the_destroyers schreef:Is dat zo een zadel van bij fs1 almere? Of een echt orri beumerzadel? Enigste dat ik nog zoek voor mn beumer, een zadel.
Zo te zien is dit een ori uit 72 en 73. De zadels uit almere zaten op een 74 model.
Deze hadden ook een andere tank (zonder de chromen platen en met losse tankplaatjes, anders dan de plaatjestank)
De eerste hadden framenr Fs1 55XXXX (schijf) en later 379 XXXXXX (membraam). Ik weet allen niet of deze nummering in 74 doorliep.
Ik heb zo'n ding gekocht met 379 gladde carters en zo'n druppeltank met plaatjes. Hij lijkt helemaal ori (niet verbrast).
the_destroyers schreef:Is dat zo een zadel van bij fs1 almere? Of een echt orri beumerzadel? Enigste dat ik nog zoek voor mn beumer, een zadel.
Zo te zien is dit een ori uit 72 en 73. De zadels uit almere zaten op een 74 model. Deze hadden ook een andere tank (zonder de chromen platen en met losse tankplaatjes, anders dan de plaatjestank) De eerste hadden framenr Fs1 55XXXX (schijf) en later 379 XXXXXX (membraam). Ik weet allen niet of deze nummering in 74 doorliep. Ik heb zo'n ding gekocht met 379 gladde carters en zo'n druppeltank met plaatjes. Hij lijkt helemaal ori (niet verbrast).
Achzo...
Maar op die 2foto's staan 2verschillende zadels, lijkt mij? Ik heb er 1tje uit 1972 met schijf, dus zo een orri zadel zoek ik nog, maar nog niet gevonden....
Met de kenteken registratie werd inderdaad maar wat gedaan mijn 378 heet op het kenteken fs1-P GS zou dus een gs moeten zijn.
dat is overigens de enige juiste benaming voor het ding, dx is volgens mij alleen foutief in de boekjes gebruikt ,
overigens is de naam street ook niet speciafiek voor de 72er, in die tijd stond street namelijk op elke folder waar een weg model in stond.
de gs was in 72 alleen blauw en in 73 was hij ook in het goud te koop maar dan wel met een zwart frame ook de blauwe 73ers hadden een blauw frame, een fs1-55 heeft een blauw frame een 379 heeft altijd een zwart frame.
in nederland is de gs na 73 niet meer geleverd of hij ook in andere landen geleverd is weet ik niet.
Bij mijn grote RD staat er ook "street" op een of ander foldertje.
Er is inderdaad een groot verschil tussen de officiële benamingen, de kentekens en de "volksmond".
Buiten de tank , buddy , stuur en kettingkast zijn ook de framenummers en het Nederlandse kofferrek anders. De 1972 GS begint met FS1-55 De SS met FS1-45.
De 1973 GS begint met 379- terwijl de SS met 378 begint.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.