Alles over de techniek en sleutelen
miran72
500km gereden
Berichten: 534 Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09
Bericht
door miran72 » 31 okt 2012, 22:42
Ik heb met een laser temperatuurmeter de cilinderkoptemperatuur gemeten die was na een ritje van 25 km tussen de 120 en 135 graden op verschillende plekken gemeten op de kop, richting uitlaatpoort was ie het heetst.
Heb eigenlijk het idee dat dat iets te heet is, dus wat is de normale bedrijfstemperatuur van zo'n blokje ongeveer? standaard setup met snelle uitlaat.
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 31 okt 2012, 22:46
Ik heb een tijdje een temperatuur meter op mijn fs1 gehad 110-130 graden was heel normaal bij mij.
De hoogste temperatuur die ik ooit bereikt heb was 150 graden
Met een grote 3e8 kop was de temperatuur een paar graden lager tov een kleine.
Yamaha Sheriff 1981
miran72
500km gereden
Berichten: 534 Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09
Bericht
door miran72 » 01 nov 2012, 09:20
Ok, dus die temperatuur is niet schokkend, twijfelde een beetje omdat ie klein beetje nadieselde. Als ik 'm uitzet doet nog een paar klappies 2 of 3.
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18362 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 01 nov 2012, 09:38
Dat kan ook komen door gloeiende kooldeeltjes
NIX
10000km gereden
Berichten: 10825 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 01 nov 2012, 12:18
Of een koppakking die iets naar binnengekruld zit.
Kijk eerst even in de FAQ.
Niels
Site Admin
Berichten: 11146 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 01 nov 2012, 13:10
Mitchel's FS1 was tijdens onze Zwitserland tour altijd 150+ (temp. meter ging maar tot 150)
mpro09
10000km gereden
Berichten: 14285 Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:
Bericht
door mpro09 » 01 nov 2012, 14:33
geen probleem
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18362 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 01 nov 2012, 14:41
110/120/130 geen enkel probleem, fs1 cilinderkop en een baksteen
Jens36
5000km gereden
Berichten: 6140 Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen
Bericht
door Jens36 » 01 nov 2012, 15:22
Eckte rapper
Niels
Site Admin
Berichten: 11146 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 01 nov 2012, 16:55
Tombo schreef: 110/120/130 geen enkel probleem, fs1 cilinderkop en een baksteen
anders gaan we nergens heen!
joosie1234
250km gereden
Berichten: 413 Lid geworden op: 07 nov 2011, 20:39
Locatie: delft
Bericht
door joosie1234 » 01 nov 2012, 22:20
Niels schreef: Tombo schreef: 110/120/130 geen enkel probleem, fs1 cilinderkop en een baksteen
anders gaan we nergens heen!
op mijn 180'rrrrrrrrrrrr 2 takt!
Alles wat ik wil is oud en ruig.