Grote-kleine-vragen-topic #9

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10821
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

joosie1234 schreef:
pee67 schreef:
joosie1234 schreef:Ik heb de "Mitsubishi kontaktpunten goede kwaliteit" gekocht bij fs1parts gekocht, is dat de goede?


Dat zijn geen slechte



Fijn om dat iig te horen gekregen te hebben, maar dat zijn toch geen 2RU ontsteking punten?

Weer meerdere keren op 1,6 1,7 en 1,8 gezet, maar wat ik nu heb is dat ik m aan kan rennen, in zijn 1 heel slecht kan weg rijden (met vol gas) en dat ik vervolgens naar de 2 ga, maar daar (met vol gas nog steeds) niet verder kom dan de helft van de toeren. koppakking heb ik nog gecontroleerd, maar dat zag er nog allemaal goed uit. Zou het een probleem met de bobine, bougie, bougiedop, ontstekingspoel kunnen zijn?


Kijk eens hoe hard de punten vonken als de motor draait. En stop er eens een andere bougie in.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Re: velgen laten spaken

Bericht door hans.m »

join schreef:Weet iemand een goed adres om velgen te laten spaken in oost-vlaanderen?

grtz


Ik heb mijn wielen zelf gespaakt en laten richten door een fietsenmaker.
Op deze site staat uitleg over hoe je een wiel kan spaken. http://users.telenet.be/luc.aerts1/spak ... n_wiel.htm
een specifiek adres in Oost-Vl weet ik niet.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10821
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

NIX schreef:
joosie1234 schreef:
pee67 schreef:
joosie1234 schreef:Ik heb de "Mitsubishi kontaktpunten goede kwaliteit" gekocht bij fs1parts gekocht, is dat de goede?


Dat zijn geen slechte



Fijn om dat iig te horen gekregen te hebben, maar dat zijn toch geen 2RU ontsteking punten?

Weer meerdere keren op 1,6 1,7 en 1,8 gezet, maar wat ik nu heb is dat ik m aan kan rennen, in zijn 1 heel slecht kan weg rijden (met vol gas) en dat ik vervolgens naar de 2 ga, maar daar (met vol gas nog steeds) niet verder kom dan de helft van de toeren. koppakking heb ik nog gecontroleerd, maar dat zag er nog allemaal goed uit. Zou het een probleem met de bobine, bougie, bougiedop, ontstekingspoel kunnen zijn?


Kijk eens hoe hard de punten vonken als de motor draait. En stop er eens een andere bougie in.


En check eens of alles nog vast zit, dus spoelen, condensator en plaat zelf.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

hans.m schreef:Hoe bevestig je het typeplaatje aan het kader, is dit met een soort klinknagel? of met een rivet?

popnagel
join

Re: velgen laten spaken

Bericht door join »

hans.m schreef:
join schreef:Weet iemand een goed adres om velgen te laten spaken in oost-vlaanderen?

grtz


Ik heb mijn wielen zelf gespaakt en laten richten door een fietsenmaker.
Op deze site staat uitleg over hoe je een wiel kan spaken. http://users.telenet.be/luc.aerts1/spak ... n_wiel.htm
een specifiek adres in Oost-Vl weet ik niet.



Thx hans !
Gebruikersavatar
joosie1234
250km gereden
250km gereden
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 nov 2011, 20:39
Locatie: delft

Bericht door joosie1234 »

NIX schreef:
NIX schreef:
joosie1234 schreef:
pee67 schreef:
joosie1234 schreef:Ik heb de "Mitsubishi kontaktpunten goede kwaliteit" gekocht bij fs1parts gekocht, is dat de goede?


Dat zijn geen slechte



Fijn om dat iig te horen gekregen te hebben, maar dat zijn toch geen 2RU ontsteking punten?

Weer meerdere keren op 1,6 1,7 en 1,8 gezet, maar wat ik nu heb is dat ik m aan kan rennen, in zijn 1 heel slecht kan weg rijden (met vol gas) en dat ik vervolgens naar de 2 ga, maar daar (met vol gas nog steeds) niet verder kom dan de helft van de toeren. koppakking heb ik nog gecontroleerd, maar dat zag er nog allemaal goed uit. Zou het een probleem met de bobine, bougie, bougiedop, ontstekingspoel kunnen zijn?


Kijk eens hoe hard de punten vonken als de motor draait. En stop er eens een andere bougie in.


En check eens of alles nog vast zit, dus spoelen, condensator en plaat zelf.


Alles zat muurvast en een nieuwe bougie had geen zin. Nog meer ideeën?
Alles wat ik wil is oud en ruig.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10821
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Vonken de punten?

Weet je zeker dat het de ontsteking is? Check ook de uitlaatdemper.
Kijk eerst even in de FAQ.
Swizzer

Bericht door Swizzer »

Ik heb vorig jaar deze km teller gekocht voor mijn 2RU, maar de teller wijkt sterk af naar boven.
Kan dat kloppen? Is deze niet geschikt voor een 2RU?
Welke wel?


Afbeelding
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

Swizzer schreef:Ik heb vorig jaar deze km teller gekocht voor mijn 2RU, maar de teller wijkt sterk af naar boven.
Kan dat kloppen? Is deze niet geschikt voor een 2RU?
Welke wel?


Afbeelding


Dat zijn die remakes ... dus zal niet echt lekker werken denk ik (weet ik niet)

2ru heeft toch kunstof trouwens ?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10821
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Zo te zien imitatietellers. Die geven vaak veel te veel aan. 2RU/FS1/2F2 etc maakt niet uit.
Kijk eerst even in de FAQ.
Swizzer

Bericht door Swizzer »

Da's lekker sund van't geld dus.

En hoe zit het met de volgende teller qua afwijking?

Afbeelding
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

Swizzer schreef:Da's lekker sund van't geld dus.

En hoe zit het met de volgende teller qua afwijking?

Afbeelding


Waarom niet gewoon een 2e hands orginele ?
Swizzer

Bericht door Swizzer »

eriks schreef:Waarom niet gewoon een 2e hands orginele ?


Ik wil er een bijpassende toerenteller naast, die ik al heb. (Maar niet goed aangesloten krijg :speachless:)
Gebruikersavatar
joosie1234
250km gereden
250km gereden
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 nov 2011, 20:39
Locatie: delft

Bericht door joosie1234 »

NIX schreef:Vonken de punten?

Weet je zeker dat het de ontsteking is? Check ook de uitlaatdemper.


De ontsteking is waar ik bekend mee was dat het het oppeens niet meer deed. De uitlaatdemper heb ik nu helemaal gechecked, deze zat een beetje dicht, dus helemaal schoon gemaakt, maar helaas zonder resultaat. De vonken doen af en toe een klein vonkje, maar geen las vonk.

Ik heb gister een km gereden, ging niet harder dan 45/50. (Normaal 60/70) Toen oppeens viel hij terug in toeren en deed hij het weer niet. Ik carb checken, (nog) een keer schoonmaken, maar zonder resultaat.

Meer ideeën? Ik kan denk ik een bobine van een werkende fs1 regelen, is het de moeite om doe proberen om te wisselen?
Alles wat ik wil is oud en ruig.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Swizzer schreef:Da's lekker sund van't geld dus.

En hoe zit het met de volgende teller qua afwijking?

Afbeelding

Daar ga je wel lekker hard mee. Edward ging 105, en wordt dan ingehaald door een FS1 die 85 echte km's gaat.
Plaats reactie