Probleem met oliecarter

Alles over de techniek en sleutelen
koenkoen
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 dec 2012, 17:55

Probleem met oliecarter

Bericht door koenkoen »

Beste forumleden,

sinds een maand heb ik mij een FS1 2ru aangeschaft (foto's komen nog :) )
Deze kon perfect rijden, maar de technische staat liet toch wat te wensen over. (Lang verwaarloosd etc.)
Nu heb ik 3 dagen geleden de carterolie afgelaten, 600cc bijgevuld (van naar wat ik hier lees correct type) maar nu lekt hij olie...
Het lekken gebeurt alleen vlak na het rijden, en stopt na een tijd (halfuurtje) meestal wel vanzelf.
De olie was waarschijnlijk in geen jaren meer ververst, dus is het mogelijk dat de pakkingen bij aanraking met lucht zijn beginnen scheuren/uitdrogen?
Heb al gezocht naar scheurtjes/lekken/... maar vindt voorlopig niets, ga morgen deze zoektocht verder zetten.
Ook aan de aftapplug geen problemen te melden.
Alvast bedankt!
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Kijk even bij de keerringen van het tandwiel en koppeldrukstift :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Zal wel een uitgedroogde keerring zijn. Meestal die van de kickas, versnellingspookas of koppelingsstiftje die je moet vervangen.
Kijk eerst even in de FAQ.
koenkoen
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 dec 2012, 17:55

Bericht door koenkoen »

Ik hou jullie op de hoogte! :)
Gebruikersavatar
agassi
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jan 2011, 11:43
Locatie: Sprang-Capelle

Bericht door agassi »

Hey koenkoen,
hier heb ik ook last van met mijn 2RU terwijl alle pakkingen en keeringen OK zijn!
Als je je er een heel klein beetje olie aflaat, zeg 10CC om ff te proberen dan blijft de mijne droog! :?: :P
Misschien hebben die 2RU's wat kleinere carters?

succes,

Agassi.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Inhoud is exact hetzelfde en jij hebt waarschijnlijk een imi keerring om je koppelingsstiftje zitten.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
agassi
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jan 2011, 11:43
Locatie: Sprang-Capelle

Bericht door agassi »

Nix, het is een originele keering, vorig jaar lek geweest en een ori Yamaha keering besteld,
idd raar maar waar, als ik er iets minder olie in doe dan 600CC dan lekt hij niet meer.

Na het inrijden van mijn AJH cilinder heb ik de oude olie vervangen door precies 600CC nieuwe olie, toen ff een stukje gereden en terug was op de oprit zag ik dat er olie aan/onder hing, kon alleen niet zien waaruit het lekte, ik heb toen met een injectiespuitje en een slangetje klein beetje olie uit peilstok opening gehaald en daarna weer stukje gereden en helemaal droog sinds dien. :clap:

Agassi.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Ik heb hier een blok die gooide de olie door de carterontluchting eruit.

Toen leek het ook of er wat lekte maar dat waren allemaal nieuwe keerringen.

Ik maar zoeken :cry:
Yamaha Sheriff 1981
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

agassi schreef:Nix, het is een originele keering, vorig jaar lek geweest en een ori Yamaha keering besteld,
idd raar maar waar, als ik er iets minder olie in doe dan 600CC dan lekt hij niet meer.

Na het inrijden van mijn AJH cilinder heb ik de oude olie vervangen door precies 600CC nieuwe olie, toen ff een stukje gereden en terug was op de oprit zag ik dat er olie aan/onder hing, kon alleen niet zien waaruit het lekte, ik heb toen met een injectiespuitje en een slangetje klein beetje olie uit peilstok opening gehaald en daarna weer stukje gereden en helemaal droog sinds dien. :clap:

Agassi.


Heb net hetzelfde voor gehad :lol:
Zeer bizar, ook bij mn 2ru! :P
koenkoen
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 dec 2012, 17:55

Bericht door koenkoen »

marco schreef:Ik heb hier een blok die gooide de olie door de carterontluchting eruit.

Toen leek het ook of er wat lekte maar dat waren allemaal nieuwe keerringen.

Ik maar zoeken :cry:


Wat heb je hier dan aan gedaan Marco?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Slangetje verlengt en omhoog laten lopen.
Yamaha Sheriff 1981
koenkoen
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 dec 2012, 17:55

Bericht door koenkoen »

Ben daarnet nieuwe keerringen en een nieuw koppelstiftje gaan bestellen bij mijn Yamahadealer, gelukkig alles nog origineel te verkrijgen! :D
Bij de keerring van de versnellingshifter was het veertje binnenin inderdaad gekneusd, en op de koppelingsstift zitten allemaal groefjes.
Hopelijk is het probleem hiermee opgelost, dinsdag meer nieuws!
Hartelijk bedankt aan iedereen voor alle tips!
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Is de koppelingsstift niet te ver ingesleten?
Yamaha Sheriff 1981
koenkoen
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 dec 2012, 17:55

Bericht door koenkoen »

the_destroyers schreef:
agassi schreef:Nix, het is een originele keering, vorig jaar lek geweest en een ori Yamaha keering besteld,
idd raar maar waar, als ik er iets minder olie in doe dan 600CC dan lekt hij niet meer.

Na het inrijden van mijn AJH cilinder heb ik de oude olie vervangen door precies 600CC nieuwe olie, toen ff een stukje gereden en terug was op de oprit zag ik dat er olie aan/onder hing, kon alleen niet zien waaruit het lekte, ik heb toen met een injectiespuitje en een slangetje klein beetje olie uit peilstok opening gehaald en daarna weer stukje gereden en helemaal droog sinds dien. :clap:

Agassi.


Heb net hetzelfde voor gehad :lol:
Zeer bizar, ook bij mn 2ru! :P

Ik ga nu eerst eens zien wat het geeft met mijn nieuwe stukken en als het dan niet lukt staat dit op nummer 1 in het oplossingenlijstje!
koenkoen
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 dec 2012, 17:55

Bericht door koenkoen »

marco schreef:Is de koppelingsstift niet te ver ingesleten?

Dat zijn dan toch die groefjes, niet?
Plaats reactie