Grote-kleine-vragen-topic #8
-
- 2500km gereden
- Contacteer:
- NIX
- 10000km gereden
-
- 2500km gereden
- Contacteer:
- marco
- Sheriff of the Posbank
-
- 2000km gereden
bajaboy schreef:marco schreef:De 2ru carters zijn van mindere kwaliteit alu gemaakt.
nog slechter dan yamaha al leverd??
slecht ? snap niet helemaal wat je bedoeld.
kun je iets noemen wat er slecht is aan het gietwerk ? fs1 carter is in mijn ogen zijn tijd ver vooruit
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 2500km gereden
- Contacteer:
-
- 5000km gereden
-
- 2000km gereden
bajaboy schreef:idd zitten veel gietfouten in yamaha (kijk maar eens als je een zundappblok polijst of een yamaha)
door de verf zie je de foutjes niet.
zit veel vuil in het alu ,randjes op staande kantjes,malle die niet meer helemaal 100 zijn na het maken van duizende blokjes en die niet afgewerkt zijn etc etc.
Vergis je overigens niet in ori- en imi-ontstekingskappen. Laatst stonden er NOS-ontstekingskappen (met fietsgedeelte) te koop en dat waren imi's. Te herkennen aan het ontbreken van " made in japan". Op mijn 2F2 zat ook zo'n kap en die paste dus voor geen meter op het blokje van de FS1...
Vroeguh was nu eenmaal alles beter... ook bij Yamaha blijkbaar

-
- 2500km gereden
- Contacteer:
durf ik niet te zeggen willem vroeger werden er natuurlijk ook 1000 e te gelijk gemaakt en techniek was iets anders als nu(meer handwerk)
al heb ik een zijkap liggen zonder made in japan maar aan de binnenkant staat wel een yamaha logo dussss.
maar vroeger rden we ook minimaal 100 hahahha
nee alle gekheid vroeger is niet altijd beter nu gebeurd er gewoon meer netjes daar de lasrobot zijn in trede heeft gedaan en daar las geen mens tegen op.
maar waar het om gaat is dat de duitsers (ook gemaakt in china japan taiwan en meer van dat soort landen )iets meer en betere alu lieten gebruiken .
maar ja een fs1 koste 1500 een kreidler bijna het dubbele en dat zat hem niet alleen in de naam.
al heb ik een zijkap liggen zonder made in japan maar aan de binnenkant staat wel een yamaha logo dussss.
maar vroeger rden we ook minimaal 100 hahahha
nee alle gekheid vroeger is niet altijd beter nu gebeurd er gewoon meer netjes daar de lasrobot zijn in trede heeft gedaan en daar las geen mens tegen op.
maar waar het om gaat is dat de duitsers (ook gemaakt in china japan taiwan en meer van dat soort landen )iets meer en betere alu lieten gebruiken .
maar ja een fs1 koste 1500 een kreidler bijna het dubbele en dat zat hem niet alleen in de naam.