Niek de Rijcke schreef:Triforce schreef:We hebben bij mij op het werk heel veel geknooi gehad met de 98 octaan benzine's, 2takt als 4takt motoren bleven pingelen met sommige benzine's.
De tankhouders zeiden omdat het te weinig verkocht werd gooiden ze er Ethenol doorheen om de tanks schoon te houden, hebben we flink veel last van gehad moet ik zeggen (veel gaten in zuigers, 4takt koppen die weg konden gooien, zelfs cilinders die helemaal uitgevreten waren erdoor), we tanken nu alleen 95, gooien er wat octaan booster erdoor heen of mengen met afgas.
Kan afgas eigenlijk ook in een fs1??
welke benzine
- Niek de Rijcke
- 500km gereden
- Contacteer:
Yamaha Fs1 2ru
Yamaha Fs1 3e9
Yamaha Fs1 3e9
- Triforce
- 2500km gereden
Niek de Rijcke schreef:Niek de Rijcke schreef:Triforce schreef:We hebben bij mij op het werk heel veel geknooi gehad met de 98 octaan benzine's, 2takt als 4takt motoren bleven pingelen met sommige benzine's.
De tankhouders zeiden omdat het te weinig verkocht werd gooiden ze er Ethenol doorheen om de tanks schoon te houden, hebben we flink veel last van gehad moet ik zeggen (veel gaten in zuigers, 4takt koppen die weg konden gooien, zelfs cilinders die helemaal uitgevreten waren erdoor), we tanken nu alleen 95, gooien er wat octaan booster erdoor heen of mengen met afgas.
Is helemaal niet nodig als je standaard of iets bijgewerkt rijdt.
Je zult het misschien nodig hebben als je de drukverhouding vlink verhoogd, maar je zult er wel een kleine vermogens verlies op merken (testbank resultaten met een KX85 en TM85mx, 20% gemengd met euro 95 benzine)

Ook zul je de boel opnieuw moeten afstellen ermee
- Niek de Rijcke
- 500km gereden
- Contacteer:
Triforce schreef:Niek de Rijcke schreef:Niek de Rijcke schreef:Triforce schreef:We hebben bij mij op het werk heel veel geknooi gehad met de 98 octaan benzine's, 2takt als 4takt motoren bleven pingelen met sommige benzine's.
Je zult het misschien nodig hebben als je de drukverhouding vlink verhoogd, maar je zult er wel een kleine vermogens verlies op merken (testbank resultaten met een KX85 en TM85mx, 20% gemengd met euro 95 benzine)
Wij rijden sinds kort ook met avgas in de crossers (yz85/yz125 (twostroke4life)) en ik von het altijd wel makkelijk om gwn uit de jerrycan van de cross te kunnen pakken, maar dat ga ik nu dan maar niet meer doen....
Yamaha Fs1 2ru
Yamaha Fs1 3e9
Yamaha Fs1 3e9
- Triforce
- 2500km gereden
Niek de Rijcke schreef:Triforce schreef:Niek de Rijcke schreef:Niek de Rijcke schreef:Triforce schreef:We hebben bij mij op het werk heel veel geknooi gehad met de 98 octaan benzine's, 2takt als 4takt motoren bleven pingelen met sommige benzine's.
Wij rijden sinds kort ook met avgas in de crossers (yz85/yz125 (twostroke4life)) en ik von het altijd wel makkelijk om gwn uit de jerrycan van de cross te kunnen pakken, maar dat ga ik nu dan maar niet meer doen....
De Yamaha crossertjes staan wel redelijk goed afgesteld zodat ze niet pingelen.
Ben laatst bij salland olie op excursie geweest met school, ze doen standaard al in de ongelood 95 5% ethanol in om maar aan de milieu eisen te voldoen, dus daar kan ook een hoop problemen Van komen.
Het kan geen kwaad hoor als het geen pure av gas is

20% kan je probleemlooa gebruiken, maar in een fs1tje heeft het weinig nut vind ik zelf