Alles over de techniek en sleutelen
Laars
2500km gereden
Berichten: 3738 Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht
Bericht
door Laars » 22 feb 2013, 19:02
Als je aan het kicken ben met de ontstekingsdraad doorverbonden op de bobine (zwart op zwart) en je hoort en ziet dikke vonken tussen de orri punten en geen vonk op de bougie, wat is er dan mis?
1978 chroom 60 cc
pee67
5000km gereden
Berichten: 5445 Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere
Bericht
door pee67 » 22 feb 2013, 20:03
Geen massa of je condensator defect
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Laars
2500km gereden
Berichten: 3738 Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht
Bericht
door Laars » 22 feb 2013, 20:39
Inderdaad Peet, massa bobine op frame
Poedercoat for life
1978 chroom 60 cc
fs1willem
2000km gereden
Berichten: 2208 Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
Bericht
door fs1willem » 22 feb 2013, 23:55
Laars schreef: Inderdaad Peet, massa bobine op frame
Poedercoat for life
Aan de buitenkant van het frame rondom het bevestigingsgat even kaal maken en een veerring tussen het frame en de moer doet wonderen
.
NIX
10000km gereden
Berichten: 10822 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 23 feb 2013, 00:04
Of aan de binnenkant. Heeft mijn voorkeur.
Kijk eerst even in de FAQ.
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 23 feb 2013, 00:50
Je kan ook eerst even een draadje leggen om te zien of het dat wel is,
Maar waarschijnlijk is het dat natuurlijk
when men were men, and helmets were for divers
fs1willem
2000km gereden
Berichten: 2208 Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
Bericht
door fs1willem » 23 feb 2013, 00:56
NIX schreef: Of aan de binnenkant. Heeft mijn voorkeur.
Ja, daar kan je ook lekker makkelijk bij komen
...
(ik denk dat mijn polsen minder soepel zijn of mijn handen te groot
)
fs1willem
2000km gereden
Berichten: 2208 Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
Bericht
door fs1willem » 23 feb 2013, 00:57
Eerst een draadje aarden is ook een optie...
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18358 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 23 feb 2013, 01:35
fs1willem schreef: NIX schreef: Of aan de binnenkant. Heeft mijn voorkeur.
Ja, daar kan je ook lekker makkelijk bij komen
...
(ik denk dat mijn polsen minder soepel zijn of mijn handen te groot
)
Zijkap eraf en 3 cm naar binnen toe? Zo moeilijk is dat niet, of je moet een haak als hand hebben
Laars
2500km gereden
Berichten: 3738 Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht
Bericht
door Laars » 23 feb 2013, 10:10
Was bij mijn 2e reactie al opgelost
1978 chroom 60 cc
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 23 feb 2013, 11:18
fs1willem schreef: NIX schreef: Of aan de binnenkant. Heeft mijn voorkeur.
Ja, daar kan je ook lekker makkelijk bij komen
...
(ik denk dat mijn polsen minder soepel zijn of mijn handen te groot
)
Dat is vrouwen werk
Yamaha Sheriff 1981
Piet den Breejen
250km gereden
Berichten: 355 Lid geworden op: 08 mei 2009, 16:19
Locatie: Sommelsdijk
Bericht
door Piet den Breejen » 23 feb 2013, 11:27
Of na het monteren effekes doormeten met de Ohm meter.
Dan weet je zeker dat je een goede verbinding hebt tussen je component en frame.