijbswijs tenger van postuur en niet heel erg groot wil nu toch een motor kopen en wel een racer. Ze dacht aan een r1 of een r6 maar dat lijkt me een beetje teveel van het goede nu heb ik haar de nieuwe r 125 voorgesteld qua zithoogte vergelijk baar met mijn tzr.iemand bekend met een r 125?
Ik heb vanmiddag een stukje mogen rijden met een ouder model r1 mwa moet zeggen dat hij veel weg heeft van een tzr maar als je wegrijd en t gas open draait is alle vergelijking weg. Jezus wat is dat snel.
R1 is gekkenwerk om op te beginnen, een R6 eigenlijk ook wel als je nog 0 rijervaring hebt (ik heb m'n handen vol aan mijn GSX-R600 als ik stevig door rij). Zo'n nieuwe R125 is net een opgevoerde brommer, 125cc 1 cilinder viertakt 11 kW dan kan ze beter kijken voor een Kawasaki Ninja 300 of de nieuwe Honda CBR250.
Beter zoek je een goede transporteur, dan heb je geen miserie met zoek geraakte pakketten. Naar waar/van waar komt het pakket?
Zelf heb ik goeie ervaringen met ups. Ook met DHL. Maar eig ook met de gewone belgische post Als het binnen belgie is, zou ik gewoon de belgische post nemen. Erbuiten ups
the_destroyers schreef:Beter zoek je een goede transporteur, dan heb je geen miserie met zoek geraakte pakketten. Naar waar/van waar komt het pakket? Zelf heb ik goeie ervaringen met ups. Ook met DHL. Maar eig ook met de gewone belgische post Als het binnen belgie is, zou ik gewoon de belgische post nemen. Erbuiten ups
als ik mijn cilinder laat opboren + honen, wat moet ik dan zeggen tegen meneer de opborder? welke zuiger past hier goed bij? Wie kan mij evt. erop wijzen waar ik die kan kopen?