Louistje schreef: Daarnaast schaf ik ook nog maar even een nieuw naaldlager aan voor aan 't drijfstang-oog. Toen ik m'n zuiger er weer op wou zetten bleven er maar pennetjes uitvallen, na wat prutsen kreeg ik 'm er toch goed in. Echter toen ik gistermiddag een stukje had gereden tikte de brommer een beetje bij het stationair lopen. Ik wordt er een beetje ongerust van, dus die vervang ik maar meteen.
Heb je dan nog geluk mee gehad dat er niks gebeurd is.
Louistje schreef: Daarnaast schaf ik ook nog maar even een nieuw naaldlager aan voor aan 't drijfstang-oog. Toen ik m'n zuiger er weer op wou zetten bleven er maar pennetjes uitvallen, na wat prutsen kreeg ik 'm er toch goed in. Echter toen ik gistermiddag een stukje had gereden tikte de brommer een beetje bij het stationair lopen. Ik wordt er een beetje ongerust van, dus die vervang ik maar meteen.
Heb je dan nog geluk mee gehad dat er niks gebeurd is.
Ik geef toe, erg slim was het niet, om 'm er überhaupt weer in te zetten. Ik ging er eigenlijk een beetje vanuit "dat die pinnetjes er toch niet zomaar uit vallen".
Maar na wat zoeken op 't forum, kwam ik toch wat angstaanjagende foto's tegen...
Vergeet niet als je je naaldlagertje gaat vervangen voor een nieuwe ook nieuwe pistonveerrtjes te gebruiken en de grippuntjes weg te knippen ... anders heb je kans dat deze tussen de zuiger en de cilinder komen door het lostrillen ( vooral bij oude die niet meer zo veerkrachtig zijn ) mischien oud nieuws maar het scheelt je een nieuwe zuiger en cilinder....
en die veertjes kosten je een euro.... succes!
dan krijg je vanzelf een lijstje met wat je nodig hebt
Dat rondje heb ik inderdaad al even gelopen, alleen kan ik niet zien hoe goed de koppelingsplaat zijn, toch? Echt vaak een slippende koppeling heb ik niet, dus ik denk dat die nog wel even mee gaan (hoop ik).
Verder nog iets van lagers waarvan jullie zeggen "Twaalf-duizend kilometer... die lagers moet je nu echt wel vervangen!".. Ik noem maar wat.
dan krijg je vanzelf een lijstje met wat je nodig hebt
Dat rondje heb ik inderdaad al even gelopen, alleen kan ik niet zien hoe goed de koppelingsplaat zijn, toch? Echt vaak een slippende koppeling heb ik niet, dus ik denk dat die nog wel even mee gaan (hoop ik).
Verder nog iets van lagers waarvan jullie zeggen "Twaalf-duizend kilometer... die lagers moet je nu echt wel vervangen!".. Ik noem maar wat.
Je hebt niet vaak een slippende koppeling zeg je....wanneer slipt die dan wel?
Lagers vervangen moet je alleen maar doen als het nodig is.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Soms na het schakelen naar een volgende versnelling, dan trek ik 'm door en slipt ie soms heel even (hij schiet dan in de toeren). Maar volgens mij doet ie dat al vanaf het begin dat ik 'm heb, en het is zo sporadisch dat ik me er geen zorgen om maak.
Louistje schreef:Soms na het schakelen naar een volgende versnelling, dan trek ik 'm door en slipt ie soms heel even (hij schiet dan in de toeren). Maar volgens mij doet ie dat al vanaf het begin dat ik 'm heb, en het is zo sporadisch dat ik me er geen zorgen om maak.
Klinkt me bekend in de oren heb precies hetzelfde probleem
Ik ga me er niet druk om maken, kennende dat de afstelling van een FS1 koppeling schijnbaar erg gevoelig is, met afbrekende schroefjes en weet ik allemaal wel niet.
Pas als de koppelingsplaten ècht af zijn... ga ik me met de koppeling bezighouden!