Sideshow schreef:Een vraag , iemand tips voor roest af te krijgen van veren? Ik heb mij laten vertellen in cola leggen ... lijkt mij raar en of in een azijnbad hebk ook gelezen? alle tips zijn welkom Mvg
marco schreef:De 2ru carters zijn van mindere kwaliteit alu gemaakt.
nog slechter dan yamaha al leverd??
slecht ? snap niet helemaal wat je bedoeld.
kun je iets noemen wat er slecht is aan het gietwerk ? fs1 carter is in mijn ogen zijn tijd ver vooruit
hélemaal mee eens!
als er één pionier in fijn alu gietwerk bestaat is het wel Yamaha!
Zo zijn hun piano's wereldvermaard, omdat ze als eerste het 'hamerwerk' in alu konden gieten en zodoende een zéér licht bespeelbare toets hadden. Aangezien ze dát konden, zijn ze beginnen motoren maken..
Sideshow schreef:Een vraag , iemand tips voor roest af te krijgen van veren? Ik heb mij laten vertellen in cola leggen ... lijkt mij raar en of in een azijnbad hebk ook gelezen? alle tips zijn welkom Mvg
vergeet die cola, en probeer es 'ontweringswater'
Inderdaad! vergeet die cola! heb het ook eens geprobeerd, maar werkt van de ...
En het bakske waar de vijzen inlagen was voor de vuilbak, want de coca was beginnen schimmelen ...
fs1willem schreef:Cola werkt héél goed bij vastgeroest gereedschap... je hebt wel wat geduld nodig .
bekijk het hoe je wil, wat zit er in cola? .. juist, water ten eerste (zéér goed voor je gereedschap) dan gigantisch veel suiker, en die zit erin om het zuur (wat in deze nodig is voor het beoogde resultaat) tegen te werken.
bovendien is cola waarschijnlijk nog duurder ook dan gewoon dat zuur.