
Grote-kleine-vragen-topic #8
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
bajaboy schreef:idd eerst kleur er op dan vernis (dun ) dan sticker dan vernis.(kan je je sticker er niet afpoetsen en blijft ie mooier zitten)
Ik ben persoonlijk geen voorstander van spuiten over een sticker i.v.m. met krimp van de sticker (ervaring) en dan wordt het er niet mooier op. Ik plak die sticker dus altijd als laatste en vernis hem niet.
(ik weet niet waar jij mee poetst, maar ik heb er nog nooit een sticker afgepoetst

-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
Jens36 schreef:En vergeet niet te ontvetten
ontvetten??? was dat ?? schuren is je ontvetting er komt geen ontvetter aan mijn spuit werk ,hoogst een kleefdoek om de stof te verwijderen van het schuren.
het liefst goed afspoelen maar geen ontvetters (zal in een garage ook bende worden van de ontvetters)
schone handjes dat wel


-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
bajaboy schreef:tussen de de lagen door kan je gewoon schuren .
dus als alles juist is(zo doe ik het he )
epoxy( schuren ) plamuren (schuren) gronden (schuren ) kleur (schuren ) vernis (schuren) stickeren en vernissen (schuren) en nogmaals vermissen.
schuren moet je natuurlijk niet zien als korrel 280 of zo maar eerder 2000 of hoger ook wel scotts genoemd .
dus veel al zal de opject dof zijn
Zilver schuur ik niet tussen de laagjes door, tenzij er een kleine oneffenheid op zit en dan schuur ik alleen die weg met 600 of 1000. Zelfde geldt voor de vernis... schuren alleen indien strikt noodzakelijk.
Normale niet-metallic kleuren schuur ik tussendoor licht op met 600 of 1000. Met 2000 wordt het oppervlak veel te glad en loop je het risico dat je volgende laag niet vasthecht. Zie het maar als spuiten op een spiegel

Ontvetten

-
- 5000km gereden
- Berichten: 6140
- Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
- Locatie: Mechelen
fs1willem schreef:Ontvetten?? Met de hedendaagse lak kun je dan gelijk opnieuw beginnen. Dat veeg je er met ontvetter zo vanaf, dus ik neem aan dat je ontvet voor de allereerste laag erop gaat, want dat doe ik dan ook weer wel.
Moet je maar eens naar een carrosserie/spuiterij gaan. Die ontvetten bijna tussen elke stap

-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
Jens36 schreef:fs1willem schreef:Ontvetten?? Met de hedendaagse lak kun je dan gelijk opnieuw beginnen. Dat veeg je er met ontvetter zo vanaf, dus ik neem aan dat je ontvet voor de allereerste laag erop gaat, want dat doe ik dan ook weer wel.
Moet je maar eens naar een carrosserie/spuiterij gaan. Die ontvetten bijna tussen elke stap
Die gebruiken dan wel een minder sterk spul dan ik

-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
Jens36 schreef:Ontvetten voor je begint met schuren. En dan nog eens voor je de eerste laklaag legt. Daarna hoeft het nietmeer.
Met een niet-metallickleur zou ik dat nog wel doen, maar met een metallickleur heb ik toch het idee dat het niet helemaal wordt zoals ik zou willen.
Een ander verhaal is natuurlijk als het om een inktkleur gaat.
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
stefyvd schreef:ginofs1 schreef:heb je de ontsteking er weer goed opgezet.
als je bobine gaar is dan heb je niet het probleem dat je hem niet met het contact kan uit zetten.
dus soms loopt hij wel maar krijg je hem niet uit.
ben bang dat je er nu een zootje van maakt.
Heb je ondertussen al aan je ontsteking zitten pielen.
Heb je iets los gehad van je ontsteking plaat, puntjes of draadjes of iets.
Aan de ontsteking heb ik niets gedaan.
Op dit moment heb ik geen vonk aan men bougie. Kheb al een andere bougiedop opgezet en hierboven wat marco zei.
oke laat het ontstekings stekkertje los.
prak de zwarte draad van de bobine op de zwarte draad in het stekkertje.
haal de bougiedop er af.
uiteinde bobinekabel 3mm van de cilinderkop houden.
en dan een ander op de kickstarter laten trappen.
heb je dan een vonk tussen de bougiekabel en cilinder kop?
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
fs1willem schreef:bajaboy schreef:idd eerst kleur er op dan vernis (dun ) dan sticker dan vernis.(kan je je sticker er niet afpoetsen en blijft ie mooier zitten)
Ik ben persoonlijk geen voorstander van spuiten over een sticker i.v.m. met krimp van de sticker (ervaring) en dan wordt het er niet mooier op. Ik plak die sticker dus altijd als laatste en vernis hem niet.
(ik weet niet waar jij mee poetst, maar ik heb er nog nooit een sticker afgepoetst)
komt voort uit dat yamaha stickers gebruikt en puch bv transfers die zijn zo dun als vloeipapier en die poets je zo weg ,jullie zijn verwent met die plastiek lappen


-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
Jens36 schreef:fs1willem schreef:Ontvetten?? Met de hedendaagse lak kun je dan gelijk opnieuw beginnen. Dat veeg je er met ontvetter zo vanaf, dus ik neem aan dat je ontvet voor de allereerste laag erop gaat, want dat doe ik dan ook weer wel.
Moet je maar eens naar een carrosserie/spuiterij gaan. Die ontvetten bijna tussen elke stap
me zoon werkt bij audi schade maar daar hebben ze kleefdoekjes maar geen ontvetter .
soms word er thinner gebruikt maar dat is meer om als een week maker te dienen .bv spatborden van kunststof en bumpers.
maar echt ontvetten doen ze bijna niet(meer)
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6140
- Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
- Locatie: Mechelen
Ik doelde idd ook op thinner, zijn allemaal speciale producten dat ze daar gebruiken natuurlijk
En die doekjes zijn Tack rag's ofzoits dacht ik.
Mijn punt is : Carterdelen, daar komt veel vuil en vettigheid op, dus een keertje ontvetten voor je begint te schuren kan (naar mijn mening) zeker geen kwaad.
In dit geval zal remmenreiniger idd voldoen Marco

En die doekjes zijn Tack rag's ofzoits dacht ik.
Mijn punt is : Carterdelen, daar komt veel vuil en vettigheid op, dus een keertje ontvetten voor je begint te schuren kan (naar mijn mening) zeker geen kwaad.
In dit geval zal remmenreiniger idd voldoen Marco

-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
Jens36 schreef:Ik doelde idd ook op thinner, zijn allemaal speciale producten dat ze daar gebruiken natuurlijk![]()
En die doekjes zijn Tack rag's ofzoits dacht ik.
Mijn punt is : Carterdelen, daar komt veel vuil en vettigheid op, dus een keertje ontvetten voor je begint te schuren kan (naar mijn mening) zeker geen kwaad.
In dit geval zal remmenreiniger idd voldoen Marco
hahah



