Probleem Met De Koppeling (?)
Probleem Met De Koppeling (?)
Hallo allemaal. Ik ben nu al bijna twee weken een trotse bezitter van een Yamaha FS1 378 uit 1974. Ik heb er al heerlijk op gereden en ik ben erg blij met het voertuig. Helaas ben ik gister een probleem tegen gekomen. De koppeling van mn brommer doet het niet meer goed en hij komt moeilijk los. De koppeling is te makkelijk in te knijpen en ook als ik hem van zn vrij in zn 1 wil schakelen en de koppeling nog ingedrukt heb, dan slaat hij af. Ik heb al gekeken naar dat stelschroefje op je koppelingskap en heb deze er nu al bijna helemaal uitgedraaid maar zonder enig resultaat. Hij is nog steeds te makkelijk in te drukken en de koppeling komt gewoon bijna niet meer los. Ook heb ik het eitje bij het trap-systeem eraf gehaald om te kijken of het armpje en het wormpje wel draaien als ik de koppeling inknijp en dat doen ze. Ik ben helemaal niet ervaren met brommers of hun mechanica maar zouden jullie mij alsjeblieft kunnen helpen? Ik vind het namelijk erg jammer dat ik er niet meer op kan rijden en ik zou hem heel graag willen repareren. 

- NIX
- 10000km gereden
-
- Tombo is mijn testpiloot
Wormwiel niet gespleten?
Als je de kabel strakker draait zal hij ook moeten ontkoppelen, maar die is niet de goede manier.
Dus ik den een gescheurde worm.!!
Als je de kabel strakker draait zal hij ook moeten ontkoppelen, maar die is niet de goede manier.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 1000km gereden
ginofs1 schreef:Wormwiel niet gespleten?
Dat klinkt eigenlijk heel logisch bij zijn probleemstelling ja ...

Yamaha Sheriff '81
Yamaha F5B '69
Yamaha RD50mx Project '82
Yamaha Chappy '84
Yamaha F5B '69
Yamaha Chappy '84
ginofs1 schreef:Wormwiel niet gespleten?
Ok. Ik zal even kijken of dit inderdaad het probleem is. Kan ik de koppelingskap er gewoon afhalen? Of moet ik eerst de olie eruit laten lopen?
-
- 5000km gereden
Ridin'Purple schreef:ginofs1 schreef:Wormwiel niet gespleten?
Ok. Ik zal even kijken of dit inderdaad het probleem is. Kan ik de koppelingskap er gewoon afhalen? Of moet ik eerst de olie eruit laten lopen?
Als het ronde rubbertje van de ontstekingskap eraf haalt en je ziet dan bij het inknijpen van de koppelingshendel dat het binnenwerk van de koppelingsworm naar buitenkomt dan is de worm gespleten
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 1000km gereden
YamaSam schreef:dit komt elke oude rot in z'n jonge jaren ook tegen, maak je geen zorgen
de start van een fantastiche verkenning
bij mij tot nu toe ook een fantastische verkenning!

Tombo schreef:En dramatische sleuteluurtjes gevuld met vettigheid, roest en schelden
Schelden kan ik bevestigen ... pffff

Yamaha Sheriff '81
Yamaha F5B '69
Yamaha Chappy '84
Yamaha F5B '69
Yamaha Chappy '84