Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
jordyfs1
Aan het inrijden
Berichten: 33 Lid geworden op: 22 aug 2011, 00:27
Locatie: aarschot
Bericht
door jordyfs1 » 16 mar 2013, 19:13
iemant een idee wat de ideale compresie verhouding is van een 2ru ?
of wat de (vc) inhoud compresie ruimte is ?
alvast bedankt.
oh ja binnen 3 weken ongeveer moet men yamaha fs1 caferacer project af zijn ^^
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 16 mar 2013, 19:18
Hoe meer hoe beter!
Ik draai iets van een 11bar, maar das vrij extreem
when men were men, and helmets were for divers
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18325 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 16 mar 2013, 19:34
Zo hoog dat het motortje net niet pingelt
jordyfs1
Aan het inrijden
Berichten: 33 Lid geworden op: 22 aug 2011, 00:27
Locatie: aarschot
Bericht
door jordyfs1 » 16 mar 2013, 20:05
meer cijfers aub :d
bajaboy
2500km gereden
Berichten: 4203 Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:
Bericht
door bajaboy » 16 mar 2013, 21:08
tussen 8 en 12 bar maar dat is van zoveel dingen afvankelijk welke set up ,nieuw /oud .
het beste lopen ze meestal als ze bijna op zijn maar dan is niet je compressie het hoogste.
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 16 mar 2013, 23:42
Je wilt meer compressie hebben voor onderin de toeren en minder compressie voor boven in de toeren oplossing is een powervalve maar die maak je niet zo 1 2 3 op een fs1 cilindertje.
Probeer gewoon een goede balans te vinden met een opmaat kopje
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23407 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 17 mar 2013, 22:20
Breng je kopje bij Gino
Yamaha Sheriff 1981
jordyfs1
Aan het inrijden
Berichten: 33 Lid geworden op: 22 aug 2011, 00:27
Locatie: aarschot
Bericht
door jordyfs1 » 18 mar 2013, 09:49
da's te gemakelijk als ik hem bij gino breng :p
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 18 mar 2013, 22:03
jordyfs1 schreef: da's te gemakelijk als ik hem bij gino breng :p
Yup, maar dan heb je hem al veel sneller goed dan dat je zelf gaat klooien zonder draaibank
Vorm van de bolling, de blusspleet en de vorm daarvan en inhoud van het kopje is heel belangrijk