
Nieuwe prijzen kentekenkeuring per 1 juli 2009
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
koppel schreef:onlangs werd mij verteld dat als je langer wacht dan, ik dacht drie jaar, met aanvragen kentekenplaat na datum tenaamstelling kenteken, je flink in de buidel kan tasten en een plaat met een 1 krijgt.
mocht dat waar zijn dan baal ik flink..................heb in 2005/2006 al m'n frames laten schouwen etc, maar alleen voor de rijdende brommers een kentekenplaat laten maken.
zie ook geen enkele reden; voor de liggende frames is tot nu toe geen aanvraag gedaan voor een plaat, die plaat is dus nooit gemaakt en bestaat dus niet.
Waarom weer extra kosten en die lelijke 1 op een nieuwe plaat?
Mocht dit dus waar zijn dan vind ik dit niks meer dan de zoveelste ordinaire geldklopperij zonder argument, ik ga zeker verweer voeren.
Ik heb 2 jaar geleden ook een brommer gekocht die toendertijd geschouwd was en nooit een plaat van was aangevraagd.
Toen ik een plaat wilde laten maken bij de Brezan (nadat hij op mijn naam stond natuurlijk), zeiden ze dat de RDW er vanuit was gegaan dat de brommer niet meer bestond. Ze hebben toen een fax moeten sturen en konden toen mijn plaat bestellen. Zonder extra kosten en zonder 1-tje.
Niet alles geloven wat ze zomaar zeggen

@ Andries
Kan gewoon op motor of brommer kenteken. Wel even een verkoopovereenkomst met een Belg maken.
Als het frame krom is, kun je beter een ander frame pakken, NL of BE of DE maakt niet uit. Je kunt bouwen wat je wilt.
Dat de nummers niet gelijk zijn, maakt helemaal niets uit. Vele andere merken hanteerden niet eens gelijke nr's.
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19
Jeti schreef:@ Andries
Kan gewoon op motor of brommer kenteken. Wel even een verkoopovereenkomst met een Belg maken.
Als het frame krom is, kun je beter een ander frame pakken, NL of BE of DE maakt niet uit. Je kunt bouwen wat je wilt.
Dat de nummers niet gelijk zijn, maakt helemaal niets uit. Vele andere merken hanteerden niet eens gelijke nr's.
kijken ze dan helemaal niet naar het bloknummer??
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Andries schreef:Jeti schreef:@ Andries
Kan gewoon op motor of brommer kenteken. Wel even een verkoopovereenkomst met een Belg maken.
Als het frame krom is, kun je beter een ander frame pakken, NL of BE of DE maakt niet uit. Je kunt bouwen wat je wilt.
Dat de nummers niet gelijk zijn, maakt helemaal niets uit. Vele andere merken hanteerden niet eens gelijke nr's.
kijken ze dan helemaal niet naar het bloknummer??
Jawel, ze schrijven het op, om er vervolgens niets meer mee te doen

(Ze voeren het wel in in hun computer, maar maakt verder niet uit.. Er zijn genoeg mensen die allemaal frames met hetzelfde blok laten keuren, en dat is ook prima)
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
ik kom nog even terug op dit verhaal (plaat + 1 erop).
kennelijk is er willekeur want ik heb deze week een kentekenplaat besteld (bij Brezan) en kreeg 'm met de bekende 1 erop.
Contact gehad met de RDW, wat zeggen ze erover: als binnen een bepaalde periode na tenaamstelling geen plaat wordt besteld/aangevraagd/geproduceerd dan gaan het/hun systeem er automatisch vanuit dat de originele plaat gestolen of verloren is.
Uiteraard een belachelijk argument aangezien voor mijn kentekens nooit een plaat is aangevraagd en dus ook nooit heeft bestaan.
Voor alle duidelijkheid; ik heb in het conversiejaar al mijn frames/brommers laten schouwen en van kentekens voorzien, maar niet voor allemaal daadwerkelijk platen laten maken.
Ik ben ook bij meerdere automaterialenzaken geweest en heb vrij lang met een RDW medewerker gesproken.....zeggen allemaal hetzelfde.........je krijgt een plaat met een 1 erop..........hier zijn geen extra kosten aan verbonden (dus niet duurder dan een gewone plaat).
Er schijnen wel wegen te zijn om dit aan te vechten maar dan moet de plaatfabrikant of verkooppunt een hoop moeite doen voor een paar euroos en zie ze als klant maar te bewegen dat voor je te doen.
Er schijnt een instantie te bestaan met de afkorting GAIK die dit soort zaken regelt, is echter niet benaderbaar voor een gewone burger.
Ik laat ze nu maken met een 1, beter dan niks en dadelijk gaan ze de regels weer aanpassen in het nadeel van de liefhebber.
Gek wordt je van die gasten!
kennelijk is er willekeur want ik heb deze week een kentekenplaat besteld (bij Brezan) en kreeg 'm met de bekende 1 erop.
Contact gehad met de RDW, wat zeggen ze erover: als binnen een bepaalde periode na tenaamstelling geen plaat wordt besteld/aangevraagd/geproduceerd dan gaan het/hun systeem er automatisch vanuit dat de originele plaat gestolen of verloren is.
Uiteraard een belachelijk argument aangezien voor mijn kentekens nooit een plaat is aangevraagd en dus ook nooit heeft bestaan.
