Grote-kleine-vragen-topic #8
- NIX
- 10000km gereden
Daarvoor moet het uit elkaar, wat denk ik met deze niet mogelijk is omdat het dekje aan de bodemplaat gelijmd zit.
Als je het toch uit elkaar weet te halen, zal ala origineel haakjes aan de bodem moeten lassen om het dekje aan te haken. Als ik buddies overtrek, doe ik er altijd een zelfgemaakt dekje van een oude vuilniszak onder voor ik het dekje zelf aanbreng. De naden van binnen verlijmen is denk ik ook een mooie optie.
Als je het toch uit elkaar weet te halen, zal ala origineel haakjes aan de bodem moeten lassen om het dekje aan te haken. Als ik buddies overtrek, doe ik er altijd een zelfgemaakt dekje van een oude vuilniszak onder voor ik het dekje zelf aanbreng. De naden van binnen verlijmen is denk ik ook een mooie optie.
Kijk eerst even in de FAQ.
- joosie1234
- 250km gereden
NIX schreef:Daarvoor moet het uit elkaar, wat denk ik met deze niet mogelijk is omdat het dekje aan de bodemplaat gelijmd zit.
Het zit idd vastgelijmd aan de onderkant...

Misschien kan het zadeltje eraf en op een droge, warme plek neergelegd worden, bijv. een verwarming. Ik kan me wel voorstellen als dat daar een weekje ligt dat het een en ander aan vocht is verdampt.... (wel ff eerst het ergste vocht eruit persen met de hand) vervolgens de naden dicht lijmen (dun laagje aan de buitenkant) en kijken of dat werkt... Ik zal alleen ff moeten kijken hoe dat zal worden als ik dat doe, of het misschien lelijk wordt. Dat zal ik ff moeten bekijken...

Alles wat ik wil is oud en ruig.
- Jeti
- 17500km gereden
Heb je een ori 2RU zadel (plat/recht), of een sport uitvoering (kontje omhoog)?
Die sport zadels zijn goed verkrijgbaar (nieuw en 2de hands), dus je kunt altijd proberen.. En als je het echt verprutst, vind je wel weer een andere/nieuwe. Klinkt alsof je bij deze toch niet veel te verliezen hebt..
Zit er bij yamaha origineel geen plastic onder dan?
Bij **dapp wel..
Die sport zadels zijn goed verkrijgbaar (nieuw en 2de hands), dus je kunt altijd proberen.. En als je het echt verprutst, vind je wel weer een andere/nieuwe. Klinkt alsof je bij deze toch niet veel te verliezen hebt..
Zit er bij yamaha origineel geen plastic onder dan?
Bij **dapp wel..
- marco
- Sheriff of the Posbank
NIX schreef:Daarvoor moet het uit elkaar, wat denk ik met deze niet mogelijk is omdat het dekje aan de bodemplaat gelijmd zit.
Waarom een oude vuilniszak?
Yamaha Sheriff 1981
-
- 5000km gereden
- joosie1234
- 250km gereden
Ff bezig met mijn gaskabel te vervangen, kom ik bij de splitter terecht. Ik probeer mijn gaskabel (van het stuur naar de spitter) eruit te halen, schiet er een wit dopje weg en een veertje. Beide oprapen, maar ik heb niet precies gezien hoe het eruit zag en hoe het dus weer in elkaar moet. Klopt het dat dat witte dopje (met een schroevendraaier geleuf maar geen schroefdraad
) niet vast klikt o.i.d. en dat dat veertje om de kabel, tussen dat witte blokje en de plek waar 'ie het splitter apparaat in gaat, moet? om dat blokje terug te duwen ofzo? Of misschien iemand een fotootje van hoe het wel in elkaar moet?

Alles wat ik wil is oud en ruig.
- Niek de Rijcke
- 500km gereden
- Contacteer:
- Jeti
- 17500km gereden
Niek de Rijcke schreef:pee67 schreef:Het lijkt mij dat je vader de groene 3E9 gehad heeft
Nu zijn we er achter wat voor kleur hij was, nu zou ik de mijne ook graag in die kleur willen, weet iemand de kleurcode van de groene 3e9???
Stuur AAD even een pm, die heeft/had er ook een, volgens mij over laten spuiten.
Vind dat ook een erg mooi kleurtje! (mooiste 2RU/3E9 kleur!)
- Niek de Rijcke
- 500km gereden
- Contacteer:
Jeti schreef:Niek de Rijcke schreef:pee67 schreef:Het lijkt mij dat je vader de groene 3E9 gehad heeft
Nu zijn we er achter wat voor kleur hij was, nu zou ik de mijne ook graag in die kleur willen, weet iemand de kleurcode van de groene 3e9???
Stuur AAD even een pm, die heeft/had er ook een, volgens mij over laten spuiten.
Vind dat ook een erg mooi kleurtje! (mooiste 2RU/3E9 kleur!)
Gedaan! Merci voor de tip!
Yamaha Fs1 2ru
Yamaha Fs1 3e9
Yamaha Fs1 3e9