Ik zou de cilinder van m'n RD50 willen afhalen; maar het wil maar niet lukken.
Twee van de vier bouten zijn verwijderd; en de andere twee zijn afgebroken. De cilinder is ook redelijk verroest.
Ik heb al overvloedig liggen spuiten met WD-40; maar hij blijft rotsvast zitten.
Enige tips om deze toch los te krijgen?
Ik zou proberen met een stuk hout en een hamer erop te slaan.
Je hebt dan wel kans dat de zuiger kapot gaat, maar die moet je waarschijnlijk toch vervangen...
Niels schreef:Ik zou proberen met een stuk hout en een hamer erop te slaan. Je hebt dan wel kans dat de zuiger kapot gaat, maar die moet je waarschijnlijk toch vervangen...
en dan vervolgens je bigend naar de knoppen helpen
es met een bunzebrander langs buiten warmen, tot ie lekker opgewarmd is,
dan wd40 of acf-50 erop en op z'n gemakje laten afkoelen, terug warmen en es voelen of er schot inzit...
op de bijde fotos kun je zien dat de zuiger op verschillende plaatsen staat.
dus hij klemt niet op de zuiger maar op de tapeinden.
kan je de tapeinden niet onderaan de cilinder door zagen.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
gewoon ong. op de helft van de cillinder tussen de ribben de tapeinden doorzagen.. ofbijna op het einde zodat jenog met een griptang de tapeinden druit kan draaien?
ginofs1 schreef:op de bijde fotos kun je zien dat de zuiger op verschillende plaatsen staat. dus hij klemt niet op de zuiger maar op de tapeinden. kan je de tapeinden niet onderaan de cilinder door zagen. gr gino
De zuiger zit inderdaad niet vast; helemaal niet.
Als het na het weekend niet lukt; zal ik proberen de tapeinden door te zagen; ik hoop dat ik er aan geraak.
Tapeinden zijn unisex Gewoon naar je bromboer maten doorgeven ! Hij heeft ze ongetwijfeld, bespaart je enorm veel moeite en gedoe, als je gaat rammen loop je kans dat je blok naar de filistijnen gaat !