Voor alle duidelijkheid; ik heb in het conversiejaar al mijn frames/brommers laten schouwen en van kentekens voorzien, maar niet voor allemaal daadwerkelijk platen laten maken.
Ik ben ook bij meerdere automaterialenzaken geweest en heb vrij lang met een RDW medewerker gesproken.....zeggen allemaal hetzelfde.........je krijgt een plaat met een 1 erop..........hier zijn geen extra kosten aan verbonden (dus niet duurder dan een gewone plaat).
Er schijnen wel wegen te zijn om dit aan te vechten maar dan moet de plaatfabrikant of verkooppunt een hoop moeite doen voor een paar euroos en zie ze als klant maar te bewegen dat voor je te doen.
Er schijnt een instantie te bestaan met de afkorting GAIK die dit soort zaken regelt, is echter niet benaderbaar voor een gewone burger.
Ik laat ze nu maken met een 1, beter dan niks en dadelijk gaan ze de regels weer aanpassen in het nadeel van de liefhebber.
Gek wordt je van die gasten!
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
idd bas heb met het zelfde bijltje gehakt ,in de auto (oldtimers zeker) is een plaat met een 1 minder waard .
zelf zou ik niet snel een auto of brommer kopen met een 1 daar er niet staat geschreven waarom die 1 er opstaat .
er zijn er bij die zelfs nooit een 1 er op willen .
maar er is een weg om er onder uit te komen das zeker heb het zelf gehad met me tomos tl4 en daar wilde ik geen 1 op maar die zit er dus niet op.
maar is voor de platenboer wel wat werk .
zelf zou ik niet snel een auto of brommer kopen met een 1 daar er niet staat geschreven waarom die 1 er opstaat .
er zijn er bij die zelfs nooit een 1 er op willen .
maar er is een weg om er onder uit te komen das zeker heb het zelf gehad met me tomos tl4 en daar wilde ik geen 1 op maar die zit er dus niet op.
maar is voor de platenboer wel wat werk .
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
De waarde van een brommer of ander voertuig hangt voor mij niet af van het wel/niet hebben van een toevoeging op de kentekenplaat, daar maak ik mij niet druk om.
Liever geen toevoeging, staat netter...................maar ik vrees dat dat weer een heel gedoe wordt.
Ook zijn er geen extra kosten mee gemoeid, dus dat is een meevaller.
Alleen erger ik mij groen en geel aan de argumentatie van de RDW/(r)overheid; na een bepaalde tijd na tenaamstelling zonder plaat gaat het systeem ervan uit dat de plaat gestolen of verloren is...........................alsof dat systeem niet door mensen is bedacht.
Klinkt ongeveer als: "uw fiets stond niet op slot, daarom heb ik 'm maar meegenomen".
Een non-argument aangezien het toch niet zo moeilijk is om te registreren of een plaat met een unieke code wel of niet (nooit) is gemaakt en dus ook wel of niet heeft bestaan.
Liever geen toevoeging, staat netter...................maar ik vrees dat dat weer een heel gedoe wordt.
Ook zijn er geen extra kosten mee gemoeid, dus dat is een meevaller.
Alleen erger ik mij groen en geel aan de argumentatie van de RDW/(r)overheid; na een bepaalde tijd na tenaamstelling zonder plaat gaat het systeem ervan uit dat de plaat gestolen of verloren is...........................alsof dat systeem niet door mensen is bedacht.
Klinkt ongeveer als: "uw fiets stond niet op slot, daarom heb ik 'm maar meegenomen".
Een non-argument aangezien het toch niet zo moeilijk is om te registreren of een plaat met een unieke code wel of niet (nooit) is gemaakt en dus ook wel of niet heeft bestaan.
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
update 30 januari.
uiteindelijk heb ik voor alle resterende (4 stuks) platen gekregen zonder een toevoeging, met dank aan Brezan Hilversum.
ze moesten er wel wat tijd in steken, kennelijk ben ik een goede klant, aangezien dit geen probleem was (en de tijden zijn ook in die branche wat minder vet dus meer tijd voor de klant), maar toch hulde voor deze service.
op de RDW site staat een lijst met erkende plaatleveranciers, die moet je benaderen voor dit verhaal, Brezan Hilversum staat daar vermeld als Miropa Hilversum.
uiteindelijk heb ik voor alle resterende (4 stuks) platen gekregen zonder een toevoeging, met dank aan Brezan Hilversum.
ze moesten er wel wat tijd in steken, kennelijk ben ik een goede klant, aangezien dit geen probleem was (en de tijden zijn ook in die branche wat minder vet dus meer tijd voor de klant), maar toch hulde voor deze service.
op de RDW site staat een lijst met erkende plaatleveranciers, die moet je benaderen voor dit verhaal, Brezan Hilversum staat daar vermeld als Miropa Hilversum.
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
- Locatie: Andel / Ael
Toch blijft het vreemd, als je de eerste keer een plaat besteld krijg je een
soort stempel in je kentekenbewijs gedrukt.
Als er nooit een plaat is aangevraagd staat de stempel er niet in.
Dat zou voeldoende bewijs moeten zijn.
soort stempel in je kentekenbewijs gedrukt.
Als er nooit een plaat is aangevraagd staat de stempel er niet in.
Dat zou voeldoende bewijs moeten zijn.
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;