Alles over de techniek en sleutelen
wannesfs1
100km gereden
Berichten: 162 Lid geworden op: 12 feb 2012, 17:08
Locatie: mechelen(hombeek)
Bericht
door wannesfs1 » 21 dec 2012, 17:37
ik ben mijn ontsteking aan het afstellen
en het lijkt misschien een domme vraag maar waar juist moet ik mijn contactpunten zien opengaan en dichtgaan?
NIX
10000km gereden
Berichten: 10820 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 21 dec 2012, 18:21
1,8 mm voor de zuiger bovenin staat moeten ze beginnen met openen. Sluiten komt vanzelf goed.
Kijk eerst even in de FAQ.
wannesfs1
100km gereden
Berichten: 162 Lid geworden op: 12 feb 2012, 17:08
Locatie: mechelen(hombeek)
Bericht
door wannesfs1 » 21 dec 2012, 18:27
oke ondertussen heb ik dat door, maar hoe kan ik juist het tijtstip regelen dat hij moet openen?
en ja ik volg ondertussen de faq maar ik vind het niet altijd duidelijk
NIX
10000km gereden
Berichten: 10820 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 21 dec 2012, 18:29
Als je het schroefje losdraait kun je de punten verdraaien.
Kijk eerst even in de FAQ.
wannesfs1
100km gereden
Berichten: 162 Lid geworden op: 12 feb 2012, 17:08
Locatie: mechelen(hombeek)
Bericht
door wannesfs1 » 21 dec 2012, 18:29
want momenteel opent hij als hij terug van bdp naar odp gaat
wannesfs1
100km gereden
Berichten: 162 Lid geworden op: 12 feb 2012, 17:08
Locatie: mechelen(hombeek)
Bericht
door wannesfs1 » 21 dec 2012, 18:29
moet ik het dan meer naar boven zetten?
NIX
10000km gereden
Berichten: 10820 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 21 dec 2012, 18:35
De punten staan inderdaad open als de zuiger naar beneden gaat. Dat hoort zo.
Wat belangrijk is, is het moment waarop de punten van elkaar af gaan. Dat is net voor de zuiger bovenin is, voor die tijd, dus als de zuiger omhog gaat, staan ze dicht tot bijna bovenaan.
Kijk eerst even in de FAQ.
wannesfs1
100km gereden
Berichten: 162 Lid geworden op: 12 feb 2012, 17:08
Locatie: mechelen(hombeek)
Bericht
door wannesfs1 » 21 dec 2012, 18:39
hoe ver omhoog of omlaag ik de contactpunten zet, het lijkt of hij steeds op het zelfde moment opengaat
NIX
10000km gereden
Berichten: 10820 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 21 dec 2012, 18:46
Beter kijken.
Kijk eerst even in de FAQ.
hans.m
1500km gereden
Berichten: 1684 Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België
Bericht
door hans.m » 21 dec 2012, 19:23
Het openen van de contactpunten kan je controleren wanneer je er een sigarettenvloeitje kan tussen uit trekken
wannesfs1
100km gereden
Berichten: 162 Lid geworden op: 12 feb 2012, 17:08
Locatie: mechelen(hombeek)
Bericht
door wannesfs1 » 21 dec 2012, 20:15
oke ik verklaar mij openlijk voor debiel!!!
ik had er 1.8 cm bijgeteld ipv 1.8mm :oops: :oops:
nu lukt het al beter
pee67
5000km gereden
Berichten: 5445 Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere
Bericht
door pee67 » 21 dec 2012, 20:19
Zo leer je het het beste
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
NIX
10000km gereden
Berichten: 10820 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 21 dec 2012, 20:59
MILImeter, ja.
Kijk eerst even in de FAQ.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485 Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum
Bericht
door ginofs1 » 21 dec 2012, 22:13
NIX schreef: MILImeter, ja.
Ik vertrouw je voor geen meter.
Is dat echt zo?
woers
1000km gereden
Berichten: 1025 Lid geworden op: 17 mei 2012, 21:57
Locatie: Belgie Zaventem
Bericht
door woers » 22 dec 2012, 13:02
Moeten ze niet afgesteld zijn op 1.3 a 1.4 ongeveer? Zo heb ik het hier toch al gehoord.
Yamaha Sheriff '81
Yamaha F5B '69
Yamaha RD50mx Project '82
Yamaha Chappy '84